2020-06-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Dödligheten för personer under 60 år är typ 0,1%, så nej det kommer inte dö barn som flugor.
Har man dessutom inga underliggande snackar vi väl närmare 0,01%?
Citera
2020-06-26, 14:31
Medlem
Alltså helt ärligt varför tog Sverige den här strategin? Om det var för ekonomin så går den ju dåligt ändå (det är ju en pandemi) Så vad var den största anledningen att Sverige tog den här strategin???
Citera
2020-06-26, 14:31
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
169 avlidna de senaste 10 dagarna, runt 17/dag.

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Varför fortsätter du rapportera dödsfall på detta märkliga sätt? Jag räknade ihop alla rapporterade dödsfall måndag till fredag denna vecka och fick 227. Alltså på 5 dagar istället för de 10 dagar du påstår att 169 pers har dött.

Sett detta länge från dig nu. Struntar du i eftersläpningar eller vad är grejen?
Citera
2020-06-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ibland går det lite fort, och man drar lite förhastade slutsatser. Det gäller ju även FHM, så det är inte helt konstigt om det även kan hända på WHO.

Givetvis är WHO en organisation med mycket hög kompetens, men Folkhälsomyndigheten är faktiskt en högre auktoritet än WHO när det kommer till hälsoläget i landet Sverige. Om WHO vill ha djupare information om Sverige, så är det Folkhälsomyndigheten de vänder sig till.

Absolutely, but I would assume, and the same goes for FHM as WHO, that their conclusions are closer to the truth now than they were in March and April.

If their assumptions are that over a high threshold of cases, the risk for a snowball effect later on is far larger — then Tegnell’s opinion on that they are only seeing the results of increased testing isn’t truly applicable.

But now I’m guessing what they have based their assumption on, and they can absolutely have the wrong idea. But we do still have amongst the highest numbers of discovered infections in Europe, so I can see why it worry them as well as other governmental institutions in Europe.

But I also agree that I would much rather prefer the FHM and WHO to have an open line of communications for these things, because the FHM is the one holding the important data. I would rather the FHM had an open line of communication with a number of epidemiologists in this country as well — and I wish their secondary team they put together wasn’t only comprised of mathematicians for modeling.
Citera
2020-06-26, 14:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Varför fortsätter du rapportera dödsfall på detta märkliga sätt? Jag räknade ihop alla rapporterade dödsfall måndag till fredag denna vecka och fick 227. Alltså på 5 dagar istället för de 10 dagar du påstår att 169 pers har dött.

Sett detta länge från dig nu. Struntar du i eftersläpningar eller vad är grejen?

Oavsett eftersläpningar minskar döda/dag.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Snart har Sverige 5000 mer döda än i Finland, Norge är slagen redan med 5000, grattis Sverige och Tegnell gick på semester.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino

No. It’s somewhere like 0.07% for those between 20 and 30, for example.
Citera
2020-06-26, 14:35
Medlem
Jag kom hem från stranden och såg att det var 50 avlidna. Det var en hög siffra med hänsyn till att inlagda på IVA har minskat kraftigt. Nu gäller det att inte förivra sig i beräkningarna. Det är så klart eftersläpningarna som spökar.

Jag "tror" man drar fram eftersläpningarna dom närmsta 14 dagarna och eftersom den dagliga dödligheten minskar kommer den skamliga gränsen på 6000 avlidna att uppnås först den 24 juli. Jag kommer att ändra kalkylen på så sätt att jag i 14 dagar räknar med en hög eftersläpningsdödlighet och sedan fram till och med den 24 juli en låg dödlighet på cirka 20 personer per dygn.

Ge mig lite tid att kalkylera, jag återkommer ikväll med bättre underlag för beräkningarna. Jag är helt koncentrerad på 6000-gränsen, den kan få följder för berörda myndigheter och även vissa politiker kan tvingas avgå.
Citera
2020-06-26, 14:35
Medlem
Draken55s avatar
Dödstalen på en 7-dagars period stiger igen, lite men de stiger.

Så det är ju lögn som AT säger att WHO bara " räknar på en parameter..."
Citera
2020-06-26, 14:36
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
De fyra som dog i Region Halland i går var samtliga i riskgruppen t ex.
Citera
2020-06-26, 14:36
Medlem
Förvånande få som rapporterats in döda denna vecka. Trodde verkligen på större klumpsiffror pga Midsommar. Det var ändå 3 dagar som rapporterade 0. Att dessutom IVA går ner är jävligt fint. Också glädjande att så många nya fall hittas. Ha i åtanke att dessa inte hade "fångats upp" alls i Mars eller April. Blir nog bra även Sverige tillslut, men kommer uppenbart ta längre tid.
Citera
2020-06-26, 14:37
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
50 nya döda idag!

Tack Mördar-Anders.
Haha den var bra, Tegnell lyssnar väl på Cornelius just nu i Hängmattan och tar en kall bärs, skål....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in