2020-05-15, 19:02
Medlem
Vem som helst som har en hjärncell vet att Sverige misslyckats totalt.
Alla vet att strategin som använts i Sverige är skälet till den enorma katastrofen.
Det finns inget längre som kan tala för att man gjorde rätt.
Inget.

Så därför en användare som säger raka motsatsen är en lögnare och sprider desinformation.
Speciellt när alla hans påstående om en illusorisk verklighet baseras på icke existerande fakta.

I Ryssland hade han låsts in i fängelse och man hade kastat nycklar. Det är vad som skitstövlar förtjänar.
Såna skitstövlar är inte bara dumma i huvudet. De är farliga.
Det finns en del människor som har svårt att tänka kritiskt.
De kan bli lurade av såna skitstövlar.

Därför är såna skitstövlar farliga. De ser till att få med sej den delen av befolkningen som är lite mer lågbegåvade. Han är alltså skyldig att det idag fortfarande är möjligt i Sverige att låta folk dö utan att man gör ett skit åt saken.

De som borde avrättas i Sverige är inte bara Löfven, tegnell och hela FHM. Det är även såna troll som försöker lura de stackare som har svårt att tänka själva.
Citera
2020-05-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Den allt solkigare "sverigebilden" i utlandet måste poleras och MSM ställer förstås upp.

Tegnell:
""We never really calculated with a high death toll initially, I must say," he said. "We calculated on more people being sick, but the death toll really came as a surprise to us.""

No shit Sherlock.

Den poleras ständigt, blir bara värre med åren. Man målar om på den flagnade färgen under.
Har bott utomlands många år så man får perspektiv på hur saker är i Sverige och det är ingen smickrande bild.
Citera
2020-05-15, 19:04
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Han är arrogansen personifierad vilket provocerar mig en aning. Vill minnas att han till och med har sagt någonting i stil med "det är inte min nacke som ryker, jag är pensionerad" eller dylikt i händelse av att Strategi Sverige skulle slå helt fel. Och där han ju helt rätt.
Sedan ska han naturligtvis inte prata om övriga länders potentiella framtid i krisen. Det är sådant man gör på Flashback eller Facebook. Folk med verkligt inflytande i folkhälsokretsar internationellt bör nog knipa käft en aning med att spekulera kring andra länder. Vilket även Carl Bildt menade gällde Anders Tegnell. För första gången i mitt liv höll jag med Carl Bildt. Underliga tider indeed.

Det här håller jag helt och hållit med om.

Han påminner om alla dessa besserwisser professorer på diverse universitet som inser att de har rätt oavsett vad och så sitter de där på sin höga pedestal.

Sjukt att vi har psykopater som honom som ska bestämma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det där visar ingenting.

Fejk news.

På presskonferensen idag redovisades det VÄLDIGT tydligt att ALLA regioner har rapporterat en minskning av inlagda på sjukhus i minst 5 dagar i rad.

Väldigt glädjande såklart!

Smittan minskar alltså i HELA landet och gjort så ett tag eftersom det ju är eftersläpning på när du blir smittad och då du behöver uppsöka sjukhus.

En sekunds googlande:

https://mitti.se/nyheter/bekraftat-smittade-fortsatter/?omrade=upplandsbro
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Då kan vi stryka det frekvent återkommande argumentet att vi kommer dö som flugor i självmord om striktare åtgärder införs.
https://www.theguardian.com/world/2020/may/14/japan-suicides-fall-sharply-as-covid-19-lockdown-causes-shift-in-stress-factors?CMP=Share_iOSApp_Oth er

Dom som oroat sig för självmord kanske ska börja förespråka lockdown?

Yup så är det.
Citera
2020-05-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Nej. Det var inte strategin. Var har du fått det ifrån?

Jo men i lagom takt.
Citera
2020-05-15, 19:06
Medlem
Otroligt glädjande siffror idag!

ÄNTLIGEN har vi hamnat där vi vill vara med en stabil nedgång på alla mätetal.

Inlagda på IVA har minskat mycket kraftigt med 30% på ett par veckor. 160 personer mindre nu.

Inlagda på sjukhus minskar och är nu under 2000st.

ALLA regioner har rapporterat en nedgång av inlagda under minst 5 dagar i rad. MYCKET BRA!

Dödstalen går ner. Dock långsammare men det kommer såklart att kommer en rejäl effekt på dessa siffror ganska snart också med nuvarande smittminskning i samhället.

Smittade på äldreboendena har också gått ner, vilket ju också är otroligt viktigt.

