2020-03-02, 19:32
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
En bodybuilder har dött samt en ung kvinnlig futsalspelare i 20 års åldern i Iran.

Bodybuilders är väl inte kända för att vara hälsosamma direkt.
Citera
2020-03-02, 19:33
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Som jag förstått det så är det för att det endast ska finnas en väg ut så bakdörrar svetsas och plomberas. Då kan de hålla koll på alla som går in och ut. Ingen sanning från min sida men så jag har uppfattat det när jag sökt på detta fenomen.

Hoppas att det är så. Det låter väl troligt annars hade ju fler hellre försökt "rymma" eller dö i strid. De som klarar det ekonomiskt, skulle egentligen hamstra mat och ta med sig en sovsäck och vara i något tält eller stuga någonstans. Fast det skulle tydligen pågå fram till hösten enligt experterna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Community transmission i USA! Hur kommer detta gå när inte alla har tillgång till sjukvård i USA? Ingen sjukpenning för låginkomsttagare så kommer folk jobba fast de är sjuka o sprida ännu mer? Många har iofs sjukdagar att ta av men de är inte mer än 5-7 per år

Ett test kostar 3000 usd läste jag.

18:07: 1 new presumptive case in Oregon, United States. The patient is a resident of Umatilla County and has been hospitalized in Walla Walla, Washington. Believed to be a case of community transmission

Det undrar jag också! Även om USA på många sätt är bättre rustade än oss så tror jag fan att det faktum att de inte har skattefinansierad sjukvård på samma sätt som i princip alla andra länder kommer att kosta dem dyrt. Folk Med milda symtom utan försäkring lär knappast testa sig. Sen har de väldigt många illegala också som (tänker jag mig) borde oroa sig för att bli deporterade och därför inte söker vård. Känns oundvikligt med fri spridning i USA.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DopadFishy
Förmodligen sönderdopad och således tillhörande riskgruppen.

Han var dessutom 72 år gammal.
Citera
Medlem
fyras avatar
Finns det någon människa som valt blogga om hur det är att ha covid?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Stefan Löfen tänker inte resa till Syd-Afrika.....
Har någon gett honom riktig statistik.....
Reskungen själv vågar inte resa...
Citera
2020-03-02, 19:34
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Sjukvård är gratis i USA, precis som här. De måste enligt lag behandla folk med livshotande sjukdom.

Ja, förstår att folk som får andnöd av Covid kan besöka akuten.

Men kan någon utan försäkring med influensa symptom bli testade?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tyckte det var klokt beslut att stoppa direktflyg från kaos-Iran. Och det på grund av att det afghanpojkar och andra som inte kommer att ge sig till känna om de blir sjuka utan smittar glatt runtomkring. Hamburgarhak som MAX och McDonalds är livsfarliga redan nu.

Lyssnade på presskonferensen där Johan Carlsson vittnade om praktiska svårigheter att få passagerarna från Iran att delta i smittspårning. Det som vi här på tråden redan visste och som FHM har fått tydligen erfara.

Och det är lika klokt att inte stoppa flyg från Italien även om det kommer smitta därifrån. Det vi har sett hittills så är det medelklassvenssons som betett sig adekvat och medverkat i spårningen.

Vad jag skulle vilja att Italien gjorde var att kolla folk som boardar flyg därifrån för feber etc. På svenska flygplatser bör resenärer från Italien tas emot av folk som kollar om de har symptom och som också tar upp folks kontaktuppgifter, var de har varit, vart de ska, ger dem en liten folder om vad de ska hålla koll på och telefonnummer att ringa till. Alltså vara proaktiva.

Jo, det var bra och självklart att stoppa flygen från Iran, skam annars. Men, även Italien bör stoppas då utbredningen där är så stor och många turister besöker dessa områden och även Italienare som turistar i Sverige bär då på smittan som har en inkubationstid på uppemot två veckor, så det kvittar om de scannas vid avresa från Italien eller vid framkomst i Sverige - smittan kanske inte brutit ut i sjukdom ännu.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Community transmission i USA! Hur kommer detta gå när inte alla har tillgång till sjukvård i USA? Ingen sjukpenning för låginkomsttagare så kommer folk jobba fast de är sjuka o sprida ännu mer? Många har iofs sjukdagar att ta av men de är inte mer än 5-7 per år

Ett test kostar 3000 usd läste jag.

18:07: 1 new presumptive case in Oregon, United States. The patient is a resident of Umatilla County and has been hospitalized in Walla Walla, Washington. Believed to be a case of community transmission

Vem betalar i USA?
Citera
2020-03-02, 19:35
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hoppas att det är så. Det låter väl troligt annars hade ju fler hellre försökt "rymma" eller dö i strid. De som klarar det ekonomiskt, skulle egentligen hamstra mat och ta med sig en sovsäck och vara i något tält eller stuga någonstans. Fast det skulle tydligen pågå fram till hösten enligt experterna

Det är väl självklart att det är så. Tror ni Kina vill svetsa in miljontals människor och låta dem dö och ruttna i bostadkomplexen liksom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad är chansen att inte få viruset tror ni???! Iaf i Sverige?
Björn Olsen säger att 60-80% kommer bli smittade, you do the math!
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qLdnem/1177-tvingas-kalla-in-extrapersonal-nastan-alla-samtal-handlar-om-co

KAOS PÅ 1177
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in