2020-06-13, 20:35
Medlem
Outoftheass, jag menar blue, Så Björn Olsen uppgetts år 2006, alltså för 14 år sen, "hoppas utveckla vaccin mot andra virus" nån gång, vad säger det egentligen, menar du? Andra virus kan ju vara precis vad som helst. För 14 år sedan.

Är Björn Olsen anställd på FHM och är jävig, menar du?

Det här var ett nytt lågvattenmärke, även för dig. 🙄 Nu får du ge dig med att baktala Olsen, det börjar närma sig falsk ryktesspridning.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Olsen har som alla en egen agenda.

Du är väldigt mycket för att klippa ut små små stycken av andras citat har jag märkt och flera har klagat på dig för det, ändå slutar du inte, fast det blir missvisande. Nu tar jag med hela mitt citat här, så att man ser att det är en fortsättning på något tidigare. Det som diskuterades var jävsförhållanden och inget annat. Där Giesecke är skyldig till det, enligt dagens artikel som diskuterats här inne. Däremot Olsen är inte anställd via FHM och har således inget jävsförhållande.

Det är beklagligt att vissa individer här inne gör allt för att svärta ner en eminent professor som Olsen. Nästa inlägg som går ut på att svärta ner Olsen med falska anklagelser kommer jag inte ens bemöta, utan endast anmäla för att bryta mot regeln "falsk ryktesspridning", för det är precis vad det handlar om. Beklagansvärt. Hoppas vi kan höja nivån i tråden ifrån sådant!
Citera
2020-06-13, 20:35
Medlem
HALLÅ!!
Nu får någon svara på vad Spanien pysslar med?!
Citera
2020-06-13, 20:36
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
En vän/släkting till mig jobbar på sjukhus i sthlm.
Många har vart sjuka nu i vår(mycket fler än vanligt) och många berättat att de aldrig varit sjuka på det obehagliga sett man blir sjuk på i corona. Alltså borde ju den absoluta majoriteten av dessa haft corona.
Men när de nu testats är resultaten hårresande... inte ens hälften av de som legat hemma i veckor hade antikroppar.
Vetefaaan va man ska dra för slutsats av det- antingen är testen inte bra eller så är det kört.
Underligt virus
Om bara hälften av de testade fick antikroppar så vore det en bra grej på ett sätt. Det skulle innebära att viruset bara var häften så dödligt som man nu antar utifrån de serologiska studierna. Från 1% till 0.5% skulle det sjunka.
Citera
2020-06-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Har inte följt nyheterna i helgen, hur är läget med det korrupta svinet Giesecke? Är det fortfarande aktuellt eller har man redan gömt undan honom?

Giesecke is out.
Media drevar just nu mot det jävla aset, kolla Expressen. Det tyder på att dom kommer att skona Tengele, Adolf Carlsson och svetsmimistern och kasta Giesecke under bussen i förhoppning om att det ska lugna sig mot främst Dr.Tengele
Citera
2020-06-13, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nä givetvis inte. Den har såklart ökat. Men det vet du ju redan. Men den har ökat betydlit minsre i sverige än i andra länder. Jämför tex med USA.

Varför jämföra med USA och inte Luxemburg, eller San Marino? Varför väljer du ett land som passar in i dina fantasier?

Om du tycker på allvar att du kan jämföra Sverige vs USA när det gäller arbetslöshet så är du svagt begåvad.
Citera
2020-06-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Visst är det fascinerande att den som för fram kritik till FHM har en bevisbörda,

FHM däremot kan tycka att folk kommer sätta på munskydd inochut och därmed infektera sig själva,

FHM kan tycka att studier har dålig kvalitet som här
https://www.dn.se/nyheter/sverige/folkhalsomyndigheten-inga-bevis-for-att-coronaviruset-sprids-under-inkubationstiden/

det va ju alldeles sant med pre-/asymptomatisk smittspridning men det förkastades av FHM 1 februari,

De har aldrig fel och ingen bevisbörda.

Och ansvar för medborgarnas hälsa.

Gud är avundsjuk på FHMs fullkomlighet.

EDIT: WHOs uttalanden "måste tolkas" som nån slags magisk ritual där vi fick beskedet av statsepidemiologen att trots att WHO rekommenderar munskydd så gäller det inte för just Sverige.

