Citat:
Ursprungligen postat av
MrMadoff
Jag läser inte mycket i denna tråden.
Jag har 3 vänner som drabbats av lunginflammation senaste 1-3 månaderna och samtliga har testat negativt för covid-19. Jag känner mig säker på att dom har drabbats av corona men dom är fast beslutna av att dom inte har corona för sjukvården säger att dom inte har det.
Jag tänker att vem fan drabbas av lunginflammation i maj-juni liksom?!?!?!
Så sjukt att dom vägrar inse, hur kan testen vara så opålitliga? Den ena vännen blev t o m testad 5 ggr och samtliga visade negativt fast hon haft svår hosta och andningssvårigheter till och från i 8 veckor....
Är testen så här opålitliga eller är det någon mörkläggning som pågår i testandet för att hålla nere statistiken?
Trevligt att du kikar in här!

Vill bara i allmänhet tipsa om att det finns även en tråd här på Flashback som heter ungefär "Vi som har Corona + vi som tror att vi har det". Där kan man även i detalj diskutera egna/andras symtom osv, massa bra info.
Gällande din fråga om tester, så har det förekommit exempel i media på att en del tester har varit opålitliga, ja. En av lärarna på den skolan som blev så drabbad (Kågeskolan), där tror jag de inte fick positivt svar förrän ca tredje testet. Jag tror det t.o.m. kan ha varit den lärarn som dog sedan, men jag är lite osäker på just den biten.
I allmänhet är det väl bra om du råder dina vänner att försöka hålla sig borta ifrån andra personer, så länge som de känner sig sjuka osv. Sedan är det ju så att även om du ger dem goda råd, så ibland gör ju folk som de vill. Men bra att du försöker att prata med dem!
(Det kan också vara lunginflammation. Jag har haft det i maj, och vet flera som haft det under vår/sommar, andra år osv).