2020-05-28, 20:28
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Sitter och kollar på den och blir arg. Alla flaggar tidigt om problemen men inget händer. Det är skrämmande.

Löfvén satt med händerna i kors 22 Mars och sa att detta är allvar nu, men ingenting hände på 2 månader, detta är ju ett skämt...
Citera
2020-05-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Såååå INGEN har siffror på döda på privata äldreboenden vs kommunalt ägda?
Hur FAN kan då hela vänstern skylla haveriet på privatiseringar?!????
HALLÅ?!
NÅGON VÄNSTER DÄR UTE SOM KAN HJÄLPA MIG?!!?
Ni låter så extremt säkra på att privatiseringar dödat 4300 vs norges 300.
Vad kommer det sig? Bevis SNÄLLA TACK???

Jag har inga siffror men känner många som vittnar om att det var bättre förr, när ÄB var statliga. De jobbar som undersköterskor och har varit med länge. Nu är det katastrof, säger de.
Citera
2020-05-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
An absolute sucker-punch to that letter from elderly-home nurses denying that giving heavy doses of morphine to suspected coronavirus patients was in any way euthanasia.

One of the biggest problems when you dont have the recources from the begining to tackle the need.

One repley

"Jag håller med om artikelns huvudbudskap, alltså att vården inom kommunal omsorg borde förläggas till samma huvudman som övrig vård. Men jag undrar över uppgifterna som anges, framförallt påståendet att 70 % av de gamla som skickats in till sjukhus överlever, medan de flesta som vårdas på boendena dör. Var finns siffror över vilken andel äldre som vårdats på boendena som dör? Och hur vet vi att det inte är bias by selection om det är en ökad överlevnad på sjukhus, är inte det bara att förvänta sig (eftersom orsaken till att patienterna inte skickas in framförallt måste förmodas vara att de är de sköraste, och det inte bedöms gynna deras chans till överlevnad jämfört med plågan det skulle innebära för dem att skickas till och vårdas på sjukhus?)

Tycker det är problematiskt att dessa antaganden sprids utan att källan till dem anges. Tack annars för ett intressant inlägg!

Maria Petri, ST-läkare allmänmedicin, Leksands vårdcentra""
Citera
2020-05-28, 20:30
Medlem
Sett på fejsbok att det i två län ökat med smittade sen igår, lokala tidningar som skriver, en läkare sa att; "det är som bortglömt, folk saknar förstånd..."

Har flera bekanta som ska ut och resa hit och dit i student tider, liksom ut på andra håll. Ingen jävel bryr sig mer, folk är fan så jävla självgoda så de förtjänar att ligga och dö.
Citera
2020-05-28, 20:33
Medlem
Det här med att spanien har 1 död två dagar i rad.
Vad handlar det om?
Omöjligt.
Citera
2020-05-28, 20:34
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
¨
Du vet att det finns folk till allt. Dessa tyr sig till en pappa de aldrig hade kanske. Man vet inte, men alla i Sverige som jag känner stödjer Tegnell. De tycker svenska linjen är bra med 4000 döda. Så den där Facebook gruppen är för extremisttrygghetsknarkare.

Dom jag känner som Stöder Tegnell har jag sagt upp bekantskapen mer eller mindre med. Jag tycker att de är skyldiga till massmord om de supportar den största massmördaren i modern tid.
Eller rättar sagt. Jag talar om för dom vad jag tycker och vilka jävla idioter dom är. Sen är det väl upp till dom hur det tar det när jag spyr galla på dom.

Men jag är rädd för 80% i landet hoppas och tror myndigheterna gör rätt och det blir bättre. Ytterst få verkar förstå hur man kommer förstöra Sverige i generationer pga av vår strategi.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Bra förklarat av Medcram varför antibody testning visar för höga siffror när bara ett fåtal är smittade.

Så siffrorna för Stockholm som FHM pratade om är antagligen på tok för höga. I vilket fall så är de betydligt lägre än 7 procent...

https://www.youtube.com/watch?v=NSRK41UbTEU&t=15s
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Löfvén satt med händerna i kors 22 Mars och sa att detta är allvar nu, men ingenting hände på 2 månader, detta är ju ett skämt...

mm. Än så länge jävligt bra av SVT (programmet kl 20.00 idag alltså) och beskriva verkligheten. Hoppas det fortsätter.
Citera
2020-05-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Sett på fejsbok att det i två län ökat med smittade sen igår, lokala tidningar som skriver, en läkare sa att; "det är som bortglömt, folk saknar förstånd..."

Har flera bekanta som ska ut och resa hit och dit i student tider, liksom ut på andra håll. Ingen jävel bryr sig mer, folk är fan så jävla självgoda så de förtjänar att ligga och dö.

Det som är tragiskt i detta är att det inte är de som straffas utan riskgrupper som försöker skydda sig men har otur.
Men solidariska svensken skrattar åt den infallsvinkeln.
Citera
2020-05-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Helt oundviklig hade smittan inte varit men våra dödstal hade nog legat mer i linje med våra grannländer.
Ja vi var saktfärdiga i början.
Citera
2020-05-28, 20:37
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
mm. Än så länge jävligt bra av SVT (programmet kl 20.00 idag alltså) och beskriva verkligheten. Hoppas det fortsätter.

Ja detta program är oerhört bra och en skakande dokumentär om verkligheten, bakom kulisserna, klart sevärt faktiskt...
Citera
2020-05-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Du vet inte vad du talar om.

HAHAHAHAHAHA vad i HELVETE tror du halva ostasien Nya Zeeland samt våra grannländer gör nu?
Sitter och trycker hemma? Hahahahahahahaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in