2020-03-05, 23:02
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
För att störa dig liiite till....

I en sån komplicerad värld som vi lever i... låter det inte lite långsökt att kunna sätta siffror på såna saker? speciellt när vi vet att media konstant ljuger och inte minst om större saker som 9/11 etc...

Jag har inget bra svar.
Citera
2020-03-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Kan tillägga att ingen under 30 har avlidit enligt samme person.

Flera under 30 har avlidigt. Bara här om dagen hade någon tidning en lista med kända offer, där var det en 29 åring i Kina och en 23 åring i Iran bland annat.
Citera
2020-03-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Om jag tex äger en gympasal bredvid ett sjukhus.. undra om de skulle vara intresserade av den!
Undra vilket rimligt pris man skulle ta... kommun och landsting som betalar.. eller kanske staten till och med?

Plats för 100 sängar...

Bert Karlssons och asylbaronernas återkomst!
Citera
2020-03-05, 23:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Både ja och nej. 2/3 av alla som får cancer är över 65, sedan har generna en stor betydelse. Jag är ung med 0 cancer fall på varken mamma eller pappas sida. Undviker dessutom mycket cancerframkallade saker som rökning, socker, transfetter m.m. Så är faktiskt inte så orolig där. Smittsamma saker skrämmer mig betydligt mer.

Vartefter du blir äldre kommer du att upptäcka att det är lika obehagligt och hemskt att bli sjuk som det var när man var ung.
Citera
Medlem
Vi får nu verkligen hoppas att detta lägger ner sig nu, i denna våg, och att Tegnell har rätt. Inför nästa vågen har vi förhoppningsvis någon form av läkemedel. Men då (enligt vad jag jag har hört) senaste årens utbrott av olika smittor (SARS, MERS och dyl) kommer från Asien så tycker jag att världssamfundet MÅSTE ta i med hårdhandskar och tvinga tex Kina att avskaffa de äckliga marknader som vi har sett existerar. Alternativt införa kraftfulla sanktioner mot de länder som inte rättar sig i ledet...
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vissa säger att Coronaviruset inte är farligare eller dödligare än vanlig influensa, andra säger tvärtemot. Vad är sant?
Fråga "Handen i byxan en"Han har spåkulan i andra byxfickan.expert
Citera
2020-03-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tittar o lyssnar på 3 myndigheter håller informationsträff från idag.

Jösses.
Lyssnar man o tittar på kroppsspråk så dyker bara ett ord upp i mitt huvud. Kluster fuck.

Sveriges lager av material o mediciner håller snabbt att rinna ut. Hur illa det är kommer hemligstämplas.

Dom svamlar, de gungar, blickarna flackar, den blonda damen ser ut att falla i gråt.

MSB vill inte blotta att man inte har gjort vad man ska.

En svensk informationskatastrof.

Standard!
Jag tycker så synd om alla äldre i Sverige!
Hoppas de som överlever vilket kommer vara typ 97% av de mellan 50 -> 80+
Däribland det åldersspannet ligger de allra flesta dödsfallen i Kina och Italien.
Jag hoppas ni ser till att få till en förändring bland myndigheter, UD, Folkhälsomyndigheter, smittskydddsinst.,proaktiv beredskap inför framtida pandemier, egen tillverkning av mediciner i Sverige, bio kemiskt forskningslabb i Sverige (i fjällen långt från människor) osv osv

Ni måste stå upp för era döda vänner och släktingar när detta är över! Se till att få till förändring, myndigheter måste vara mer transparenta och kunna jobba ihop.

confirmed cases
DEATH RATE
all cases
80+ years old
21.9%
14.8%
70-79 years old
8.0%
60-69 years old
3.6%
50-59 years old
1.3%
40-49 years old
0.4%
30-39 years old
0.2%
20-29 years old
0.2%
10-19 years old
0.2%
0-9 years old
Citera
2020-03-05, 23:05
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Så bland de första offren som kom hit gick runt på flygplatser och åkte tåg, folk har gått i skolan osv.

Finns det absolut ingen möjlighet att man inte kommit i kontakt med någon man inte vet om? Man kan ha rört på ett dörrhandtag som någon annan tar på och blir smittad.

Tänk lite, man kan inte spåra allt när det är så många fall.

Självklart kan man missa smittade men spårningen omfattar personer som vistats i närheten av personen, på ex tåg. Om de inte smittats finns ingen anledning att utöka till periferare miljöer.
Citera
2020-03-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Flera under 30 har avlidigt. Bara här om dagen hade någon tidning en lista med kända offer, där var det en 29 åring i Kina och en 23 åring i Iran bland annat.

Vilka sjukdomar hade dem innan? Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200304-sitrep-44-covid-19.pdf?sfvrsn=783b4c9d_6

Enligt WHO:s senaste situationsrapport har Sverige ”local transmission”. Inte bara ”imported cases only”, som FHM med Tegnell i spetsen strängt hävdar. Går att läsa på sida 3 i rapporten.
Inom familjer, ja. Inte jättekonstigt om nån snubbe kommer hem från resa och smittar frugan, typ. Det är vad det gäller.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200304-sitrep-44-covid-19.pdf?sfvrsn=783b4c9d_6

Enligt WHO:s senaste situationsrapport har Sverige ”local transmission”. Inte bara ”imported cases only”, som FHM med Tegnell i spetsen strängt hävdar. Går att läsa på sida 3 i rapporten.
Om du kollar vad som menas med local transmission i den där tabellen så ser du att de syftar på att viruset har överförts mellan människor i det landet. Att det är så är ju känt, folk som smittats utomlands har i sin tur smittar andra. Det säger väl ändå inte den gode Tegnell emot?
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Sorry har inte följt tråden, men från exempelvis den snygga översikten från Johns Hopkins om sjukdomsfall per land, finns det händelsevis också en dividerad på invånarantal, eller måste man behöva göra det själv ...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in