2020-06-11, 00:17
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrfan
Fyfan vad äckligt det är att läsa Johan carlssons intervju i DN. Som han försöker slingra sig och hur den äckliga självgodheten slinker igenom. FYFAN det här äcklet måste ställas inför svars.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/johan-carlsson-smittan-kom-in-fran-lander-som-gick-under-var-radar/
Låst artikel, svårt att kommentera då.
Smittan kom från länder som gick under vår radar låter vettigt.
Citera
2020-06-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag har aldrig sett någon uppmärksamma såna "jubileum" i nån annan sjukdom. Dock tror jag Steffe tar tillfället i akt just denna gång att ta några billiga poäng och beklaga sig i TV.

Corona är ju verkligen inget de "inte vill prata om". Tvärtom. Har någon politiker pratat om något annat de senaste tre månaderna?

Nej, jag har aldrig sett Sverige drabbas av en pandemi under mina senaste 40 år heller...

Är väl ingen som pratar om "jubileum"...😂 var ju just därför jag skrev "milstolpe", inom citattecken, för att visa att det inte är ngt önskvärt.

Varför jag frågade var för att jag har sett ledare i andra länder som beklagar dödssiffrorna på ett ganska fint och allvarsamt sätt.

Jag tycker att Löfvén varit väldigt frånvarande i denna kris. Detta har blivit påtalat i media flera gånger och även här inne. Han syns ganska lite. I partiledardebatten idag så verkade han väldigt pressad, tyckte jag. Den debatten blev ju dock ganska överskuggad av Palme-rapporteringen som sändes precis samtidigt. Ja ja vi får väl se om man ser honom...
Citera
2020-06-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
onsdag eller fredag nästa vecka skulle jag tippa på.

Ok, tack för seriöst svar!
Citera
2020-06-11, 00:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
När Olsen hade chansen att vara lite tuff mot Tegnell i samma studio så satt han ju bara och höll med Tegnell dock...väldigt märkligt eftersom Olsen har varit kritisk hela tiden.
Det blev aldrig nägon debatt eftersom det var just i den sändningen nyheten om Adam Alsings död kom. Reportern påpekade att debatten kom av sig. Så var det med den saken.
Citera
2020-06-11, 00:22
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Om jag hittar på att jag är en högt uppsatt person inom den brittiska virusbekämpningen får jag dessutom en lite speciell ingångsvinkel.
Det behöver jag inte hitta på.
Citera
2020-06-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Dr. Frank Hartig, a senior physician at the University Clinic Innsbruck in Austria, has treated six divers who were infected with the coronavirus but had suffered only mild symptoms. None of the six had to remain in hospital and all recuperated at home.

Although all six patients were deemed clinically recovered, the long-term damage to their lungs appears irreversible, Hartig told Austria Press Agency.
Källa: Caymancompass
Stod det något om hur allvarliga skadorna var?
Citera
2020-06-11, 00:27
Medlem
Samuel332s avatar
Själv sitter man med bekräftad Sars-Cov-2 och jag tror inte att det ser bra ut inför slutet mot Juli samt i början till hösten. FHM kommer vara tvungna att låta gymnasium och universitet fortsätta sin undervisning på distans igen.

Bra väder + demonstrationerna som hölls denna och förra veckan är inte direkt ett perfekt recept för social distansering
Citera
2020-06-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrfan
Fyfan vad äckligt det är att läsa Johan carlssons intervju i DN. Som han försöker slingra sig och hur den äckliga självgodheten slinker igenom. FYFAN det här äcklet måste ställas inför svars.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/johan-carlsson-smittan-kom-in-fran-lander-som-gick-under-var-radar/

Japp, jag såg det nu här också. Ett enda långt försvarstal. Känns som det börjar bli nervöst på FHM. Coronakommissionen bör nog granska deras e-mail, inboxar, är ett hett tips. Tippar på att det kan ligga ett gäng "Varning, pandemi på ingång!"-mail där, "Vi måste agera NU", från diverse läkare osv. Kan bli riktigt intressant att se senare, ifall det finns sånt.
Citera
2020-06-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang

Nej. Nackdelen med ett anonymt forum är ju att ingen tror på dig
Citera
2020-06-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Oärlig? Var är likheten med influensa?
Väldigt många likheter med svårare influensor! Nedstängningar och annan galenskap har mer med internetpanik att göra än med C19s farlighet att göra.
Citera
2020-06-11, 00:31
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang

Yeah right, du har ju för fan inte ens koll på karantänsundantag för sjömän och så påstår du att du i princip skriver brittiska reglerna. Du är ett skämt naturligtvis.
Citera
2020-06-11, 00:33
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nej din dryge fan, hade alla länder haft sin Tegnell så hade hundratals miljoner jobb besparats och dödssiffrorna de samma. Du och övriga alarmister sprider rädsla och konkurser i era kölvatten. Ni är samhällsfientliga kycklingar som sitter självisolerade och mina skattepengar betalar er gorby och bredband. Fy fan
Nu vet jag inte om sannolikheten är så stor att du betalar något för mig (risken är sannolikt betydligt större att jag betalat både DIN middag och DITT bredband).
Jag jobbar dessutom och har så gjort oavbrutet. Det har tydligen inte du gjort.

Men för att återgå till ordningen utan ditt trams:
Pandemin tarvar en del obekväma beslut, att du inte känner dig bekväm med dem är lika ok som ointressant eftersom den grundläggande principen är att försöka rädda liv, inte tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in