2020-06-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Du verkar vara lite efterbliven.

Du ifrågasätter att en drös med inlägg saknar källa, men när folk vill ha källor på dina vansinniga uttalanden så får man instruktion på att googla.

Men lilla vän, ta fram...låt oss säga 10 experter utomlands som stödjer den svenska idiotin, så ska jag ta fram minst 100 som säger att de ar fel.

Länka gärna till studier och fakta från utlandet som stödjer den svenska idiotin? Jag kan ge dig en vecka.
Citera
2020-06-30, 16:23
Medlem
EU öppnar gränsen till 14 länder – USA inte med på listan
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/eu-oppnar-sina-granser-till-14-lander#nyh_access-key--s:~:text=Under%20tisdagen%20meddelande%20EU%20 att%20man,finns%20d%C3%A4remot%20inte%20med%20p%C3 %A5%20listan.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Inget land har lyckats med det. De har lyckats bolla den stora smittan framför sig ett tag, det är inget att jämföra sig med, som att vi skulle jämföra oss med Wuhan i december det ger ingenting. De har bollat i eget straffområde en halvlek och det ger sällan utdelning i den andra.

Vart är smittan i Taiwan och Nya Zeeland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Inget land har lyckats med det. De har lyckats bolla den stora smittan framför sig ett tag, det är inget att jämföra sig med, som att vi skulle jämföra oss med Wuhan i december det ger ingenting. De har bollat i eget straffområde en halvlek och det ger sällan utdelning i den andra.
Estland, Lettland, Liatuen här har redan haft sin peak, den var i mars och april, det blev inte som katastrofen i Sverige.
Citera
2020-06-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Det är lätt. För varje 2 experter du tar fram, utanför Sverige, så kan kan jag ta fram 98 som säger tvärtemot. Det gäller även studier.

Som säger tvärtemot vad?

De flesta verkar till skillnad från dig begripa att pandemin inte är över.
Citera
2020-06-30, 16:24
Medlem
Mats Melin blir ordförande i coronakommissionen. Jag tror inte det är ICA-Jerry utan juristen med samma namn som åsyftas.

https://www.expressen.se/nyheter/stefan-lofven-haller-presstraff-om-coronakommissionen/
Citera
2020-06-30, 16:27
Medlem
Citat:
Lilla vän...
Läs på hur man argumenterar. Om man påstår något så bör man ha en källa till hands.

Istället för att bidra med en sådan - så vill du att jag ska be om en källa. Vad fan. Är du på riktigt?

Jag undrar vem som är efterbliven. Om det är så jävla lätt att debunkra det jag säger så gör det då. Vad väntar du på? Ja just det, för du har inget att komma med. Varken studier eller fakta. Så snälla, håll käften
Citera
2020-06-30, 16:29
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Jag undrar vem som är efterbliven. Om det är så jävla lätt att debunkra det jag säger så gör det då. Vad väntar du på? Ja just det, för du har inget att komma med. Varken studier eller fakta. Så snälla, håll käften

Ok. Jag tror jag lämnar denna diskussionen. Jag behöver inte debunkra det du säger eftersom du själv gjorde det precis. Tihi.
Citera
2020-06-30, 16:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Din första mening är innefattar flockimmunitet. Därför blir din tredje mening (båda meningarna är fetade) en tautologi.

Men jag är glad att ingen längre verkar tro att man inte blir immun (och ingen längre verkar tro att dödligheten är 10%).

Vad gäller "klustersmitta" så är det inte en vetenskapligt precis avgränsad definition. Finns det några andra sjukdomar, än COVID-19, som brukar kallas för "klustersmittor"?

Såklart.

Man bör bli immun, som av andra virussjukdomar. Däremot vet vi inte än om ALLA blir immuna. Alla som har haft det får inte antikroppar, men dom kan ju vara immuna ändå på en djupare nivå i immunförsvaret. Och alla som har fått antikroppar, har inte fått fungerande sådana. Det kanske beror på att den här smittan är så totalt ny för våra kroppar - som när conquistadorerna tog med för Europa vanliga sjukdomar till Amerika på 1500-talet, och indianerna dog av dem, helt hjälplösa?

TBC och spetälska. De härjar i fattigkvarteren, i de länder där de fortfarande härjar.
Citera
2020-06-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Som säger tvärtemot vad?

De flesta verkar till skillnad från dig begripa att pandemin inte är över.

Enligt många av dina vänner så är förkylningen från Kina borta Klart den inte är över, men det förändrar inte saken att den svenska idiotin är ett misslyckande från dag 1. Som har dömts ut av världens all expertis. Du har chansen nu att hitta de 2% som tycker annorlunda.

Det är också rätt komiskt att när Tegnell killgissat från dag 1 så är det ok, men när omvärlden kritiserar det så är ursäkten att pandemin inte är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ok. Jag tror jag lämnar denna diskussionen. Jag behöver inte debunkra det du säger eftersom du själv gjorde det precis. Tihi.

Dra upp byxorna nu
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
De har ju dock en felmarginal. Rimligen så har man även om man testats för antikroppar 5% risk att smitta riskgruppen om man nu skulle vara sjuk. Känns lite slöseri med skattepengar att genomföra testningen med testkit som inte är helt 100% rättvisande.

Mindre än en procent, om testet tas i armvecket. De som tas i fingertoppen har sämre säkerhet.

Jo, men allt här i livet innebär risker. Om mormor har suttit ensam och isolerad i fem månader, så kanske hon kan ta en risk på mindre än en procent, för att få krama sitt barnbarn igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in