2020-07-11, 22:07
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
USA är intressant. Tror de är mer utsatta i tex Texas då det är så varmt att folk sitter inne i luftkonditionerade lokaler. I USA äter man på restaurang mer än i Sverige o fler är religiösa o går i kyrkan. Dvs fler tillfällen för luftburen smitta att spridas än i Sverige.
En sak som han skrev som jag tyckte var intressant var ”The lag time between the rise in cases and the rise in deaths appears to be four weeks this time around ” Det har ju tidigare varit ungefär efter 2 veckor som man har kunnat se ett ökat dödstal. Han pratar också om att det denna gången är yngre människor som är smittade. Jag tänker att fördröjningen kan bero på att det inte är de yngre som dör utan de som de i sin tur smittar. Därför fördublas tiden. Lite obehagligt är det för likheten till Sveriges nuvarande situation är så slående. Vi har också en ökad mängd smittade som nu planar ut för ca 4 veckor sedan som också kunde bero på ökat testande, vi har också nu yngre personer som blivit smittade, men något ökande antal döda syns som tur är inte, tvärt om. Förhoppningsvis slipper vi det, kanske våra unga har varit bättre på att inte sprida smittan eller så har smittade inte ökat utan bara berott på ökat testande och inte studentfester och demonstrationer osv.
Citera
2020-07-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Så sant. Det är en jävliga skit vi sitter i.

Vi får helt enkelt ta hand om våra närmaste efter bästa förmåga.
Det håller jag absolut med om. Vi bör ägna de vilkas anhöriga gått bort i den här hemska sjukdomen, litet extra omsorg dessutom.
Citera
2020-07-11, 22:20
Medlem
Platz.se har nu ökat antalet avlidna med 4 och det innebär 5566 totalt. Officiella siffror i fredags från FHM var 5526 som det så kallade gapet är 40 döda. Det är ju helt horribelt att man inte täpper igen gapet på måndag. Men aldrig aldrig aldrig att man sätter +40. På sin höjd +11 personer och att Sverige utmålas som den enda nationen i universum som rätt bekämpar en pandemi.

Man anger veckosiffran till +116 avlidna, det är 16,57 per dygn lite för högt i min kalkyl men det är förmodligen eftersläpningarna som man nu drar fram mer än tidigare när de mer aktuella dödstalen minskar. Min kalkyl om 6000 avlidna den 11 augusti ligger fast.

Positiva siffror på IVA. Det har minskat till 92 och man anger det som en minskning med hela 43 på en vecka. Det kan komma att innebära en minskad dödlighet om två veckor, gissar jag.
Citera
2020-07-11, 22:26
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Förstår inte riktigt hur du menar.
Är rapporten bra eller siffrorna fel?
Det spelar ingen roll för dig då?

Kommer inte skriva till någon, är det uppenbara och oförklarliga fel kommer jag bara förbise den likt en massa annat nonsens och propaganda som postas dagligen.
Men tydligen förbiser du ju inte bara detta. Stämmer siffrorna så dåligt med den källan han själv uppger? Alla olika sidor som visar statistik skiljer sig ju något, men bara marginellt. Så är det för c-19 och FoHM. Wordometen och Johns Hopkins osv. Du behöver inte kolla på länken jag skickade om du inte vill, jag tänkte att den kanske var intressant för någon men inte nödvändigtvis för dig. En av de bästa sakerna med den här tråden är att få tips på sidor som jag inte själv annars hade hittat. Allt som postas här gillar jag naturligtvis inte och det måste väl ändå kunna vara ok.
Citera
2020-07-11, 22:39
Medlem
BLW77s avatar
Som några sagt tidigare. Vad ni än gör om ni älskar livet och vill leva. Våga Vägra Vaccinera (VVV) vägra ge dina barn, medmänniskor, dom äldre "influensavacciner, "Corona-vacciner" Ni kommer att få ett dödligt cancerogent patogent gift injicerat i eran kropp som ni aldrig kan få bort vad ni än gör sen, för att sen sakta dö utan att någon märker det. För att bli en siffra i "Corona-statistiken".