ÄNTLIGEN är vi där vi vill med en TYDLIG och ganska snabb trend nedåt.
Citera
2020-05-15, 19:08
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Dumheter.

Jag ska självklart kunna veta att tandläkaren eller optikern jag kommer till

är testad negativt för några dagar sen.

Det är en milsvid skillnad från att inte veta något.

Jasså Danmark är inget föredöme, hur många har dött i Covid-19 sa du i Danmark?

Danmark har två system för testning, de testar hela befolkningen om man vill bli testad med symptom, och det finns ett privat alternativ om man vill bli testad utan symptom.

Vart ringer jag i Sverige om jag vill bli testad?

Den samhällsinfon har iallafall jag missat men du kanske har numren/länkarna?

Haha så att tjäna 3 ggr så mycket som någon annan är inte så mycket?

3,7 ggr är det dvs nästan 4

Total tester/tester per million invånare
Denmark 368,889 63,716
Sweden 177,500 17,590

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Senast kollade häromdagen har Sverige testat minst i Norden relaterat till befolkningsmängd.
… [ Visa mindre ]

Citat:
Varför måste du veta det?? Ska vi testa varje medborgare varannan dag menar du??
En utopi utan dess like.

Smittan är på väg att klinga av och det är det viktigaste av allt och kommer i sig att göra att det blir säkrare och säkrare för varje dag som går.

Nä, är man på 15:e sämsta plats på jordklotet så är man verkligen inget föredöme över hur en pandemi ska hanteras. 200 länder och regioner är bättre än Danmark.

Danmark har fortfarande inte gjort de tester du yrar om. Bara gjort 3ggr mer än Sverige. LÅNGT ifrån det du tror har skett.

En ytterst, ytterst liten del av befolkningen i Danmark är testade. så det du säger stämmer överhuvudtaget inte och du har ingen aning om vad du pratar om.

Så siffrorna på https://www.worldometers.info/coronavirus/ stämmer inte säger du?

Vi har religionsfrihet i landet tro vad du vill det är din rättighet.
Citera
2020-05-15, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Vem som helst som har en hjärncell vet att Sverige misslyckats totalt.
Alla vet att strategin som använts i Sverige är skälet till den enorma katastrofen.
Det finns inget längre som kan tala för att man gjorde rätt.
Inget.

Så därför en användare som säger raka motsatsen är en lögnare och sprider desinformation.
Speciellt när alla hans påstående om en illusorisk verklighet baseras på icke existerande fakta.

I Ryssland hade han låsts in i fängelse och man hade kastat nycklar. Det är vad som skitstövlar förtjänar.
Såna skitstövlar är inte bara dumma i huvudet. De är farliga.
Det finns en del människor som har svårt att tänka kritiskt.
De kan bli lurade av såna skitstövlar.

Därför är såna skitstövlar farliga. De ser till att få med sej den delen av befolkningen som är lite mer lågbegåvade. Han är alltså skyldig att det idag fortfarande är möjligt i Sverige att låta folk dö utan att man gör ett skit åt saken.

De som borde avrättas i Sverige är inte bara Löfven, tegnell och hela FHM. Det är även såna troll som försöker lura de stackare som har svårt att tänka själva.

När t.o.m Wofgang på Aftonbladet insinuerar att det FHM håller på med är katastrof.

Då har det gått långt.
Citera
2020-05-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
En sekunds googlande:

https://mitti.se/nyheter/bekraftat-smittade-fortsatter/?omrade=upplandsbro

Men herregud människa. du hänvisar till nån lokal jävla håla. I det här fallet Upplands-bro.

Självklart kan du hitta ökningar om du börjar gå ner på gatunivå i städerna också.

Jag pratar om regioner, det som betyder något. Om Sverige i stort.

Mycket tydliga nedgångar.
Citera
2020-05-15, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vad är traumatism?

Sett sin pappa uppvisa våldsamma tendenser, eller annorstädes antisociala beteenden..
Senast redigerad av victortich 2020-05-15 kl. 19:14.
Citera
2020-05-15, 19:10
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Om man inte vet strategin efter 3 månader... så undrar man ju vad du gör här i tråden ärligt talat??

Den är knappast nån hemlighet.
Om man inte har blind auktoritetstro så tittar man mer på vad de gör och på vilka beslut det fattar än vad de säger högt.

Om Tegnell säger "jag är Gud", då skulle du sitta här och försvara det också.
"Ni är idioter. Han har sagt att han är Gud nu tre gånger och ändå ifrågasätter ni det"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in