2020-02-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
Går flygen till o från iran hit fortfarande? Vill regeringen döda oss?

De går från Kina, vill du diskriminera Iran eller??

De går från Milano också för den delen.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det får du gärna bifoga källa på.

Jag läste det i en twittertråd. Twitter är ju en tillförlitlig källa enligt folk här.
Men jag tar gärna en källa från twittraren att det faktiskt rör sig om Corona för i nuläget tyder ingenting på det.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Gör du så. Ta och fråga twittraren också om källa. Men kika på länkarna jag delade. Oerhört likt i symptom. Men som sagt, kom tillbaka när du har en verifierad källa på att det faktiskt rör sig om Corona. Jag kan hitta otaliga bilder och videor, spara dom och ladda upp dom och claima att det rör sig om Corona. Källan är inte trovärdig. Men ni sväljer allt med hull och hår som basuneras ut av väldigt suspekta twitterkonton. Jag ställer mig mer frågande.

Har kollat på dina länkar och den första länken bedömmer jag som dåligt skådespeleri och de två andra var svåra tolka eftersom fotografen verkar vara en ekorre på meth. Det känns som du försöker dra in Syrienkonflikten in i tråden🤔
Senast redigerad av naturtvål 2020-02-23 kl. 22:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyboy
Har haft ont i magen ett tag nu för det här men nu med Italien och Iran ser jag inget slut ..

Är det andningsskydd med klass FFP3 som gäller för ett litet skydd ?

Samma här men möter ingen oro bland dom inte läser här inne ..frågan är vem som inbillar sig saker ja eller dom ?? Eller ligger sanningen nånstans mittimellan .
Citera
2020-02-23, 22:03
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad vet vi om sjukdomsförloppet så långt?

- En inkubationstid på 5-15 dagar ungefär, sammanvägt
- Man smittar iallafall i slutet på inkubationstiden, medan man fortfarande känner sig frisk
- Väl sjuk, så börjar det med en mycket mild sjukdom, lite som snuva
- Under en period av 3-4 veckor blir man gradvis sämre
- De som dör, gör detta av att lungorna kollapsar eller hjärtat kollapsar
- En del skrivs ut som friska, för att några dagar senare kollapsa i värre sjukdom

Rätt ungefär?

-Inkubationstiden kan vara upp till 27 dagar
-Symptomen är influensaliknande.
-Vissa blir bara lätt sjuka och utvecklar inte lunginflammation.
-Asiater verkar ha sämre förutsättningar för att bli friska.
-Immunförsvaret blir inte starkare efter att man har tillfrisknat, viruset kan komma
tillbaka och man kan bli lika sjuk igen.
-Dödstalet är förhållandevis lågt, men av de som insjuknat är 20% svårt sjuka.
Citera
2020-02-23, 22:04
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag kollar lite på John Hopkins sida och ser att det är extrema mängder som har recovered från sjukdomen i kina och knappt några nya fall. I princip är det bara utomlands som det sprids mer nu så tror vi kan dra en lättnadens suck för detta. Kina räddade åter världen igen, har vi tur kanske vi kan be Kina skicka foreign support för att kombatera detta.

Jag tror inte att detta har spridits från någon fladdermus utan är någon form av biologiskt vapen som släppts fritt.

Mycket djuplodande analys. Du blåser faran och det var ett biovapen. Inga konsigheter, ett fantastiskt inlägg.

Ett par saker du kan penetrera nu när faran är över: läget i Iran, Sydkorea och Italien. Några analyser?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Kompis till mig som kom hem från Italien ( bodde några få mil ifrån där alla nya fall upptäckts) för några veckor sedan har "luftvägsinfektion" med hosta hög feber och snuva och blivit värre sen en vecka tillbaka.

Kompisen fick ett nummer till någon smittskyddsenhet från 1177 som de skall ringa imorgon. Jag lunchade med kompisen för några dagar sen (innan första fallet i italien ens var upptäckt eller typ samma dag de första fallen upptäcktes) och personen var då snuvig med lätt hosta.

Imorgon skall jag jobba hemma... det enda som talar för att det inte är corona är att personen inte fick känningar på denna sjuka inom 14 dagar utan snarare 17-18 dagar efter hemkomsten från italien där person bott en tid. Min kompis lämnade dessutom Italien innan 1 februari så sjukdomen måste ha härjat bra länge där nere om de har det.

Är inte nervös men tänker mer på hur jobbigt det skulle vara med 14 dagars karantän. Sen har jag något jävligt viktigt på jobbet på tisdag... måste typ gå kan inte jobba hemma. Yikes i will keep you guys up to date med vad som sker. En del av mig tror faktiskt att de inte ens kommer testa kompisen pga de saker jag just nämnde, we will see.
Ska bli intressant att få höra om de testar honom/henne.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har kollat på dina länkar och den första länken bedömmer jag som dåligt skådespeleri och de två andra var svåra tolka eftersom fotografen verkar vara en ekorre på meth. Det känns dom du försöker dra in Syrienkonflikten in i tråden🤔

Jag säger endast att jag inte köper att det är två unga flickor som är drabbade av Covid-19 fören jag har sett en trovärdig källa. Det är med andra ord troligare att det rör sig om någonting annat. Antingen från Irak eller Syrien. Jag menar, den andra flickan ser sminkad ut, vem sminkar sig om man är svårt sjuk i Covid-19? En kemisk attack är mer sannolikt.
Citera
2020-02-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Bonde söker fru har ingen dedikerad plats i varken Aktuellt eller Rapport. Nåväl, jag tycker den värderingen är märklig, om det nu skett på journalistisk grund. Kanske får vi veta nångång.
Nej jag menade inte att det har plats i nyheterna men det indikerar vad folk är intresserade av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
De måste titta på utländska nyheter först så de ser vad som hänt i världen. Nu är det helg men imorgon kommer de nog kolla lite och rapportera. Jag stängde av SVT någon gång på 90-talet.

BBC har Italien som första nyhet
CNN har det som första nyhet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
"– Vi har tagit det här på väldigt stort allvar. Vi når ut med information snabbt och har gjort en omfattande risksanering, "

Man har sanerat riskerna....

Vill inte adda smiley för detta... Vad är det för outbildade mongon som anställs???
Försöker ge tyngd åt arguementationen genom att använda ett ord han inte förstår innebörden av. Jössus...
Senast redigerad av MrStreamer 2020-02-23 kl. 22:09.
Citera
2020-02-23, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hur mycket mat behöver man per person för att överleva o genomlida coronaåret 2020?

1 burk Ravioli om dagen överlever man pa även om det ej är idealkost direkt.

Jag blandar med konserverade ärtor och morötter sa jag far i mig grönsaker

Frukt och grönt är nogo kann vara fullt med virus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in