Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Det var inte det jag frågade efter; Jag undrade hur du vet att vi inte är nära toppen?
Nu frågade du inte mig, men jag svarar varför jag inte tror det. För att vi går in i Adventstiden nu, och den kommer att erbjuda många frestelser, liksom de kommande storhelgerna. Folk kommer att julhandla (även om de handlar på nätet måste de hämta ut paketen i stor trängsel), ha privata glöggaftnar, luciamornar, julbord, julfester och nyårspartyn fast dom inte borde. Antalet smittade kommer inte att börja gå ner förrän två veckor efter Nyårsafton, och antalet döda följaktligen inte förrän efter ytterligare två-tre veckor. Alltså i början av januari. Minns var ni såg det först! FHM har räknat på en fortsatt jämn utveckling, och inte tagit hänsyn till de speciella frestelserna just i december.
(Om inte Regeringen slår till bromsen någon gång under vägen förstås, och inför någon variant av utegångsförbund och förbud för möten även i privata hem, med tillhörande bötesstraff, i alla fall. Men det tror jag inte att dom törs.)