2020-02-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Så är det med aktiemarknaden. Det är gambling. Du missar dock att börsen stigit orimligt mycket hitintills, och att det förestående börsfallet ändå var oundvikligt. Sen att du missade med tre nollor är bara en petitess

Edit: sex nollor

Börsen har varit psykotisk länge på grund av att (riks)bankerna världen runt lånat ut massor av pengar till mycket låg ränta vilket blåst upp börsen och fastighetsmarknaden astronomiskt.

Den Globala derivatmarknaden uppgick till 1.2 quadrillion dollars 2018. Vet inte ens hur många nollor det är.
https://www.investopedia.com/ask/answers/052715/how-big-derivatives-market.asp

USA har 23 000 miljarder dollar i skulder plus att det gömts undan 21 000 miljarder dollar enligt Professor Mark Skidmore mest försvarsutgifter
https://usdebtclock.org/
https://msutoday.msu.edu/news/2017/msu-scholars-find-21-trillion-in-unauthorized-government-spending-defense-department-to-conduct/

Kinas skulder är just nu 18 000 miljarder dollar plus 'shadow banking' lån
https://commodity.com/debt-clock/china/

Så här faller dominobrickorna
Virus => Slår ut Supply chain=> Slår ut Börsen => Slår ut Bankerna => Slår ut Valutorna => Total Global Ekonomisk Kollaps => New World Order (1984) eller förhoppningsvis en Better World Order
Citera
2020-02-29, 16:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är ju en rent korkad inställning enligt mig.
Tror du Trump skulle ha ständiga massmöten om detta var värre än en vanlig influensa?
Tror du Vasaloppet skulle köras i morgon med en massa utländska deltagare om viruset skulle vara så farligt?
Jag tror nog att de ansvariga vet mycket mer än vad du gör!

Du tror, medans jag vet.

Dessa politiker som du i din idioti lägger så mycket tilltro till, har mycket annat på sina bord än detta virus. De har oxå ett behov att hålla paniken nere, så kommer underdriva, det ingår i jobbet.

Medans jag spenderat 18 timmar om dagen de senaste två månaderna med att granska allt kring detta virus, forskning, filmer, rapporter, artiklar, läckta uppgifter, "fakta",fakta och teorier av alla de slag.

Jag vet att dessa clowner omöjligt kan ha gjort detta, och den info de fått består av en timmes briefing ett par gånger i veckan, samt det de hör i media.

Därför ska sådana pappskallar som du hålla käften innan de vet.
Citera
2020-02-29, 16:27
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Fördelen i detta fall är att det är mindre subjektivt. Om massvis dör av Corona så är det svårt att argumentera att hanteringen hade skötts på ett adekvat sätt. Med invandringen så är det enklare för politiker att slingra sig då effekterna kan komma långt senare eller hävda på sikt kommer det bli bra etc.

Jag förstår dock din poäng.

Du har rätt i det. Men var ifrån ska kritiken komma?
T.ex nu är det väl några bara nån/några enstaka SD politiker, Hanif Bali som kritiserar Sveriges hantering främst kring att släppa in plan från Iran och kritik mot Anders T.
När detta är över kommer Löfven stå och skylla allt på alliansen sänkte skatten och sålde ut sjukvården etc. medan oppositionen kommer skylla på elbilssubventioner, dyrt klimatpolitik, prioritera bidrag förre rösta upp sjukvården osv..

Jag är bara rädd för att ingen kommer ta något ansvar överhuvudtaget :/
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Jasså, är det flygbolaget som kollar detta vid incheckningen då? Eller hur fungerar det? För när man flyger inom EU så kollas ju inte pass. Och även om man kommer utifrån och landar i EU så scannas ju inte passet i någon dator.
När du köper biljett så skriver du in passnumret vid internationella flygningar.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Sydkorea har 0,5% dödlighet ju nu.
Senast redigerad av okok1 2020-02-29 kl. 16:29.
Citera
2020-02-29, 16:28
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Nej du är idioten, inte han. 2-3% CFR hade spanskan. Det är där Covid-19 ligger just nu, och spridningen har bara precis börjat och inte hunnit överbelamra vår sjukvård.

Kina skickade in 40 000 sjukvårdspersonal från hela landet till Wuhan och låste in hela befolkningen. De har även hundratals lungmaskiner ställda i stora salar. Vi har något fåtal i västländerna och inte alls de resurser Kina pumpade in. Vi kommer få ta beslut om vilka som drunknar i sina kroppsvätskor, och vilka som får tillgång till maskin om detta sprids obehindrat.

