2020-02-23, 23:58
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Det är ganska skrämmande med alla som skriver att det "bara" är gamla eller sjuka som dör.

Det dom har missat är att dödligheten i corona-viruset är många gånger högre än i ett "vanligt" virus.
Citera
2020-02-23, 23:58
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudanz
330 klimat muppar på plats i Italien, ska dom åka 'grönexpress' hem med Corona?

Hmm, "Miljöpesten" (Mp) funkar också som namn på tåget.
&
Varför inte karantän på en öde ö? De kan ju leka att de är med i "Robinson"..
(Sry, men efter att sett priserna på platser på det tåget hyser jag Nada empati med dem.)
Citera
2020-02-24, 00:00
Medlem
Sperssons avatar
.
Har den intellektuella giganten Stefan Löfven uttalat sig?
Citera
2020-02-24, 00:00
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Det är ganska skrämmande med alla som skriver att det "bara" är gamla eller sjuka som dör. Bryr vi oss inte om gamla och sjuka längre? Det här samhället har blivit sjukt. Egoism hyllas och solidaritet ses ner på. Solidaritet och tron på ett bättre samhälle byggde ett fantastiskt land som hyllats i hela världen.

Håller fullständigt med dig.
Ironin är ju att dessa egoister förväntar sig nu att folk ska vara solidariska och ställa upp för dem och vara frivilliga, efter att ha brutit sönder välfärden som har drabbat gamla, sjuka och arbetslösa.
Det tror jag faktiskt att de skiter i.
Citera
2020-02-24, 00:01
Medlem
Tänkt om viruset dyker upp i Mellan-östern, och i hög grad.
Vad ska dem göra?...haha
Citera
2020-02-24, 00:02
Avslutad
Citat:
Det är ganska skrämmande med alla som skriver att det "bara" är gamla eller sjuka som dör. Bryr vi oss inte om gamla och sjuka längre? Det här samhället har blivit sjukt. Egoism hyllas och solidaritet ses ner på. Solidaritet och tron på ett bättre samhälle byggde ett fantastiskt land som hyllats i hela världen.
Jag tror inte majoriteten syftar på att man som gammal eller sjuk är mindre värd.

Jag tror snarare man syftar på att gamla och sjuka personer kan dö av en vanlig influensa också. Det är alltså ett sätt att lugna sig själv och folk som man talar till.
Citera
2020-02-24, 00:04
Medlem
Kan.man följa utvecklingen av antalet smittade i värdlandet. El rättare sagt wuhan nu? Visst hade den staden över 11milj invånare eller hur var det?
Citera
2020-02-24, 00:05
Medlem
HGs avatar
DN:s nu berömda tågresenärer verkar få det svårt att komma hem. I alla fall verkar det inte kunna ske med tåg utan jag antar att flygskammen får ge vika!

https://www.dn.se/nyheter/varlden/nya-coronasmittan-italienska-stader-i-karantan-regelbrott-kan-ge-fangelse/
Citera
2020-02-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Gjorde de inte något liknande med fartyget i Japan?
Jag trodde det var det fartyget som avsågs. Alltså Diamond princess. Men då fattade jag fel.
Citera
2020-02-24, 00:06
Medlem
Kattskurks avatar
[quote=Lisene|70395005]Ett inlägg från Corona grupp som är Google översatt och kan va till lite hjälp

Detta kan vara till hjälp....................... Jag fick detta meddelande som jag var tvungen att dela....

Wuhan-viruset inte värmeresistent och kommer att dödas vid en temperatur på 26-27 grader.

Skulle äntligen kunna vara föklaringen på min misstanke om Thailand
+
Övriga tecken typ Afrika/Indien etc... Viruset påverkas i ovaligt hög grad utav värme!
Citera
2020-02-24, 00:07
Medlem
Given the tens of thousands of Chinese nationals entering the United States of America every month, the thousands of Chinese students and the many thousands of residents who are under “observation” by state health authorities in places like Washington and California, a reasonable person might expect that the CDC has so far tested at least 10,000 people for the CoVid-19 coronavirus. But guess how many the CDC has actually tested?

To the great shock of anyone paying attention, the CDC’s own website admits the agency has tested only 414 people in the entire country
Citera
2020-02-24, 00:09
Medlem
Grollarens avatar
[quote=Kattskurk|70395135]
Citat:
Ursprungligen postat av Lisene
Ett inlägg från Corona grupp som är Google översatt och kan va till lite hjälp

Detta kan vara till hjälp....................... Jag fick detta meddelande som jag var tvungen att dela....

Wuhan-viruset inte värmeresistent och kommer att dödas vid en temperatur på 26-27 grader.

Skulle äntligen kunna vara föklaringen på min misstanke om Thailand
+
Övriga tecken typ Afrika/Indien etc... Viruset påverkas i ovaligt hög grad utav värme!

Vad märkligt.
Ändå överlever det i kroppens 37 grader och med feber också.

Afrika har suspected men väntar på testkit. Indien har haft en och annan med.

Är det en facebook-hjärntrust som är i farten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in