2021-05-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du har ju inte förstått problemet med covid-pandemin.

Jo det har jag. Problemet är mänsklighetens mest genomkorkade experiment om restriktioner hit och dit som varken gör till eller från.

Restriktioner som jag hoppas de ansvariga en dag ställs till svars för. Restriktioner som alltså beräknas ta livet av lika många människor i slutändan som själva viruset kommer att göra. Med skillnaden att det är barn och långt yngre människor som råkar illa ut till skillnad mot viruset som tar livet av +80 åringar på dödsbädden.

HÄR har du det riktiga problemet.
Citera
2021-05-14, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det som är lite oroande är att vaccineringsviljan verkar bero på hur det ser ut med smittspridningen just när frågan ställs.

Förra sommaren sjönk vaccineringsviljan ganska rejält för det såg ut som att smittan försvann/var över i Sverige

Det som är oroande är att makthavarna just vad Corona beträffar vill att även barn ska vaccineras samt tvångsvaccineras om föräldrarna trilskar. Samt makthavarna är för utpressning och diskriminering för att få hela befolkningen att börja betrakta vaccin som något lika självklart som att äta mat varje dag.

De kan lyckas med sin plan. Det är inga goda människor vi pratar om utan en liten klick makthavare som drivs av pengar.
Citera
2021-05-14, 11:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
må vara så... men är inte folk som följer normen mer benägen att svara på sådan undersökningar? så att dra slutsats av att detta generellt gäller hela befolkningen kan jag tänka mig blir skevt, lika som det verkar vara situationsberoende

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad är "folk som följer normen"?
Det är alla utom de 6 % av befolkningen som inte ska vaccinera sig.
Citera
2021-05-14, 11:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det som är oroande är att makthavarna just vad Corona beträffar vill att även barn ska vaccineras samt tvångsvaccineras om föräldrarna trilskar. Samt makthavarna är för utpressning och diskriminering för att få hela befolkningen att börja betrakta vaccin som något lika självklart som att äta mat varje dag.

De kan lyckas med sin plan. Det är inga goda människor vi pratar om utan en liten klick makthavare som drivs av pengar.
Vilka är dessa makthavare?

Hur ska de tjäna pengar?
Citera
2021-05-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Varför sitter du och häver ur dig dynga hela tiden utan att presentera fakta. Det som står på FHM´s sida är inte ett resultat av forskning eller studier utan en rekommendation från deras sida.

Här är några länkar så kan du läsa på lite
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/second-shot.html
https://www.pfizer.ca/statement-pfizer-position-dosing-intervals-pfizer-biontech-covid-19-vaccine
https://www.jpost.com/health-science/2-pfizer-covid-19-shots-95-percent-effective-in-preventing-infection-study-667427
https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/who-can-take-the-pfizer-biontech-covid-19--vaccine

Idag kom ännu en studie ifrån England som till och med ÖKAR skyddet med ett dosintervall längre än de ursprungliga 3 veckorna (för Pfizer).

Och FHM fastslår att du har ett mycket gott skydd redan 3 veckor efter första dosen då antikroppar bildas.

Det räcker gott och väl för att öppna ett samhälle vilket vi ju nu också kommer att göra.
IVA inlagda har rasat senaste dagarna så detta är heller ingen stoppkloss längre.
Citera
2021-05-14, 11:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jo det har jag. Problemet är mänsklighetens mest genomkorkade experiment om restriktioner hit och dit som varken gör till eller från.

Restriktioner som jag hoppas de ansvariga en dag ställs till svars för. Restriktioner som alltså beräknas ta livet av lika många människor i slutändan som själva viruset kommer att göra. Med skillnaden att det är barn och långt yngre människor som råkar illa ut till skillnad mot viruset som tar livet av +80 åringar på dödsbädden.

HÄR har du det riktiga problemet.
Konstigt att 4252 personer som är yngre än 80 år dött, när covid enligt dig drabbar endast 80+.

Edit
Det är också konstigt att 2 765 personer som är 80+ bor hemma (har hemtjänst) om de ligger på dödsbädden.

Källa: Socialstyrelsen
Senast redigerad av Surtruten 2021-05-14 kl. 12:05.
Citera
2021-05-14, 12:00
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Idag kom ännu en studie ifrån England som till och med ÖKAR skyddet med ett dosintervall längre än de ursprungliga 3 veckorna (för Pfizer).