Lär väl inte bli mycket till beslut isåfall eftersom det knappt finns npgra maskiner.
Citera
2020-02-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Indien bara 3, hmm....
Hehe, har man varit i Indien så förstår man varför, inte ens viruset klara av den soptippen.
Citera
2020-02-29, 16:29
Medlem
Börjar bli nervös nu, varför dör tex 20årig futsal spelare i Iran av covid19?

Hon låg på sjukhus 10 dagar, vad ska man göra? Ska man isolera sig redan nu?
Citera
2020-02-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
UPPDATERAD LISTA ÖVER SMITTADE I SVERIGE 29/2 kl. 15.45:

Fall 1. Kinesiska kvinna i 20-årsåldern smittad i Wuhan, inlagd på Ryhovs sjukhus i Jönköping sedan januari. Sägs vara frisk men inte utsläppt från sjukhuset.

Fall 2. Göteborgsman ca 30 år smittad efter resa i Italien. Ligger inne på Östra sjukhuset i Gbg.

Fall 3. Göteborgskvinna ca 30 år, smittad av fall 2.

Fall 4. Göteborgskvinna också ca 30 år, även hon smittad i Gbg av fall 2.

Fall 5. Göteborgskvinna smittad efter resa i Italien. Flög hem sjuk från Italien till Arlanda mån den 24 feb (flygbolag okänt), övernattade en natt i Sthlm och tog sen tåg till Gbg dagen efter (avgång okänd). Möttes av ambulans på Gbgs centralstation. Intagen på Östra sjukhuset och bekräftad smittad. (Denna omnämns som en 30-årig man i media, men enligt en FB-användare som är vän med personen har media fått det om bakfoten.)

Fall 6. Uppsalakvinna smittad i Tyskland av en Italienare, jobbar på Thermo Fisher som stängts ner. Kvinnan sades initialt vara intagen på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Fall 7. Utländsk medelålders kvinna smittad i Iran, intagen på sjukhus i Stockholm.

Fall 8. Närstående till fall 7, smittad i Sverige. Funnen via smittspårning.

Fall 9. Närstående till fall 7, också smittad i Sverige och funnen via smittspårning.

Fall 10. Medelålders kvinna i Uppsala som smittats vid resa till Iran. Har satts i hemkarantän.

Fall 11. 50-årig man i Jönköping som smittats efter skidsemester i norra Italien, Emilia Romagna området. Sägs inte ha haft så mycket kontakt med andra sedan resan.

Fall 12- ej officiellt! Fall nr 5 sägs ha smittat en tjejkompis i Stockholm som tagits till sjukhus, men informationen är inte officiell än. Enligt en person som är vän med Fall 5 är kvinnan född -97 och väldigt dålig då hon har hög feber. Insjuknade 27 feb, testades positivt 28 feb.

Fall 13- Person i Västra Götaland som rest från Iran, bekräftad smittad 29/2 kl. 14. Oklart om personen är på sjukhus eller har hemkarantän.

Avfärdade fall:
- 1 man i Karlskrona, misstänkt smittad kring månadsskiftet jan/feb. Testad negativt.
- 3 personer i Blekinge som varit på resa i Italien i februari har testats negativa.

Ni i tråden- skicka gärna uppdaterad info om ni vet mer! Citera mig så jag finner ert inlägg och kan uppdatera, eller PM:a mig om du vill vara anonym.

Fall nr 2 "30årig man" bor i Lerum kan jag bekräfta efter samtal med nära anhörig. Obekräftade rykten på sociala medier säger att han besökte Lerums vårdcentral..
Citera
2020-02-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag såg detta:

Bombshell: Chinese Government Ran A Coronavirus Drill, In Wuhan — Exactly Where The Actual Outbreak Started

https://beforeitsnews.com/eu/2020/02/bombshell-chinese-government-ran-a-coronavirus-drill-in-wuhan-exactly-where-the-actual-outbreak-star ted-2654564.html

Jag håller på att kolla äktheten just nu och även alla källor.

Hjälp till att gräva djupare.

Citat:
Från https://beforeitsnews.com/v3/about/
Can anyone post a story at Before It's News?
Yes. You'll need an account and a good story, that's all -- it's completely free to post (except for promotional stories, which have a modest fee for posting).

Verkar onekligen att man ska ta det som rent hittepå tills det dyker upp fler källor. Särskiljt då artikeln inte har en enda källa värd namnet.
Citera
2020-02-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456

Jag bor i en av dom städer med konstaterad smitta. Jag går inte ut i onödan, enbart för att jobba eller köpa mat.
Citera
2020-02-29, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456

Ingen nyhet att även unga både kan bli allvarligt sjuka och t.o.m. dö av det här. Kommit ut massor av uppgifter om detta redan. Folk måste börja vakna och inse fakta. Sluta lyssna på politiker i det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in