2020-06-30, 14:13
Medlem
Sverige juni
+909 döda
+28728 fall
Finland juni
+10 döda
+329 fall
Norge
+13 döda
+421 fall
Danmark juni
+29 döda
+1069 fall
Sverige har 91 gånger +döda Finland och 88 gånger +fall i juni.
Avgå Tegnell!
Citera
2020-06-30, 14:13
Medlem
+23 döda betraktar jag som en låg siffra ändå. I mina beräkningar hade jag +28 avlidna. Jag tror faktiskt att man räddar mer människor på IVA samt att antalet som läggs in har minskat.

Min förutsägelse att vi har 6000 döda den 23 eller 24 juli ser inte ut att bli sanning, men jag återkommer med bättre beräkningar senare eller i morgon. Jag måste ha ett underlag och inte bara magkänsla.
Citera
2020-06-30, 14:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hmm... Enligt Worldometers var det bara 13 förra tisdagen (23e juni)!!??

Worldometer är ingen svensk myndighet så vad som står där är oväsentligt.

(Vecka 24 var det denna vecka tangerar med inte 25.)
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Det är hoppfullt att färre behöver intensivvårdas och att färre avlider. Undrar dock hur det blir till hösten när skolorna börjar och folk återvänder till sina arbetsplatser samt att vädret gör att fler håller sig inomhus.
Skolorna, det verkar rätt uppenbart nu, de kommer varken att göra till eller från.
Men att folk håller sig inomhus, det lär nog ge effekter i de kretsar som ännu varit förskonade. Särskilt om de har D-vitaminbrist.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Begriper inte det här med kylning av proverna. Tydligen är det viktigt. Men vissa regioner skickar ju ut dem i brevlådan för återsändning efter att man själv har fixat provet. Provet bör ju bli förstört om det ligger i en varm brevlåda över en helg till exempel. Varför funkar det i vissa regioner men inte i Halland?

Kan inte svara på det men det förekommer alltid slarv och misstag. Kanske de inte varit tydliga med vilka krav på förvaring som gäller.
Hela pandemin är full av klantigheter från det stora dragen till de små detaljerna. Sverige är inte längre ett föredöme.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ännu ett exempel på ojämlikhet som Tegnell är emot. Deras strategi har medfört en oerhörd utsatthet för redan utsatta människor, gamla såväl som unga.

Att helt ospecifikt erbjuda antikroppstest för dem som aktivt efterfrågar detta, det vill säga de redan resursstarka, kommer inte att ge önskad kunskap. I stället behövs aktiva och riktade populationsundersökningar som förenas med riktade kommunikationsinsater och åtgärder i samverkan med berörda, såväl specifika yrkesgrupper som bostadsområden och befolkningsgrupper.”
Nej, det gick inte som man hade tänkt sig när man skulle testa ute i områdena. Inte ens när man letar frivilliga till det får man ihop de man behöver. Jag tror absolut att fler testar sig både för antikroppar och virus i andra områden. Trots det ser man snedvridningen som antagligen är större. Närmast noll i vissa finare områden och faktiskt flockimmunitet i öar i andra.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Knappt några som helst åtgärder och ändå har överdödligheten nu gått ner mot 0. Det är ganska dåligt pinkat för en "domedagsinfluensa"

Sedan när började man anse att allt över Sveriges överdödlighet är just bara Covid19?

Om det dog 350 på en dag enligt SCB och normalt för ett år är 230 så är det inte 120 som har dött av Covid19. Det kan lika gärna vara allihopa med tanke på vilka man testar och testar inte.

Sedan har det snart dött över en halv miljon på 4 månader, MED EXTREMA ÅTGÄRDER för att stoppa smittan, och folk sitter fortfarande och skiter ur sig om att det inte finns någon överdödlighet i Sverige så den inte farlig.

Samtidigt som får livslånga men om man har haft den.

Sverige i ett nötskal så att säga.
Citera
2020-06-30, 14:15
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hmm... Enligt Worldometers var det bara 13 förra tisdagen (23e juni)!!??
Officiell rapportsiffra från FHM var 39 förra tisdagen. Isåfall hämtar Worldometers sin siffra från något annat håll.
Citera
Medlem
Vad är det hon babblar om..ju mer vi testar ju mer sprids smittan.
1 av 7 testade är sjuka..det visar väl hur det ser ut i landet överlag...
Smittan sprids väl även om vi testar noll personer.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
De har tillräckligt av annat att bekymra sig om, arbetslöshet t.ex. skapad av politiska beslut i virusets spår.

Nej de har huvudet fullt av sprit sex och nöjen!
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Säker?

Det har sett lika ut i Juni som i föregående månaderna för Västra Götaland fast antalet fall har lavinökat.

https://c19.se/Sweden/V%C3%A4stra%20G%C3%B6taland

Har Sörmland ens stått ut överhuvudtaget?

https://c19.se/Sweden/S%C3%B6rmland

Stockholm har dock visat att det har sjunkit.

https://c19.se/Sweden/Stockholm

De har bara 300 000 invånare så de sticker ut.
Citera
2020-06-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige juni
+909 döda
+28728 fall
Finland juni
+10 döda
+329 fall
Norge
+13 döda
+421 fall
Danmark juni
+29 döda
+1069 fall
Sverige har 91 gånger +döda Finland och 88 gånger +fall i juni.
Avgå Tegnell!

Det var skrämmande siffror du uppvisar här. Jag har inte studerat Danmark, Norge och Finland så ingående måste jag erkänna. Bra att dom lyckats begränsa sjukdomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in