Citat:
Ursprungligen postat av
Windchester
Ditt påstående var att Spanien drabbats hårdare än Sverige och således borde större andel av befolkning i Spanien ha antikroppar än svensk befolkning.
Jag frågade då dig vad du menade med att drabbas hårdare.
Det besvarade du med att det inte gällde dödssiffrorna.
Då frågade jag vilken variabel du då använder
Då svarade du ”Alla tänkbara, nu ska jag klippa gräset”.
1 timme senare dök du upp med en artikel från Lancet som endast berör Spanien och inte jämförs med Sverige.
NU är vi tillbaka på ruta ett igen då jag frågar vad det är som gör att du bedömer Spanien som värre drabbat än Sverige.
Du har inga argument kvar utan istället börjar du märka ord.
Tvungen att märka ord när du inte vet skillnaden mellan "mindre" och "färre" eller "citerar" mig så att det får omvänd betydelse.
Spanienstudien är grunden för diskussionen och i den inledande meningen står att Spanien är en av dom hårdast drabbade länderna i Europa. Om du bemödar dig att kolla efter så kommer du se att Spanien är hårdare drabbat än Sverige på i princip samtliga parametrar även med relativa mått mätt.. Att då som du gör som en dåre haka upp dig på skitfrågor istället för att ta till dig informationen tyder inte på något högre intellekt.
För att summera:
- Spanien är hårdare drabbat än Sverige.
- 5,2% av spanjorerna har antikroppar.
- Av detta följer att det är mycket sannolikt att andelen svenskar med antikroppar är lägre än 5,2%.
Hur enkelt som helst att förstå (utom då för somliga uppenbarligen...)