Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Ja inte var det statsmannamässigt iallafall. Det är nog väldigt mycket press från väldigt många olika håll just nu. Det är ju dessutom främst kärnväljare som avlider. Pensionärer och invandrare.
Ja, jag kan faktiskt tänka mig att en hel del hemma i tv-sofforna även blev illa berörda av inslaget precis innan intervjun med Hallengren också. (Dvs. kvinnan som grät över sin mamma och de var vid en grav). Just den delen av inslaget såg jag tillsammans med ett par andra personer och de tyckte det var väldigt jobbigt och uttryckte att "nu får det fan vara slut på det här", eller dylikt. De ville stänga av Hallengren, för de blev irriterade...
Ja, jag tror helt enkelt att för regeringens trovärdighet och fortsatta förtroende, så behöver det nog sjunka rejält ganska omgående, med dödssiffrorna. De jag umgås med är lite "tuffare" än jag och har varit avvaktande hittills, men om till och med de börjar få nog så är det lite illa. Lite anekdotiskt men ja, faktiskt lite orolig för hur det skall bli med politiken också pga allt det här med Corona...