2020-02-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
OK, de åkte inte på semester till Teneriffa, det var nog klokt!
Nej och jag vill på semester nu för jag är trött på jobbet och vill bara detta virus ska minska. hade hoppats få bada igen innan sommaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Exakt var i Frankrike är det folk som har avlidit?
Och var i Frankrike hålls skolor stängda?

Paris dog en man runt 60 år
Skolor stängs i Storbritannien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart.Bladh
Hela Kina borde vara i Lockdown.
Ja och då är det konstigt vilka som då är på dessa plan från peking som kommer till sthlm om alla är i karantän
Citera
2020-02-26, 11:20
Medlem
Citat:

Är inte ett dugg orolig över Kina om jag ska vara ärlig. Det är ett land som har tagit tag i situationen och satt rekordmånga i karantän. Det är inte många länder som har den typen av handlingskraft. Därifrån är smittorisken mer eller mindre kapad nu.

Är mer orolig över inkompetensen i Mellanöstern och i Sverige där vi är för mjäkiga och förmodligen är väldigt oförberedda.

Som någon annan skrev i tråden: den största faran och anledningen till att smittan fortsätter poppa upp över hela världen är utan tvekan folks motvilja att sluta resa.
Om alla bara drastiskt slutade nöjesresa i tre månader skulle göra en ENORM skillnad. Bara idioter chansar och åker utomlands nu. Det spelar ingen roll hur frisk/fit man är. Man åker på viruset oavsett. STANNA HEMMA.
Citera
2020-02-26, 11:20
Medlem
Detta program fick mig igår att tänka på om allt med Corona viruset kanske bara vara fake news

https://www.tv.nu/p/1J87RO-12-6Bt0
Citera
2020-02-26, 11:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Kineserna godhetsposerar inte. De vet vad de gör.

I Shanghai sitter mina bekanta o arbetar från sina hem. När man har möten så får man en glimt av hur de bor. Jag kan konstatera att Ikea tycks vara populärt även där.

Jag sätter en slant på att skolorna i Sverige kommer starta sommarlovet rekordtidigt.

Vi får se när sveriges daghem o fritidsgårdar uppmanas att hålla stängt o barnen får stanna hemma o spela datorspel.
Citera
2020-02-26, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Hatar privatpersoner som ger sig in i offentliga rummet och sprider bullshit. Att denna Ebba dessutom som privatperson signerar som 1177 är knäppt.

http://www.bilddump.se/bilder/20200225225140-90.224.189.168.jpg

Håller helt med dig.
Postade detta tidigare men på grund av "teknikinkompetens" lyckades jag inte ladda upp en skärmdump.

Bra att det är fler som reagerar på detta. Personen som skrivit, om namnet är korrekt skriver ut på sin Facebook sida att denne arbetar på 1177.

Jag tvivlar dock på att 1177 ställer sig bakom detta och uttalandet är således inte alls bra för dem och deras trovärdighet

När jag läser detta så får jag uppfattningen av att de kommer avfärda alla och allt som "en vanlig influensa" och folk kommer inte att testas. De kommer stanna hemma.. en stund, sedan tar chipsen slut och de piper ner på närmsta livsmedelsbutik och ja... resten kan man ju räkna ut.
Citera
2020-02-26, 11:25
Medlem
Jag undrar vad som skulle hända om de var tvungna ställa in ESC. Skulle de köra ändå fast utan publik, köra årets tävling nästa år vilket betyder sverige ej har nån utagning nästa år eller att varje land skickar 2 representanter eller att de skjuter upp tävlingen till maj. jag hoppas inte vare sig esc, hockey vm elller os ställs in!
Citera
2020-02-26, 11:26
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Allt detta pga att männiksor är smutsiga jävla svin och inte kan låta bli resa runt och dela av sig sin smuts i varje jävla land. Man skämms

Ta det lite lugnt med tillmälena. Man får väl ha en viss förståelse för att det är en stor tröskel att bara avboka en semesterresa som man sett framemot i många månader och kanske även sparat till i lika många månader. Dessutom har man tagit semester från jobbet vilket ibland för många yrken inte bara är att ta eller avboka semesterdagar hursomhelst. Nej de stora svinen och "smutsen" här är våra politiker och myndigheter som inte kan fatta snabba, obekväma men genomtänkta beslut. De om några är att skylla på. De flesta människor agerar efter vad myndigheterna bestämmer. De svenska myndigheterna är som vanligt lika passiva som en betongsugga och då kan man inte förvänta sig att folket ska vara så mycket bättre.
Citera
2020-02-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Jag undrar vad som skulle hända om de var tvungna ställa in ESC. Skulle de köra ändå fast utan publik, köra årets tävling nästa år vilket betyder sverige ej har nån utagning nästa år eller att varje land skickar 2 representanter eller att de skjuter upp tävlingen till maj. jag hoppas inte vare sig esc, hockey vm elller os ställs in!
Det här är alltså vad svenska folket går och bekymrar sig över.
Citera
2020-02-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flerkonton
Det här är alltså vad svenska folket går och bekymrar sig över.

Otroligt.
Citera
2020-02-26, 11:30
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno

ESC hopas jag verkligen att det ställs in. Fan vad jag skulle fira. Inte för att jag kollat på skiten de senaste 15 åren men ändå vilken lycka! Det är dags att bögarna och fjollorna vaknar upp ur sina rosa fluffiga moln och kommer tillbaka till oss andra i verkligheten de också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in