2020-05-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
WTF? Va fan har det med saken att göra?
Har du inget svar, svara inte då.
Grekland har GÅTT I LOCKDOWN.
Ett FATTIGT land.
Fattigt.
Sverige kunde inte gå i lockdown. För annars skulle folk svälta, eller hur?

Nej.
Sverige valde att hålla öppet det man ansåg kunde hållas öppet gör att minimera skador på både ekonomi och folkhälsa.
Tyvärr har dödstalen vsrit för höga och stor del av det ligger på åratal av misskött äldrevård.
Citera
2020-05-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Grekland öppnar upp för ALL turism 1 juli.
Knappast av någon annan orsak än pengar..

Va, var det inte så att nästan alla skulle få komma 15 juni men svenskarna en månad senare? Läste nåt om det i blaskan idag, men det kanske var fel..
Citera
2020-05-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Va, var det inte så att nästan alla skulle få komma 15 juni men svenskarna en månad senare? Läste nåt om det i blaskan idag, men det kanske var fel..

15 juni är det 19 utvalda länder.
1 juli öppnas för all turism.
Citera
2020-05-21, 23:01
Bannlyst
Citat:
Nej.
Sverige valde att hålla öppet det man ansåg kunde hållas öppet gör att minimera skador på både ekonomi och folkhälsa.
Tyvärr har dödstalen vsrit för höga och stor del av det ligger på åratal av misskött äldrevård.

Ja, Sverige var enda landet i världen som inte kunde ta ekonomisk smäll.
Hela världen kunde ta ekonomiska smällen.
Sverige var enda landet som inte hade råd med det.
Nej, Sverige hade råd med det. Hade Grekland råd med det, hade också Sverige råd med det.
Varför man gjort det är för att man varit giriga. För att man valt ekonomi före människoliv. Men det vet nu alla.
Citera
2020-05-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ja, Sverige var enda landet i världen som inte kunde ta ekonomisk smäll.
Hela världen kunde ta ekonomiska smällen.
Sverige var enda landet som inte hade råd med det.
Nej, Sverige hade råd med det. Hade Grekland råd med det, hade också Sverige råd med det.
Varför man gjort det är för att man varit giriga. För att man valt ekonomi före människoliv. Men det vet nu alla.

Är flera länder som inte kan ta smällen.
Varför tror du Italien och Grekland öppnar för all turism?
För att Corona ej existerar i världen?
Eller för att de måste ekonomiskt.
Citera
2020-05-21, 23:06
Bannlyst
Citat:
Du anser att ett folkmord äger rum och din insats är att skriva anonymt på Flashback!
Du ska skämmas!!!

Den dag jag anser att svenskar regelmässigt utsätts för folkmord kan du ge dig fan på att jag lämnar anonymiteten på nätet och tar mig ut på gatan.

Snacka om att förråda sitt land.
Det pågår ett folkmord och allt du gör är att skriva här.
Patetiskt!

Jag ska inte alls skämmas. Jag är en vanlig medborgare. Jag är inte superman.
Du är så jävla dum i huvudet som slänger ut dej såna saker.
Jag är bara en medborgare och har inte makt att sätta mig mot alla förnekare som du som finns i detta land.

Och vem fan bryr sig vad du skulle göra? Vad är för idiotiskt resonemang?
Jag blir inte mindre värd ifall jag inte agerar.
Jag är som sagt bara en vanlig medborgare.
Vem fan bryr sig vad du hade gjort. FÖrutom att du sannolikt inte hade gjort ett skit eftersom som de flesta förnekare är du troligtvis bara en tölp.

Du är patetisk. Det finns miljoner personer som anser att det pågår ett folkmord. Så what? Är du dum i huvudet?
Va fan ska jag göra liksom? I dont give a fuck va du hade gjort. Det jag gör är att berätta sanningen för alla som läser här. Och det jag gör är att berätta att även du sitter där med öppen mun som lala förnekare och låter dej pissas i munnen. För det osm Tegnell & co gör mot mig, det gör de mot dig också.
Han utsätter dej, din familj, dina vänner om du har några för att dö mitt i pandemin.

Vilke idiot. Superman. ROTFL.
Citera
2020-05-21, 23:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79

Njaa..

15 juni för ett knippe länder, sedan kanske andra länder även den 1 juli. Tror de flesta är nog välkomna till Grekland då, för de behöver inkomsterna nu.

-Sen är ju frågan hur folk skall ta sig dit ?
-Och har folk lust att resa i år ?
-Har de ens råd ?

Tror turistnäringen är "finito" detta år i europa.
Citera
2020-05-21, 23:07
Medlem
Citat:
15 juni är det 19 utvalda länder.
1 juli öppnas för all turism.

Ah ok, 1 juli, Aftonbladet uttrycker det lite mindre försiktigt: på livefeed: "Däremot efter 1 juli tros även svenskar vara välkomna då Grekland ska ta mot alla nationaliteter." (Min fetning).

