2020-07-07, 02:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Inte ens domedagsepidemiologerna kan väl numera förneka utkristalliseringen att det rör sig om en sjukdom med under 0,1% dödlighet om du inte tillhör äldre eller underliggande sjukdomar (ofta i kombination)?

Varför ska vi då friska människor utanför riskgruppen på ett fascistiskt vis tvingas bära maskering och eventuellt sättas i lockdown?

Har full förståelse för att riskgrupper är riktigt rejält oroliga, vi övriga borde väl få sköta vår handhygien, social distansering och vara extremt varsamma på symptom utan att utsättas för fascism?

Tillhör du inte riskgruppen och vill ha mask ändå är det väl ingen som kommer förbjuda dig?

Nej, ingen förbjuder mig. Som jag skrev, smittan sprids mer av de som valt att inte bära munskydd. Jag har redan svarat på det där.
Citera
2020-07-07, 02:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Från din artikel:
Tegnell poängterar att antalet tester inte ska skäras ner.

– Att vi nu inte testar alla som kommer från andra länder handlar inte om att minska mängden tester. Men vi måste fokusera testningen där den behövs som bäst. Det är inte meningsfullt längre att testa alla personer som kommer från olika länder i världen med lättare symtom för det leder inte till några åtgärder i dag.

Alltså, samma antal tester, maxkapacitet, men riktat mot vård och riskgrupper.

Lite svårt att agera när man väl står i den sitsen, det skulle förberetts för decennier sen.

Det är ju lite av pudelns kärna, man har inte gjort sitt jobb helt enkelt. FHM tillsammans med MSB borde avskedas hela bunten och bytas ut till kompetenta personer.
Citera
2020-07-07, 02:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja, gör du det ordentligt är du i princip nere på noll skadliga virus då spriten har torkar. Tills du rör saker igen. Men tvål är fortfarande det bästa om du har tilgång till vatten.

Absolut, kan ju vara svårt när man åker till affären t.ex. Jag har handsprit i bilen. Det är ett jävla meck, men jag kan leva med det.
Citera
2020-07-07, 02:42
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Absolut, kan ju vara svårt när man åker till affären t.ex. Jag har handsprit i bilen. Det är ett jävla meck, men jag kan leva med det.
Vad är svårt, bara in på toaletten och tvätta händerna. Stäng kranen och öppna dörren med handduken innan du slänger den. 30 sekunder ska det va!
Citera
2020-07-07, 02:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För femtioelftegången: munskydd är nästintill verkningslösa. Det säger t o m trådgurun Björn Olsen. Det är mest psykologiskt så att folk känner sig tryggare - utan att vara det.

Du har två alternativ: att känna dig tryggare eller att vara de facto tryggare. Vilket väljer du?

Då kan du säga till IVA-personalen att de kan kasta sina munskydd, för de är verkningslösa. Jag tror inte de håller med dig.
Citera
2020-07-07, 02:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vad är svårt, bara in på toaletten och tvätta händerna. Stäng kranen och öppna dörren med handduken innan du slänger den. 30 sekunder ska det va!

Aldrig i helvete att jag går på en offentlig toalett, större smittspridare får du leta efter!
Citera
2020-07-07, 02:45
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Det är ju lite av pudelns kärna, man har inte gjort sitt jobb helt enkelt. FHM tillsammans med MSB borde avskedas hela bunten och bytas ut till kompetenta personer.
Jojo, kan man ju tycka. Men hade det inte kommit någon pandemi hade det ju varit lugnt.
Och vem tror du har bestämt att lägga ner beredskap och trott man kan beställa allt på en vecka från WISH?
Citera
2020-07-07, 02:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jojo, kan man ju tycka. Men hade det inte kommit någon pandemi hade det ju varit lugnt.
Och vem tror du har bestämt att lägga ner beredskap och trott man kan beställa allt på en vecka från WISH?

Det är sjuklövern som är ansvariga för det.
Citera
2020-07-07, 02:47
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Aldrig i helvete att jag går på en offentlig toalett, större smittspridare får du leta efter!
Du ska inte skölja händerna i toaskålen utan tvätta dem i handfatet utanför toaletterna. Så länge man inte rör vid något efter man tvättat händer är det väl inga problem?
Citera
2020-07-07, 02:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du ska inte skölja händerna i toaskålen utan tvätta dem i handfatet utanför toaletterna. Så länge man inte rör vid något efter man tvättat händer är det väl inga problem?

Du tänker inte på att det är en aerosolsmitta? Om en enda pestsmittad råtta varit där inne innan dig så är du i princip rökt. Offentliga toaletter är välbesökta. Jag säger undvik, bättre "safe than sorry". Jag kör med handsprit i bilen, storhandlar jag så tar jag med mig den i vagnen.
Citera
2020-07-07, 02:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du hakar dig på en sak för att det ger DIG en trygghetskänsla. Du har bestämt dig att detta är melodin.

Många andra ledare som inte baserar sina beslut på vetenskap gör likadant. De ger folket de folket vill ha dvs. en trygghetskänsla utan substans.

Men Coronan bryr sig inte om det. Den fortsätter vidare..

Det var nog det första kloka som kom ur dig.
Citera
2020-07-07, 02:52
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Du tänker inte på att det är en aerosolsmitta? Om en enda pestsmittad råtta varit där inne innan dig så är du i princip rökt. Offentliga toaletter är välbesökta. Jag säger undvik, bättre "safe than sorry". Jag kör med handsprit i bilen, storhandlar jag så tar jag med mig den i vagnen.
Du får ju såklart hålla andan eller andas genom näsan om detta oroar dig. Eller använda gasmask.

Men då tror jag det flyger mer i luften inne i varuhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in