2020-01-27, 15:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Flygen från Wuhan har lyft varje dag sedan viurset upptäcktes, men ändå har vi inte fler fall i väst?
De fall som vi känner till är alla kopplade till Wuhan. Smittan är "trög".

Du skrev: "Flygen från Wuhan har lyft varje dag sedan viurset upptäcktes"

Källa på det ?
Citera
2020-01-27, 15:28
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Läget: ”There are currently 2,877 confirmed cases worldwide, including 81 fatalities.”

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/

Med de relativt låga siffrorna, är det absurt att stänga ner mesta ekonomiska aktiviteten i ett land med nästan 20% av jordens befolkning, 1,4 miljarder människor. Och att sätt 70 miljoner i regelrätt karantän.

Helt absurt. Kinas Kommunistparti är fanemej vrickat. Borde inte tillåtas styra Kina. Borde kastas ut från makten, och spärras in.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-27 kl. 15:31.
Citera
2020-01-27, 15:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Flygen från Wuhan har lyft varje dag sedan viurset upptäcktes, men ändå har vi inte fler fall i väst?
De fall som vi känner till är alla kopplade till Wuhan. Smittan är "trög".

Jag har bekanta på WHO men inte fått något svar om Corona.

När jag frågade om Ebola fick jag svaret omgående att oroa mig för annat... o hen hade rätt.

Som sagt så är det positivt med så få fall i Europa o inget i Sverige. Peppar, peppar ta i trä.
Citera
2020-01-27, 15:31
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Du skrev: "Flygen från Wuhan har lyft varje dag sedan viurset upptäcktes"

Källa på det ?

Tänk att man inte får förenkla något här.

Nej, flygen har inte gått varje dag, men du förstår vad jag menar, flygen stoppades inte i samma stund som viruset upptäcktes. Människor som eventuellt bar på viruset har lämnat området för länge sedan.
Citera
2020-01-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Vet inte om det är en god idé.

En genomsnittlig kinesisk läkare brukar se 200 patienter om dagen, ca 5 minuter per patient.

Kinas sjukvårdssystem är kroniskt underfinansierat.

5 minuter räcker vanligtvis. Här hemma tror folk att de ska gå i terapi hos doktorn. Och kvaliteten är inte att hurra för. Hittar inte brutna revben trots att de har en kvart på sig och sparar pengar genom att snåla på röntgen tills revbenen läkt fel och det blir anmälan.
Citera
2020-01-27, 15:32
Medlem
Citat:
Med de relativt låga siffrorna, är det absurt att stänga ner mesta ekonomiska aktiviteten i ett land med nästan 20% av jordens befolkning, 1,4 miljarder människor. Och att sätt 70 miljoner i regelrätt karantän.

Helt absurt. Kinas Kommunistparti är fanemej vrickat. Borde inte tillåtas styra Kina. Borde kastas ut från makten, och spärras in.

Det är just därför jag inte tror ett dugg på de där "officiella siffrorna".
Citera
2020-01-27, 15:33
Medlem
everythingiss avatar
De flesta epedemier startar i Kina, och deras djurmarknader är en stor orsak till det. Den här influensan känns inte särskilt elak om man jämför med tidigare fågel och grisinfluensor.

3.5 % dödlighet är rätt lite, men inkubationstiden verkar vara lite längre än "vanliga" flänsan.... Vilket borde vara ett win-koncept för viruset.
Citera
2020-01-27, 15:37
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Jag skulle ärra dig för livet om jag visade klipp som finns i Sverige. Problemet är att man blir dum i huvudet om man tänker på det.

Men det finns hopp. Att folk reagerar på Kinas djurhållning är empati.

- - -

Nån här inne som tror att siffrorna för antalet smittade och döda stämmer bland närmare 100 miljoner kineser? Experter som bekämpande SARS blev inte rädda förens coronaviruset. Symptomen slår inte till första dagarna så det är inte lätt att spåra.

En expert som blir "rädd" för ett nytt virus, av samma virustyp som SARS kan inte vara en expert.
Vad ska man bli rädd för om man har kunskap om ämnet?
Experten vet rimligen om att dessa virus muterar hela tiden.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Läget: ”There are currently 2,877 confirmed cases worldwide, including 81 fatalities.”

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/

Citat:

Det ni missar, som kan tyda på att ni underskattar allvaret, är att siffran på tillfrisknade endast är typ 50 stycken.
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
https://www.youtube.com/post/Ugy_rRiqR0x39nHedvd4AaABCQ

Kan någon bedöma sannolikheten i detta, eller åtminstone beskriva vad det är? Något företag som heter Tencent ska ha släppt officiella siffror som de sen redigerade, kommer dock från dissidentmedia och jag kan inte kinesiska så omöjligt att göra någon bedömning överhuvudtaget.

Hong Kong Universitys med school head börjar också dilla om 25tusen "confirmed cases" och 43tusen "infections", vad det nu betyder:

https://www.zerohedge.com/geopolitical/wuhan-mayor-offers-resign-coronavirus-death-toll-accelerates-supply-shortages

Omöjligt informationsläge helt klart, Kineserna verkar ju ta det som ett existentiellt hot liknande pesten, hela jävla landet i total lockdown!
Citera
2020-01-27, 15:38
Medlem
Provsvaren klara – inget coronavirus på Sus i Malmö
Citera
2020-01-27, 15:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hur tror du att det fungerar då?

Det är en typisk åtgärd för en diktator att visa handlingskraft och vagga in folk i falsk trygghet. Isolera städer fungerade inte under pesten och det fungerar inte nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in