Antar det beror lite på om smittan fortsatt avklingat eller hur det ser ut.
Citera
2020-05-21, 23:08
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Den senaste veckan har Sverige haft den högsta genomsnittliga dödsiffran i världen, sett till antal invånare, enligt statistik från Our world in data.

Den 20 maj hade Sverige 6,08 dödsfall per miljon invånare, vilket är den högsta siffran i världen under sjudagarasperioden. Därefter kommer Storbritannien med ett genomsnitt på 5,57 dödsfall. - SVT publicerad 21 Maj 2020

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-har-hogst-coronadodstal-per-invanare

Sverige har haft den högsta genomsnittliga dödsiffran i världen, sett till antal invånare. Olika länders döda måste räknas på samma sätt för att siffrorna ska bli helt jämförbara. Sverige har i första hand misslyckats med att planera för en måttlig till svår pandemi. En majoritet av Sveriges röstberättigade brydde sig inte om krisplanering. Framförallt bristen på skyddsutrustning till vårdpersonal och vårdplatser är obehaglig. Det finns också en överhängande risk att stora delar av Sveriges befolkning, även unga friska personer, svälter ihjäl i ett svårare pandemiscenario där Sverige inte angrips av främmande makt. Risken för hyperinflation är överhängande med lockdown. Idag pågår en undanträngning av ljushyade män i Sverige i antal som med säkerhet räknas i 100 000-tals ofrivilligt barnlösa ljushyade män i nu levande generationer som en direkt konsekvens av massinvandring om inte processen blir reversibel. FN:s folkmordskonvention artikel 2 definierar folkmord.

Citat:
Coronaviruset innebär att Sverige riskerar att hamna i en ekonomisk depression, enligt Kerstin Hessius, vd för tredje AP-Fonden och tidigare vice riksbankschef:

– " Man måste börjar gå tillbaka och jämföra med Tyskland på 20-talet och USA på 30-talet. Man måste förstå allvaret i det här. "

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vd-n-for-tredje-ap-fonden-inte-skadat-nagot-liknande-sedan-efterkrigstiden publicerad 20 mars 2020

Citat:
Sverige saknar livsmedelslager för en kris

" Vi hade en fin planering, som vi monterade ner i slutet av 90-talet. Då fanns det en livsmedelsberedskap. Vi hade lager och vi hade också människor som var medvetna om vilken roll de skulle ta om någonting hände. Det finns inte kvar. Inga lager är kvar ." - Therese Frisell, beredskapschef på Livsmedelsverket.

Hur länge ska vi klara oss?

– " Det beror på de analyser som försvaret gör, de mest troliga situationerna måste vi klara av. Det är utifall vi hamnar i något av de värsta scenarierna, där vi kan bli belägrade och avskurna under en lång tid, som vi är betydligt svagare ". - Inrikesminister Anders Ygeman

SVT
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-saknar-livsmedelslager-for-en-kris Uppdaterad 13 februari 2017

källa:

Wikipedia, Folkmordskonventionen, https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen 21 Maj 2020

GP, Abnorma antalet unga män ett problem för Sverige, https://www.gp.se/debatt/abnorma-antalet-unga-m%C3%A4n-ett-problem-f%C3%B6r-sverige-1.15076 20 Maj 2020
Senast redigerad av singularitet 2020-05-21 kl. 23:15.
Citera
2020-05-21, 23:08
Bannlyst
Citat:
Är flera länder som inte kan ta smällen.
Varför tror du Italien och Grekland öppnar för all turism?
För att Corona ej existerar i världen?
Eller för att de måste ekonomiskt.

Är du helt dum i huvudet? Italien och grekland HART STÄNGT NER?!?!?!?
Fattar du eller har du läsförståelse????
De har förlorat miljarder för att stänga ner.
Sverige har försökt spara så mycket pengar som möjligt.
I vilken jävla värld lever du?
Citera
2020-05-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Njaa..

15 juni för ett knippe länder, sedan kanske andra länder även den 1 juli. Tror de flesta är nog välkomna till Grekland då, för de behöver inkomsterna nu.

-Sen är ju frågan hur folk skall ta sig dit ?
-Och har folk lust att resa i år ?
-Har de ens råd ?

Tror turistnäringen är "finito" detta år i europa.

Jag skulle åkt tre veckor till Grekland.
Men ställde in.
Är nog ett förlorat år för turismen.
Och det kan räcka för att många fina etablissemang försvinner.
Citera
2020-05-21, 23:11
Medlem
Citat:
Är du helt dum i huvudet? Italien och grekland HART STÄNGT NER?!?!?!?
Fattar du eller har du läsförståelse????
De har förlorat miljarder för att stänga ner.
Sverige har försökt spara så mycket pengar som möjligt.
I vilken jävla värld lever du?

Och de öppnar nu upp för all turism.
Du vet, detta är ingen tävling i att skrika värst.
Tomma tunnor skramlar mest..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in