Och FHM fastslår att du har ett mycket gott skydd redan 3 veckor efter första dosen då antikroppar bildas.

Det räcker gott och väl för att öppna ett samhälle vilket vi ju nu också kommer att göra.
IVA inlagda har rasat senaste dagarna så detta är heller ingen stoppkloss längre.

Istället för att hävda och vara dryg så vore det bra om du kan styrka dina påståenden
Citera
2021-05-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Konstigt att 4252 personer som är yngre än 80 år dött, när covid enligt dig drabbar endast 80+.

Edit
Det är också konstigt att 2 765 80+ bor hemma (har hemtjänst) om de ligger på dödsbädden.

Du vet vad jag pratar om så du behöver inte posta sånt där onödigt trams.

Ja, det är för +80 åringar som viruset är farligt på riktigt. En dödlighet på 10-15%

För friska under 50 är det ingenting. För den gruppen är trafiken farligare.

Ändå ska vi alltså ha restriktioner som tar livet av lika många som själva viruset kommer att göra runt om på vår jord?? Och då unga personer...

Vansinnet personifierat. Något som mänskligheten kommer att få leva med i decennier. Något som de ansvariga måste ställas till svars för.
Citera
2021-05-14, 12:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Istället för att hävda och vara dryg så vore det bra om du kan styrka dina påståenden
Allt för många tycks tror att anekdotisk bevisföring är jättebra.

Jag har också läst/hört något liknande, men minns inte var.
Ja. det är allvarligt menat och jag kan inte återfinna detta.
Senast redigerad av Surtruten 2021-05-14 kl. 12:31.
Citera
2021-05-14, 12:09
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Om man har inställningen om nollvision mot Covid-19 så förstår jag din fullständiga galenskap i den här tråden och hur lite du förstått om en pandemi.

Det fungerar inte så lille vän. Börja i den ändan.
Covid-19 är här för att stanna. För alltid. Ju förr du inser det, desto enklare för dig att gå vidare i livet.
Jag vet inte om någon har nollversion för covid i Europa nu, har inte hört någon på drykt ett år skriva om det i tråden. Då i början skulle vi nog kunnat stoppat att viruset spridas över världen. Men inte längre, man tog det inte på tillräckligt stort alvar i början och var inte berädd på att isolera Kina. Vi hade tjänat mycket på att göra det.

Men bara en dåre skulle kläcka ur sig att det inte inte kan fungera överallt och att det aldrig heller har skett.'

Citat:
Och så kom du igång igen med din nollvision på Covid-19
Som aldrig nånsin kommer hända någonstans.

Det var detta jag påpekade. Jag har inte överhuvud taget diskuterat nollvision i något Europeiskt land.
Det är ju uppenbart inte sant det du skrev.
Just nu fins det länder som inte har och inte heller har haft spridning av covid smitta i landet. Jag gav dig ett ex på ett land som inte har haft covis spridning och som nu vaccinerat hela befolkningen. Förstår att du nu istället för att ändra din ståndpunkt hellre hittar på att jag har menat att det ska vara nollvision i Europa. Det har jag alltså inte gjort utan bara påpekat att det finns länder i världen som har klarat det och att då påpeka att det inte gör det är snarare ett bevis på att man inte har ordentlig koll.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-05-14 kl. 13:08.
Citera
2021-05-14, 12:11
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Du vet vad jag pratar om så du behöver inte posta sånt där onödigt trams.

Ja, det är för +80 åringar som viruset är farligt på riktigt. En dödlighet på 10-15%

För friska under 50 är det ingenting. För den gruppen är trafiken farligare.

Ändå ska vi alltså ha restriktioner som tar livet av lika många som själva viruset kommer att göra runt om på vår jord?? Och då unga personer...

Vansinnet personifierat. Något som mänskligheten kommer att få leva med i decennier. Något som de ansvariga måste ställas till svars för.
Jag vet att du babblar på en massa och överdriver och underskattar hit och dit lite som det passar dig.

Försök lämna babbelstadiet och ge korrekt information med länkar som styrker dina åsikter istället.
Citera
2021-05-14, 12:12
Medlem
Madagascars avatar
341 på IVA nu. 404 för en vecka sedan. Jättebra!

...eller finns det risk att det är någon slags bedräglig nedgång pga helgdag/klämdag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in