2020-06-02, 14:42
Medlem
Bortamatchens avatar
Noterar att ovanligt många av dagens rapport är de senaste 4 dagarna. Medan perioden 4-8 dagar sedan ligger väldigt låg. Vi bör ha ca 400 döda som inte är rapporterade än.
Senast redigerad av Bortamatchen 2020-06-02 kl. 15:00.
Citera
2020-06-02, 14:44
Bannlyst
Söver dom fortfarande ner folk med djurmediciner på IVA lr har dom tillgång till narkos för människor?
Citera
2020-06-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrfan
Hur fucking värdelösa är Sveriges journalister? kan dom ställa en kritisk fråga en gång och inte upprepa om privata antikroppstester eller om division 3fotbollslag får åka till hälsingland. HELVETE VAD JAG HATAR DOM, GÖR ERAT JOBB

Vadå media fick ju bidrag av staten. Man biter inte den hand som föder en.
Citera
2020-06-02, 14:46
Medlem
FHM duckar på frågan om den nya studien i Lancet som visar att ansiktsmask är effektivt...

"Jag har inte hunnit sätta mig in i artikeln"

Är det inte mer bråttom än så? FHM har ju haft flera timmar på sig att läsa den. Artikelns abstract tar väl max 1 minut att läsa.
Citera
2020-06-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej inte generellt. Däremot kan man vara kritiskt till asylpolitiken.

Men nu pratar vi om en smittsam sjukdom och det är en helt annan sak. Jag har inte hört att folk anklagar flyktingar/invandrare för att vara smittspridare i någon högre grad i Sverige. Men det är det som svenskar kommer drabbas av när de försöker flytta till ett nytt land framöver.

Så går det när skyddet av de utvaldas kapital är viktigare än folkhälsan. Men en lockdown är ännu fullt möjlig. Bara att snabbrekrytera folk som är villiga att patrullera gatorna.
Citera
2020-06-02, 14:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Lite skillnad på svenskar som flyttar utomlands och "flyktingar" som kommer hit. Inte flyttar svenskar utomlands för utnyttja bidragssystem där. Utan svenskar som flyttar utomlands bidra i regel till ekonomin i det landet.

Hade vi inte haft denna massinvandringen, så hade vi kanske haft råd att skydda våra äldre.

Nja svenskar som flyttar utomlands gör det ju oftast för att slippa betala skatt och lån i Sverige - landet som fött dem i ett helt liv. Det är minst lika risigt om du frågar mig.
Citera
2020-06-02, 14:47
Medlem
Moruroas avatar
Lägger man in alla världens länder på Ourworldindata.org så har Sveriges flest döda av alla med 5,29 döda per dag per miljon invånare:

https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-deaths-per-million-7-day-average?country=ITA~USA~GBR~KOR~CAN~DEU~SWE~BRA~ES P~FRA~AND~VAT ~BEL~NLD~AFG~DZA~AGO~ATG~ARM~AUS~AZE~BHR~BRB~BEN~B TN~BES~BWA~VGB~BGR~BDI~CMR~CPV~CAF~CHL~COL~COG~CIV ~CUB~CYP~COD~DJI~DOM~EGY~GNQ~EST~FRO~FJI~GAB~GEO~G HA~GRC~GRD~GTM~GIN~GUY~HND~ISL~IDN~IRQ~IMN~JPN~JOR ~KEN~KWT~LAO~LBN~LBR~LIE~LUX~MDG~MYS~MLI~MRT~MEX~M CO~MNE~MAR~MMR~NPL~NCL~NIC~NGA~NOR~PAK~PAN~PRY~PHL ~PRT~QAT~RUS~KNA~VCT~STP~SEN~SYC~SGP~SVK~SOM~SDN~S WZ~CHE~TWN~TZA~TLS~TTO~TUR~UGA~ARE~URY~VNM~ZMB~ALB ~AIA~ARG~ABW~AUT~BHS~BGD~BLR~BLZ~BMU~BOL~BIH~BRN~B FA~KHM~CYM~TCD~CHN~COM~CRI~HRV~CUW~CZE~DNK~DMA~ECU ~SLV~ERI~ETH~FLK~FIN~PYF~GMB~GIB~GRL~GUM~GGY~GNB~H TI~HUN~IND~IRN~IRL~ISR~JAM~JEY~KAZ~OWID_KOS~KGZ~LV A~LSO~LBY~LTU~MKD~MWI~MDV~MLT~MUS~MDA~MNG~MSR~MOZ~ NAM~NZL~NER~MNP~OMN~PSE~PNG~PER~POL~PRI~ROU~RWA~LC A~SMR~SAU~SRB~SLE~SXM~SVN~ZAF~SSD~LKA~SUR~SYR~TJK~ THA~TGO~TUN~TCA~UKR~VIR~UZB~VEN~ESH~YEM~ZWE
Citera
2020-06-02, 14:48
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
"Jag har inte hunnit sätta mig in i artikeln"

FHM duckar på frågan om den nya studien i Lancet som visar att ansiktsmask är effektivt...

Ja i princip som alltid.

Nästa vecka
Våra statistiker håller på och analyserar
Innan sommaren får ni information kring semestern
Citera
2020-06-02, 14:48
Medlem
Haddock93s avatar
Mycket skrämmande om det skulle visa sig vara 1000 fler döda som inte finns med i den officiella Corona statistiken.. och i sånt fall kan man undra varför de inte registrerats? Friserade siffror?
Citera
2020-06-02, 14:49
Medlem
sannes avatar
Räknar man IVA som inläggning på infektionsavdelning för c19? Är det någon som vet det? Respirator hjälper ju inte emot de små små proppar man får i blodbanorna enligt ny information från läkarna.
Citera
2020-06-02, 14:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, Sveirge har gått om Frankrike nu! Börjar så smått närma oss Italien...

Det värsta är att med Sveriges strategi kommer det ta betydligt längre att få igång ett normalt fungerande samhälle. Vi kommer få leva med restriktioner, stängda gränser etc betydligt längre jämfört med de länder som tog till tuffare åtgärder direkt.

Så resultatet blir mer mänskligt lidande och sämre ekonomiskt utfall. Och detta är vår usla regeringes fel, även om de hela tiden försöker svära sig fria på ett patetiskt sätt.

Det är ett jävla tjat om vad man BORDE ha gjort. Nu gjorde man inte det och det. Frågan är vad man ska göra nu? Skulle vi tjäna på att införa stenhårda restriktioner nu?
Citera
2020-06-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nja svenskar som flyttar utomlands gör det ju oftast för att slippa betala skatt och lån i Sverige - landet som fött dem i ett helt liv. Det är minst lika risigt om du frågar mig.

Hur är det risigt emot landet de flyttar till?

Vadå fött dem? Svenskar betalar extremt hög skatt men får i princip inget tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in