Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Intressant att de länder och regioner runt om i Europa som drabbades hårdast i våras (med nåt enstaka undantag som Tjeckien) drabbas hårdast igen. Jag tror att vi glömma betydelsen av flockimmunitet. Snarare är det andra faktorer som gör att vissa länder och regioner drabbas hårdare och de faktorerna finns ännu kvar.
Ifall skillnaderna mellan länder hade jämnats ut, så hade det varit ett steg mot minskade restriktioner för resor.
Men nu är det tvärtom; redan hårt drabbade länder drabbas ännu hårdare. Kan det innebära att vi får se ökade restriktioner för resor mellan länder, och även mellan regioner?
Anders Tegnell har lyckats åstadkomma stängda gränser för svenskar. Är han nöjd med att ha isolerat Sverige från grannländerna?
Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Det är en konspirationsteori som lever sitt eget liv att det skulle vara ett mål att uppnå flockimmunitet genom att sprida viruset så mycket som möjligt. Det är bara tröttsamt att en del envist håller sig fast vid detta.
Förvisso anser jag att "flockimmunitet" är en bra beskrivning på Folkhälsomyndighetens strategi, men jag skrev inte "flockimmunitet", utan "immunitet genom infektion". Är det en konspirationsteori att Folkhälsomyndighetens strategi går ut på att bygga upp immunitet genom infektion?
På vilket underlag punkterar du den "konspirationsteorin"?
Anser du att det är en "konspirationsteori" att myggbett ger klåda? Är det en "konspirationsteori" att muslimer erövrar Världen med hjälp av enorma födelsetal?