Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Jag har aldrig sett någon uppmärksamma såna "jubileum" i nån annan sjukdom. Dock tror jag Steffe tar tillfället i akt just denna gång att ta några billiga poäng och beklaga sig i TV.
Corona är ju verkligen inget de "inte vill prata om". Tvärtom. Har någon politiker pratat om något annat de senaste tre månaderna?
Nej, jag har aldrig sett Sverige drabbas av en pandemi under mina senaste 40 år heller...
Är väl ingen som pratar om "jubileum"...😂 var ju just därför jag skrev "milstolpe", inom citattecken, för att visa att det inte är ngt önskvärt.
Varför jag frågade var för att jag har sett ledare i andra länder som beklagar dödssiffrorna på ett ganska fint och allvarsamt sätt.
Jag tycker att Löfvén varit väldigt frånvarande i denna kris. Detta har blivit påtalat i media flera gånger och även här inne. Han syns ganska lite. I partiledardebatten idag så verkade han väldigt pressad, tyckte jag. Den debatten blev ju dock ganska överskuggad av Palme-rapporteringen som sändes precis samtidigt. Ja ja vi får väl se om man ser honom...