2022-05-09, 16:31
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Lockdowns dödade miljontals.

Inställda undersökningar, behandlingar, operationer. Ökad fattigdom, stress. Ökad alkohol- och droganvändning. Självmord. Listan på vad lockdowns ställt till med kan göras lång. Betydligt skadligare än viruset.

Makthavarna som infört dem har blod på sina händer.

Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Ja det finns ju idioter i den här tråden som antagligen tror att det har dött miljontals personer i Australien på grund av deras lockdown.

Är humlor smartare än apor?
Att det indirekt strukit med många i världen av de orsaker hardusettminapa nämner i sin post råder det väl inga större tvivel om, en naturlig följd när länder/samhällen låser på covid och annat får stå tillbaka i många fall en redan ansträngd sjukvård. Mängder av små företag har fått stänga, många för gott. Hur många som dött pga.ex.vis. ej behandlad/upptäckt cancer låter jag vara osagt men ett antal helt klart.

Ser ingenstans att han nämner Australien specifikt, utan tolkar det som han talar om alla de länder som främst valde lockdown, men även länder utan har det kostat liv utanför sjukdomen. Tror förövrigt inte att det finns några som "antagligen" tror det du påstår.
Citera
2022-05-09, 16:34
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Korkat reaonemang. Under hur många decennier har yrkesgrupper som tandläkare, kirurger med mera, burit munskydd dagligen?

Tänk först, skriv sedan. Idiot.
Bärs inte för att förhindra virus. Bärs av andra hygieniska skäl.
Citera
2022-05-09, 17:02
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Att det indirekt strukit med många i världen av de orsaker hardusettminapa nämner i sin post råder det väl inga större tvivel om, en naturlig följd när länder/samhällen låser på covid och annat får stå tillbaka i många fall en redan ansträngd sjukvård. Mängder av små företag har fått stänga, många för gott. Hur många som dött pga.ex.vis. ej behandlad/upptäckt cancer låter jag vara osagt men ett antal helt klart.

Ser ingenstans att han nämner Australien specifikt, utan tolkar det som han talar om alla de länder som främst valde lockdown, men även länder utan har det kostat liv utanför sjukdomen. Tror förövrigt inte att det finns några som "antagligen" tror det du påstår.
Argumentet som framfördes var att lockdowns skulle vara betydligt farligare än viruset.

Om så vore fallet så skulle man förvänta sig att ett land som hade en strikt lockdown skulle ha fler dödsfall än ett land med lösare restriktioner.

Hänger du med i logiken?

Problemet för dig och hardusettminapa är att rent empiriskt ser vi.det motsatta.

Länder som genomförde en lockdown och undvek omfattande smittspridning hade UNDERdödlighet.

Jämför detta med Sverige som har haft en svagare restriktioner, omfattande smittspridning och ÖVERdödlighet.

Verkligheten rimmar alltså dåligt med ert önsketänkande.

Allt tyder på att virusey är betydligt farligare än lockdowns, i alla fall som de genomförts i Australien.
Citera
2022-05-09, 17:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vilka då? Vilka "hygieniska skäl" ligger bakom användandet av munskydd inom vården?

Ditt ständigt okunniga tramsande i de här COVID-trådarna måste vara det dummaste jag läst på Flashback, och det säger inte litet.
Citera
2022-05-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kommer inte hända.

Förhoppningsvis inte.
Citera
2022-05-10, 00:18
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vilka då? Vilka "hygieniska skäl" ligger bakom användandet av munskydd inom vården?

Ditt ständigt okunniga tramsande i de här COVID-trådarna måste vara det dummaste jag läst på Flashback, och det säger inte litet.
Citat:
Korkat reaonemang. Under hur många decennier har yrkesgrupper som tandläkare, kirurger med mera, burit munskydd dagligen?

Tänk först, skriv sedan. Idiot.
Citat:
Svaret gällde quoten ovan, finns obegränsat att läsa om hygieniska skäl förutom virus. Bara för att man under lång tid gjort något hindrar inte det att man upptäcker problem sedan.

Du blir inte mer korrekt för att du i dina poster med marginal är den otrevligaste jag stött på/läst här på flashback så här långt.

Jag gissar att det strax är dags för ett nytt släpp av pfizerdokument och du känner behov att efter 7 veckors frånvaro grunda lite ifall det skulle dyka upp något värt att omnämna? Oroa dig inte, dyker något av intresse upp så postar jag det.

Som det ser ut idag är jag personligen övertygad om att verkligheten kommer att hinna ikapp.

De blir inga mer svar till dig, kanske du nu lyckas skrämma några till tystnad med din rätt vedervärdiga stil men jag hoppas inte det.

Ps,
De är numera +18.000 som i många fall offrat både karriär och leverbröd.
(FB) Vi är inte en Dr. utan 17000, Besegra mandaten - Eventet hölls I Washington DC 23/1.
Senast redigerad av arne99 2022-05-10 kl. 00:33. Anledning: Mer text o mer text.
Citera
2022-05-10, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Viktig information att spara på. För jag tror vi alla vet innerst inne att detta är långt ifrån över. Nu till hösten så kommer festen tillbaka.

Eller som Bill Gates sa

https://youtu.be/z-kq4YpyFp0

Ja de kommer antagligen accelerera agendan. Mer övervakning etc.

Om de lyckas dölja att det är vaccinerade som blir sjuka då deras immunförsvar skadats av sprutorna.
De skall ju nu kontrollera internet vid "kriser".
Senast redigerad av ---..--- 2022-05-10 kl. 05:13.
Citera
2022-05-10, 08:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Svaret gällde quoten ovan, finns obegränsat att läsa om hygieniska skäl förutom virus. Bara för att man under lång tid gjort något hindrar inte det att man upptäcker problem sedan.

