Citat:
Ursprungligen postat av
Barfotaindianen
Vi kan väl ta Spanien, Italien och Iran för att nämna några och slå in öppna dörrar...
Nu börjar du bli tråkig och försöker använda någon halvtaskig härskarteknik, tyck gärna att min jämförelse är dålig men bemöt det då och använd inte personliga påhopp.
Återigen hänvisar du till vänner och släktrelationer för att hävda dina teser, intressant då du inte har en aning om vilken insyn eller bakomliggande kunskap jag har i detta.
Det sista stycket är så oseriöst att jag inte ens tänker kommentera det.
Eftersom jag vet att det jag förmedlar stämmer antar jag att du inte har någon bakomliggande kunskap öht.
Det enda du gör är att trycka ner folks oro med dryga besserwisser-kommentarer. Låt gå att du lider av narcissistism men jag påstår inte att du ska tro på det jag säger eller att det jag säger är bevisat överhuvudtaget. Jag skiter i vilket. Jag sover gott om natten ändå.
Har Italien och Spanien gjort det sämre alltså? IRAN?
Tja, vad vet jag. Dom kanske också har folk i ledarpositioner som systematiskt ljuger och har fel hela tiden.
Eller så kanske det är lite skumt att jämföra dessa länder med Sverige. Vi är ett väldigt utvecklat land med mycket glesbygd.
Ska du hålla på fjanta dig såhär bör vi ta med några viktiga punkter:
Befolkning.
Befolkningstäthet.
Storstäder.
Infrastruktur.
Transparens.
Där kan vi börja.
Fast vi kan ju också börja med att jämföra med våra älskade grannländer och deras dödstal kontra Sveriges?
I slutändan handlar det om död och att förhindra den och skydda utsatta grupper.
Hur står sig Sverige där? Du kanske tycker det var oundvikligt med 6000 döda?
Justja, dom flesta hade dött veckan efter ändå eftersom de släppte dendär sjukt informativa studien som var värd sin vikt i piss.
Skumt ändå att det bara drabbade oss och inte våra grannländer. Hm. Hur går det ihop?
Jag vet - vi slår ihop alla deras siffror så kanske de går om Sverige! Gick det?
Är man så dum i huvudet att man inte ser det oerhörda misslyckandet och den systematiska viljan att folk som kostar pengar och är en börda, att dö, så finns det inget hopp kvar.
Det sorgliga är att idioter finns det ingen brist på. Det fortsätter rulla in studenter på högskolan där de får en härlig hjärntvättning och illusion av överlägsenhet på alla plan.
Är klar med den här diskussionen. Du är inget än en egoist och tyvärr är merparten i det här trasiga landet likadana.