Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Även om många dött "av" covid, så beror det inte på covid, utan på att de är mycket gamla människor, eller att de är gamla och har bakomliggande sjukdomar. Kan man inte påvisa någon överdödlighet i genomsnitt under hela pandemin, kan ett barn räkna ut att det här är människor som hade dött oavsett vad. Tänk om myndigheter skulle börja logga alla dödsorsaker och rapportera dagarna i ända om hur gamla människor dör i förkylningar. Hur skulle det se ut?
Det finns många anledningar att inte vaccinera sig. Inte minst om man redan haft sjukdomen och är ung och frisk i övrigt.
Nej det får hypokondriker som du göra på egen bekostnad.
Ja för att de har dragit på sig metabola sjukdomar. Och iom alla restriktioner världen över har den metabola ohälsan blivit ännu värre. Ungarna hade blivit ännu fetare under pandemin läste jag, eftersom de inte gått i skolan där de fått aktivera sig och kanske äta något bättre mat än i det egna hemmet och varit aktiva, istället för att sitta hemma och spela tv-spel hela dagarna. Hypokondri är oerhört skadligt för barn. De som offrade barnens hälsa för att de själva är hypokondriker borde spärras in på psyket resten av livet.
Så om spädbarn smittas av RS virus och avlider så har de inte dött av viruset, utan för att de är mycket små och saknar immunförsvar? De gängkriminella som skjuts ihjäl dör inte av skottskador, utan med skottskador. Dödsorsaken är att de är kriminella. Ska jag tolka dig så?
Vi har haft en exceptionell dödlighet under 2020, men även nu under 2023. Så ditt "om" är mest något hypotetiskt i ditt egna huvud.
Att folk får ärrvävnad på sina lungor har inte det minsta med kosten att göra. Jag har då inte läst någon som helst studie som funnit något sådant samband. Har ungarna i Sverige blivit feta under pandemin så beror det i vart fall inte på covid, eftersom skolorna höll öppet, frånsett någon vecka i slutet på 2020, då de stängdes för högstadiet.