Du blir inte mer korrekt för att du i dina poster med marginal är den otrevligaste jag stött på/läst här på flashback så här långt.

Jag gissar att det strax är dags för ett nytt släpp av pfizerdokument och du känner behov att efter 7 veckors frånvaro grunda lite ifall det skulle dyka upp något värt att omnämna? Oroa dig inte, dyker något av intresse upp så postar jag det.

Som det ser ut idag är jag personligen övertygad om att verkligheten kommer att hinna ikapp.

De blir inga mer svar till dig, kanske du nu lyckas skrämma några till tystnad med din rätt vedervärdiga stil men jag hoppas inte det.

Ps,
De är numera +18.000 som i många fall offrat både karriär och leverbröd.
(FB) Vi är inte en Dr. utan 17000, Besegra mandaten - Eventet hölls I Washington DC 23/1.
Verkligheten i det här fallet gällde väl av vilka "andra hygieniska skäl" som man enligt dig bär munskydd. Jag gissar att du är en av väldigt få som menar att virus inte är ett av de skälen. Det skulle vara intressant att veta VAR du fått det svamlet ifrån?

Kan du inte förklara av vilka "andra hygieniska skäl" man bär munskydd inom vården? Enligt dig är spridning av virus inte ett av dem? Är det så?

Citat:
Senast redigerad av korrektamund0 2022-05-10 kl. 08:09.
Citera
2022-05-10, 08:52
Bannlyst
Geert Vanden Bossches analys och som senaste forskningen ser ut att bekräfta är:

Antikroppar producerade genom vaccinet känner igen S-proteinet på viruset.
Antikroppar från infektion känner igen mycket mer.

Men antikroppar genom vaccinet konkurrerar ut de naturligt producerade.

När viruset muterat till en resistent variant så saknar de som lurats på sprutorna skydd.

Därför måste myndigheterna se till att det finns tillräckligt med läkemedel för att rädda deras liv.
Bossche nämner antivirala läkemedel.
Citera
2022-05-10, 12:51
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---..---
Geert Vanden Bossches analys och som senaste forskningen ser ut att bekräfta är:

Antikroppar producerade genom vaccinet känner igen S-proteinet på viruset.
Antikroppar från infektion känner igen mycket mer.

Men antikroppar genom vaccinet konkurrerar ut de naturligt producerade.

När viruset muterat till en resistent variant så saknar de som lurats på sprutorna skydd.

Därför måste myndigheterna se till att det finns tillräckligt med läkemedel för att rädda deras liv.
Bossche nämner antivirala läkemedel.

du kan väl inte inbilla dig myndigheter vill rädda liv ?
Citera
2022-05-10, 14:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Sossarna (Sveavägen 68) och Aftonbladet i en skön förening

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/34Gd2q/darfor-gjorde-tegnell-ratt-under-pandemin

Fakta är ju att Sverige haft betydligt högre dödstal än våra grannländer. Inte lägre. Vilka länder Aftonbladet jämfört med framgår inte, men antar att det är länder med en helt annan befolkningsstruktur och mer tätbefolkade länder.

Dessutom hade Sverige visst en överdödlighet under år 2020, detta trots vissa restriktioner och rekommendationer. Cirka 8-10% uppgick den till.

Aftonbladet skriver också att vår skattefinansierade sjukvård stod pall för trycket. Det är väl heller inte riktigt sant, då man åtminstone i början av pandemin sorterade ut äldre patienter. Triage kallas det. Besökte nyligen St Görans sjukhus och de har tom en disk där "TRIAGE" står med stora bokstäver över disken. Dessutom har ju tiotusentals operationer tvingats skjutas upp och en står vårdkö har byggts upp. Kan man verkligen då hävda att sjukvården "stod pall för trycket"? Jag tycker inte det.

Hade varit intressant att få en kommentar från Lovisa Arvidsson faktiskt. Ska vi gissa att hon skyller det på "borgarna"? Eller kanske tom "nazisterna", om hon ska spetsa till det ordentligt....
Citera
2022-05-10, 14:40
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sossarna (Sveavägen 68) och Aftonbladet i en skön förening

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/34Gd2q/darfor-gjorde-tegnell-ratt-under-pandemin

Fakta är ju att Sverige haft betydligt högre dödstal än våra grannländer. Inte lägre. Vilka länder Aftonbladet jämfört med framgår inte, men antar att det är länder med en helt annan befolkningsstruktur och mer tätbefolkade länder.

Dessutom hade Sverige visst en överdödlighet under år 2020, detta trots vissa restriktioner och rekommendationer. Cirka 8-10% uppgick den till.

Aftonbladet skriver också att vår skattefinansierade sjukvård stod pall för trycket. Det är väl heller inte riktigt sant, då man åtminstone i början av pandemin sorterade ut äldre patienter. Triage kallas det. Besökte nyligen St Görans sjukhus och de har tom en disk där "TRIAGE" står med stora bokstäver över disken. Dessutom har ju tiotusentals operationer tvingats skjutas upp och en står vårdkö har byggts upp. Kan man verkligen då hävda att sjukvården "stod pall för trycket"? Jag tycker inte det.

Hade varit intressant att få en kommentar från Lovisa Arvidsson faktiskt. Ska vi gissa att hon skyller det på "borgarna"? Eller kanske tom "nazisterna", om hon ska spetsa till det ordentligt....

Du vet väl att Finland har betydligt fler som dör med Covid idag än Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in