"Vaccinationen" kan komma att göra dig infertil resten av ditt liv, eller om du har tur endast ge dig Cancer, Leukemi eller Autism.
Senast redigerad av BLW77 2020-07-11 kl. 22:46.
Citera
2020-07-11, 22:39
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
En sak som han skrev som jag tyckte var intressant var ”The lag time between the rise in cases and the rise in deaths appears to be four weeks this time around ” Det har ju tidigare varit ungefär efter 2 veckor som man har kunnat se ett ökat dödstal. Han pratar också om att det denna gången är yngre människor som är smittade. Jag tänker att fördröjningen kan bero på att det inte är de yngre som dör utan de som de i sin tur smittar. Därför fördublas tiden. Lite obehagligt är det för likheten till Sveriges nuvarande situation är så slående. Vi har också en ökad mängd smittade som nu planar ut för ca 4 veckor sedan som också kunde bero på ökat testande, vi har också nu yngre personer som blivit smittade, men något ökande antal döda syns som tur är inte, tvärt om. Förhoppningsvis slipper vi det, kanske våra unga har varit bättre på att inte sprida smittan eller så har smittade inte ökat utan bara berott på ökat testande och inte studentfester och demonstrationer osv.

Nä.
Sverige har inte varit konsekventa med sitt testande. Dvs det är helt meningslöst att dra slutsatser utifrån det.
Citera
2020-07-11, 22:49
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ja eller att vi gör på ett annorlunda sätt som äventyrar idén om lock-down.

Själva teorin bygger på att smittan ska förintas och inte komma tillbaka genom att isolera folk från varandra... svårt att hålla detta om man inte har konstant lock-down i en globaliserad värld.

Det kommer bli utbrott i flera länder som haft lock-down, det gör det redan nu och kommer fortsätta. Vi håller tummarna för att folket accepterar flera lock-downs och mer eller mindre avsäger sig sin mänskliga drift om närhet.

Jag hoppas och tror att Sverige kommer att stängas i höst.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej. WHO har aldrig förespråkat totala nerstängningar.

Sveriges metod är hållbar på sikt och det är ju också det som de flesta länder öppnar upp till.

Vad vi misslyckats med är testningen. Det är synd.

Vad "vi" misslyckats med är att hålla folk levande. Sverige har bland de högsta dödstalen i hela världen. De styrande, FHM och deras lakejer borde ställas inför rätta.
Citera
2020-07-11, 22:50
Medlem
Frågan är om Remdesivir är det nya Pandemrix.
Remdesivir has been found to be an in-vitro potent inhibitor of RNA viruses including SARS-CoV-2 but its in-vivo potency is still under active investigations.

In this work, we depict the clinical features of 5 hospitalized COVID-19 patients under remdisivir compassionate use.

Remdisivir infusion was associated with decreasing viral loads from nasopharyngeal samples despite active replication in the lower respiratory tract area evidenced for two patients.

The treatment had to be interrupted for potential side effects for 4 out [of] 5 patients including two alamine aminotransferase (ALT) elevation and two renal failure cases.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971220305282
Senast redigerad av Aleksanterinkatu 2020-07-11 kl. 23:00.
Citera
2020-07-11, 22:56
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ditt påstående var att Spanien drabbats hårdare än Sverige och således borde större andel av befolkning i Spanien ha antikroppar än svensk befolkning.

Jag frågade då dig vad du menade med att drabbas hårdare.

Det besvarade du med att det inte gällde dödssiffrorna.

Då frågade jag vilken variabel du då använder

Då svarade du ”Alla tänkbara, nu ska jag klippa gräset”.

1 timme senare dök du upp med en artikel från Lancet som endast berör Spanien och inte jämförs med Sverige.

