Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Exakt! Och ändå skäller folk i tråden som bandhundar på de svenska experterna hos FHM.
Hade vi haft en liknade siffror, relativt till befolkningsmängden, som Island har just nu, så skulle även jag skällt, men det har vi alltså inte.
Vi har, med andra ord, all orsal att hylla våra kloka myndigheter, då vi har 25 coronafall, inte 300.
Kan högerextremisterna, hypokondrikerna, konspirationsteoretikerna och de extrema prepper som huserar i denna tråd få in detta i sina trångsynta skallar?
Givetvis inte!
Måste verkligen ge dig rätt i fetade, dessa åtgärder som är utförda av myndigheterna och personerna bakom gör ett så förbannat bra jobb, och håller på att rädda befolkningen i det mest vitala för ett utbrott, och är det ända hopp jag har nu. Tyvärr hade deras arbete kunnat vara så mycket lättare om man agerat tidigare. Med all vetskap vi har och facit ifrån Wuhan, hur kan man då låta folk flyga in från smitthärder, gå ut och meddela att ingen kan bli smittad, och att vi inte ska oroa oss eller göra någonting. Men jag håller verkligen med dig, nu när myndigheterna verkligen levererar och försöker så är det tacksamt. Jag har personligen vänt och tycker att den generella befolkningen är ett större problem som reser, skiter i att vidta några proaktiva medel, dessa människor kommer ställa till en ekonomisk, funktionell och samhällsfarlig situation vi kommer att få betala för många år framöver.
Mitt tips är att låt ALLA som kan jobba hemma vilket är en sjukt stor andel människor göra det, alla skolor, möten, administrativa jobb sker hemma (har fungerat i alla länder), alla som rest utomlands sätts i karantän 14 dagar i tältläger (dvs inte en resa skall godkännas om det inte är frågan om rikets säkerhet), då klarar vi oss helt säkert.