2020-12-31, 16:19
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nu är jag inte så patetisk att jag kommer ta ett enda vaccin, men om jag var tvungen att välja ett skulle jag ta det ryska eftersom det är ett traditionellt vaccin framtaget med beprövade metoder.

Men ta gärna det helt nya, oprövade, experimentella, DNA-manipulerande vaccinet du. En foliehatt mindre.

Jag kommer att ta ett virus om 10 månader ungefär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
https://www.wsj.com/articles/covid-19-was-consuming-india-until-nearly-everyone-started-wearing-masks-11609329603

Själv tänker jag dock inte bära någon då jag istället praktiserar noggrann planering innan jag ger mig ut och trängs

Samma sak läste vi om Tyskland för en-två månader sedan. Nu sätter de nya rekord hela tiden.

Jag tänker inte ha nån jävla mask och jag har tagit mer ansvar än 99% av befolkningen genom att inte bo i ett råtthål från början.
Citera
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är ju en "fake news" site.....

According to Snopes, LifeSiteNews is "a known purveyor of misleading information."
https://en.wikipedia.org/wiki/Campaign_Life_Coalition

BBC, CNN, SVT, Aftonbladet osv. Där har du fake news-sajter.

Haha, "according to Snopes" - och vem har gett "Snopes" ensamrätt på sanningen?

Du vet att allt som går emot korrupta WHO:s riktlinjer klassas som "misleading information" idag?
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-12-31 kl. 16:22.
Citera
2020-12-31, 16:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nyårsafton o i Sverige rapporterar man inte på helger. En relevant fråga är också varför eftersläpningen är så mycket längre nu än den var i våras. Kommer ju dröja till slutet av januari innan 2020 kan summeras.

Det är märkligt varför myndigheterna inte trycker på hårdare för att statistiken ska uppdateras fortare. Jag antar det är läkare som inte lämnar in dödsattesterna eller var kan flaskhalsen finnas? längre än 7 dagar borde det inte ta. ligger man en månad sent så blir ju allt beslutsfattande lidande
Citera
2020-12-31, 16:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ifall det hade varit tillräckligt att stanna hemma när man är sjuk, så borde epidemin ha stoppats för länge sedan. Men likväl så fortsätter epidemin. Hur förklarar du det? Har stora mängder svenskar gått sjuka till sina arbeten, mitt under pågående epidemi?

Människor var sjuka även innan 2020. Hur förklarar du det?
Citera
2020-12-31, 16:25
Medlem
Gott nytt år till er alla världsmästare, alarmister, idioter och alla andra. Hoppas vi får ett bättre 2021. Spännande och se hur många i landet som kommer vaccinera sig mot covid. I framtiden det kanske finns med i grundvaccinationen som man får i skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Samma sak läste vi om Tyskland för en-två månader sedan. Nu sätter de nya rekord hela tiden.

Jag tänker inte ha nån jävla mask och jag har tagit mer ansvar än 99% av befolkningen genom att inte bo i ett råtthål från början.
Du har tagit ansvar genom att inte vara Indier?
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jaha, vad pratar han om då?

Här inlägget som jag citerade.

Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan inte låta bli att skratta lite när jag läser det du skriver. Tror du fritids har öppet på sommarlov och jullov? Intressant för övrigt att du inte tror att jag har barn, eller har erfarenhet av barn och utbildningsfrågor. Det är faktiskt jättekul!

Vet du vad ordet fritids betyder?

Han pratade om fritidshem, inte fritidsgårdar.
Det är en väldigt stor skillnad.
Fritidshem är något som skolan anordnar för tiden före och efter skoldagen för de barn som behöver det.
Tex barn i låg och mellanstadiet där skoldagen börjar runt 8 och slutar vid 13-14.
Normalt sett jobbar folk längre än så.

Hur jag vet att han menade detta?!
Jo, förvaret var mitt inlägg han svarade på..
Citera
2020-12-31, 16:26
Medlem
Finns det någon info om hur vaccinationerna fortlöper i Sverige? Jag läste igår på the Guardian att Tyskland nått 42000 och Frankrike bara 140st. USA hade som mål att nå 20 miljoner innan månaden är slut och låg imorse på 2,6 miljoner (så det blir nog svårt att nå målet). Nederländerna har skjutit upp vaccinstarten till den 8 januari av administrativa skäl.
Citera
2020-12-31, 16:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Om munskydd, lockdown, skolstängningar etc hade varit så effektivt som Flashback tror så hade pandemin stoppats för länge sedan.

Mänskligheten är så jävla optimistisk.

Jag förstår inte heller det, varför har inte S.Korea, Norge, Finland, Danmark och många andra "föregångsländer" bara avslutat skiten med noll dödsfall som resultat om det nu är så jäkla effektivt med lockdown, munblöjor och skolstängningar?

Jag har ställt frågan tidigare, är det bara i Sverige sådant kan fungera?
Citera
2020-12-31, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jaha, vad pratar han om då?

Här inlägget som jag citerade.

Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan inte låta bli att skratta lite när jag läser det du skriver. Tror du fritids har öppet på sommarlov och jullov? Intressant för övrigt att du inte tror att jag har barn, eller har erfarenhet av barn och utbildningsfrågor. Det är faktiskt jättekul!

Vet du vad ordet fritids betyder?
Han pratar om fritidshem, dvs verksamheten där barn mellan år F-6 kan befinna sig på exempelvis lov men även efter skolan. Fritidsgård är för äldre barn och ungdomar, ofta utanför skolans regi.
Citera
2020-12-31, 16:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Apan har fel igen. Det är mycket olyckligt att sådan fake news sprids, då det kostar människoliv i onödan.

"Fake news" - ja, något annat har du väl inte att komma med.

Lockdowns, som är baserade på felaktiga antaganden, opålitliga tester, och mediahets, är vad som kostar människoliv i onödan.

Dör man av ett virus såpass harmlöst som detta så beror det på att man inte tagit hand om sitt immunförsvar. Man har sig själv att skylla med andra ord. Men visst, fortsätt trycka i dig socker du. Vi andra sitter gärna hemma resten av våra liv för att skydda er sockerätare från förkylningsvirus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in