NU är vi tillbaka på ruta ett igen då jag frågar vad det är som gör att du bedömer Spanien som värre drabbat än Sverige.

Du har inga argument kvar utan istället börjar du märka ord.

Tvungen att märka ord när du inte vet skillnaden mellan "mindre" och "färre" eller "citerar" mig så att det får omvänd betydelse.

Spanienstudien är grunden för diskussionen och i den inledande meningen står att Spanien är en av dom hårdast drabbade länderna i Europa. Om du bemödar dig att kolla efter så kommer du se att Spanien är hårdare drabbat än Sverige på i princip samtliga parametrar även med relativa mått mätt.. Att då som du gör som en dåre haka upp dig på skitfrågor istället för att ta till dig informationen tyder inte på något högre intellekt.

För att summera:
  1. Spanien är hårdare drabbat än Sverige.
  2. 5,2% av spanjorerna har antikroppar.
  3. Av detta följer att det är mycket sannolikt att andelen svenskar med antikroppar är lägre än 5,2%.

Hur enkelt som helst att förstå (utom då för somliga uppenbarligen...)
Citera
2020-07-11, 22:58
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLW77
Som några sagt tidigare. Vad ni än gör om ni älskar livet och vill leva. Våga Vägra Vaccinera (VVV) vägra ge dina barn, medmänniskor, dom äldre "influensavacciner, "Corona-vacciner" Ni kommer att få ett dödligt cancerogent patogent gift injicerat i eran kropp som ni aldrig kan få bort vad ni än gör sen, för att sen sakta dö utan att någon märker det. För att bli en siffra i "Corona-statistiken".

"Vaccinationen" kan komma att göra dig infertil resten av ditt liv, eller om du har tur endast ge dig Cancer, Leukemi eller Autism.
Infertil är jag redan i min ålder, så autism återstår. Har du själv forskat om detta?
Citera
2020-07-11, 22:59
Medlem
BLW77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag hoppas och tror att Sverige kommer att stängas i höst.

Vad "vi" misslyckats med är att hålla folk levande. Sverige har bland de högsta dödstalen i hela världen. De styrande, FHM och deras lakejer borde ställas inför rätta.

Om "Sverige"(Socialdemokraterna hade velat hålla sina äldre vid liv hade dom förbjudit att den Svenska befolkningen tillåtits vaccinera sig med XMRV-smittade "influensa-vacciner" som ger Cancer, Leukemi, Autism, Prostatacancer och många andra sjukdomar.
Citera
2020-07-11, 23:03
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.06.29.174888v1.full

Hjälper inte att du är ful i mun mot folk då du inte har något annat än din tro att bidra med.

KI-studien är en viktig pusselbit för att kunna tolka den globala statistiken, det är ingen Som påstår att detta gäller som någon slags faktum eller att rapporten är annat än preliminär, det vill säga ännu ej peer reviewed, men det som framhålls låter ganska rimligt baserat på erfarenhet och smittspridningsförloppet.

Så läs citatet och inse att om 10% uppvisade antikroppar så har dubbla antalet T-cellsimmunitet utan antikroppar, det vill säga ytterligare 20%, förutom detta lär det vara än fler smittade sen mätningen.

Har förklarat detta för den tröge OEM Kompulsiv ett antal gånger och nu när hen slutligen greppar detta kommer nya krystade förklaringar, för någon immunitet kan det ju givetvis inte vara tal om.

Men om OEM är trög är han ändå ett snille jämfört med Yestonio, som precis vaknat upp från sitt ide och börjar summera vad som var inaktuellt för månader sen.

Ypperligt. Du har lämnat stöd för för att dubbelt så många får T-cellrespons som antikroppsrespons.

Ett litet problem bara.

Inte bevisat att T-cellsrespons innebär immunitet.
Vilket var den lilla detaljen vi diskuterade... Så grattis till att inte ha lett någonting till bevis över huvud taget!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in