FHM däremot kan tycka att folk kommer sätta på munskydd inochut och därmed infektera sig själva,

Går inte eftersom de är formade som bh-kupa om man inte köper de allra billigaste.
Citera
2020-06-13, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej! Uppenbarligen är jag väl förankrad i verkligheten medan ditt och andra alarmisters ankare har släppt från verkligheten för väldigt länge sedan.

Jag är ingen alarmist men du har som sagt ingen förankring alls i verkligheten. Det du kallar verklighet är inget annat än en fantasi som du har blivit hjärntvättad med.
Citera
2020-06-13, 20:43
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
En vän/släkting till mig jobbar på sjukhus i sthlm.
Många har vart sjuka nu i vår(mycket fler än vanligt) och många berättat att de aldrig varit sjuka på det obehagliga sett man blir sjuk på i corona. Alltså borde ju den absoluta majoriteten av dessa haft corona.
Men när de nu testats är resultaten hårresande... inte ens hälften av de som legat hemma i veckor hade antikroppar.
Vetefaaan va man ska dra för slutsats av det- antingen är testen inte bra eller så är det kört.
Underligt virus

Man kan dra slutsatsen att Sverige har agerat åt helvete. Och så spär din information på min farhåga att skiten är ett lynnigt virus som lägger sig latent såsom typ Hiv. Det hade varit en sak om man blivit sjuk och sedan frisk för att inte drabbas igen...men det är inte så...folk blir sjuka igen. Organskador uppstår. Detta är ett helvetesvirus som sprids i lagom takt över landet, helt i linje med Sveriges strategi. De ansvariga som har lite mer rent mjöl i påsen kommer börja skruva på sig snart. Och var är Sverige i kön till vaccin....flera andra länder har redan köpt upp miljontals doser men Sverige slumrar vidare...
Citera
2020-06-13, 20:43
Medlem
Nu är artikeln i Expressen om Giesecke låst. Är det någon som hann uppfatta vad läkemedelsföretaget hette som han kopplades till?
Citera
2020-06-13, 20:45
Medlem
Det finns ingen anledning att behandla svenskar annorlunda i Västeuropa. Vår strategi är precis som i alla länder. Det finns ingen risk att släppa in svenskar jämfört med andra nationaliteter. Vi är minst lika ansvarstagande som andra européer med att få ned smittspridningen. Denna figur bevisar detta (se den innan du kommenterar, det är en ögonöppnare):

https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-cases-per-million-three-day-avg?tab=chart&time=latest&country=BEL~DNK~FRA~ITA~ ESP~SWE~GBR~NOR~FIN~DEU~GRC~ISL~IRL~NLD~POL~PRT~CY P~CZE~HUN&region=Europe
Citera
2020-06-13, 20:46
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Jag tog upp det i följande tråd för två veckor sedan:

(FB) Ekonomiska intressen att inte trycka tillbaka viruset?

Då var det ingen som var intresserad att diskutera detta vidare. Flashbackare, nu är det dags att börja gräva i alla ekonomiska intressen som ligger på bakom den svenska strategin. Jag vill verkligen uppmana alla här på forumet att ta reda på mer. Det har varit närmast religiöst bakom Tegnell, så här agerar man inte om det inte finns väldigt starka intressen. Follow the money!

Var i ligger skillnaden mellan detta och när folk sög ur det som gick för kaoset med flyktingarna?

Inget.

Money talks. Hycklare utnyttjar tillfället när det bjuds, är man snabbt med på tåget så kan man tjäna en hacka, och hinna undkomma efterföljder - när tajmningen är rätt.

Vissa tycks ha ett sinne för affärer, good for them säger jag, staten har noll koll. Kolla på permitteringen, hör från bekanta hur deras företag fifflar med timmar, vem/hur är borta etc.
Citera
2020-06-13, 20:47
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Giesecke is out.
Media drevar just nu mot det jävla aset, kolla Expressen. Det tyder på att dom kommer att skona Tengele, Adolf Carlsson och svetsmimistern och kasta Giesecke under bussen i förhoppning om att det ska lugna sig mot främst Dr.Tengele
Jag hade hoppats att detta skulle sätta stenen i rullning mot resten av mördarpacket men det kan nog mycket väl bli som du säger, att Tengele och svetsaren kommer undan genom att svinet G offras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in