2020-02-17, 18:12
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Har du en källa på det där angående dokumentet?

Sen har man ju nu hunnit studera viruset på längden och på tvären i flera olika labb. Om hans tes stämde så borde ju någon forskare upptäckt det vi detta laget.

Nej det har jag inte.
Jag kan inte sitta och leta varje gång jag hänvisar till något som redan har publicerats med källa hundra gånger i tråden. Jag är inget bibliotek.
Jag bifogar källor om jag skriver något som inte har publicerats med källa tidigare. Vad nu det spelar för roll.. det blir bara två hundra sidor tjafs om att universitetet som publicerade studien inte har tillräckligt seriös färg på teglet på byggnaden den skrevs i, så kanske det med gör detsamma.
Citera
2020-02-17, 18:13
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Hur värderar du Xi och hans diktators kretts trovärdighet? I dag med allt vi vet om deras korrupta beteende torde deras sanningar vara like med noll. Hur läcker saker ut! Tja nu har det läckt ut att XI visste om viruset 2 veckor innan ens docktor Lie han som dog varnade sina kollegor om det vilket än mer pekar på att detta är ett vapen virus som ""läckt ut"" så att säga.

Vill du sabotera kinas ekonomi och andra staters ekonomi läck ut ett vius som slår överallt, så vem läcker ut virus?

Har missat den artikeln? Har du någon länk till källan?
Citera
2020-02-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trocme
https://www.theguardian.com/world/2020/feb/17/coronavirus-japan-braces-for-hundreds-more-cases-as-another-china-city-locked-down

Intressant att så många är bärare av viruset som inte själva är sjuka.
Det stämmer väl rätt bra med fallen utanför Asien?
Citera
2020-02-17, 18:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag förstår inte hur det nativa immunförsvaret skulle påverka det?
Men du får gärna förklara

Ett välfungerande nativt immunförsvar torde angripa viruset direkt, och således öka chansen för att viruset inte skall få fäste. Ett sämre fungerande nativt immunförsvar bör innebära större risk för att viruset ska få fäste och hinna etablera sig.

Wikipedia citat;

Människokroppens nativa immunsystem utgörs av makrofager, granulocyter, endotelceller och en rad andra celltyper. Makrofager är den viktigaste celltypen och har förmåga att dels fagocytera det främmande smittoämnet, men även utsöndra cytokiner, vilket rekryterar ytterligare celler till det infekterade området.

Jag förstår inte hur du tänker, men du får gärna förklara.
Citera
2020-02-17, 18:16
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Sant, det är frustrerande om Sverige inte redovisar. Det borde synas i statistiken på t ex "worldometer".
Precis, jag ser verkligen inte vad det skulle göra för skada att uppdatera informationen? Som det är nu kan man börja anta att det pågår mörkläggning och det lär vara mycket mer skadligt gällande vårt förtroende för staten. Vill de inte att vi ropar ”fake news” inför varje nyhetsrapportering bör de bli mycket mer transparenta, sekretessen skapades nog inte i första hand för att ge diverse tjänstemän och lokalpolitruker en livlina trots att de gärna använder sekretessen på det viset. Vi i fotfolket har inte samma lyx, vi hängs ut på ratsit, lexbase och fan vet allt men en smittbärare av en samhällsfarlig sjukdom ska skyddas in absurdum.
Citera
2020-02-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Lite förtydligande om ryktet "1000 cases"
En framstående doktor i USA hävdar att det finns +1000 fall i 34 stater men locket ligger på för att inte skapa panik.
https://twitter.com/TrumpTrain2032/status/1228685695721639936?s=19

Det verkar vara fake.

Du har blivit trollad, ännu en gång.
Citera
2020-02-17, 18:21
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett välfungerande nativt immunförsvar torde angripa viruset direkt, och således öka chansen för att viruset inte skall få fäste. Ett sämre fungerande nativt immunförsvar bör innebära större risk för att viruset ska få fäste och hinna etablera sig.

Wikipedia citat;

Människokroppens nativa immunsystem utgörs av makrofager, granulocyter, endotelceller och en rad andra celltyper. Makrofager är den viktigaste celltypen och har förmåga att dels fagocytera det främmande smittoämnet, men även utsöndra cytokiner, vilket rekryterar ytterligare celler till det infekterade området.

Jag förstår inte hur du tänker, men du får gärna förklara.

Som jag har förstått det är det adaptiva försvaret det som försvarar kroppen mot kroppsfrämmande ämnen, medan det nativa jobbar med befintliga problem.
Det adaptiva har snabbare reaktionstid därför, till skillnad från det nativa.
Så därför fick jag inte ihop det då virus är ett kroppsfrämmande ämne?
Men jag är som sagt inte bevandrad i ämnet, så jag uppskattar förklaring.
Senast redigerad av Grollaren 2020-02-17 kl. 18:24.
Citera
2020-02-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det verkar vara fake.

Du har blivit trollad, ännu en gång.

Det räcker med att googla "fake sms messages iphone" sedan ytterligare 2 minuter för att skriva ihop den urusla texten.
Citera
2020-02-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ok tack för info. Fattar inte vad folk får ut av att plantera falsk info.

Du kan läsa på om Operation Infektion

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Infektion

Nu behöver det inte vara en stat bakom det hela utan bara troll i allmänhet
Citera
2020-02-17, 18:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Som jag har förstått det är det adaptiva försvaret det som försvarar kroppen mot kroppsfrämmande ämnen, medan det nativa jobbar med befintliga problem.
Det adaptiva har snabbare reaktionstid därför, till skillnad från det nativa.
Så därför fick jag inte ihop det då virus är ett kroppsfrämmande ämne?
Men jag är som sagt inte bevandrad i ämnet, så jag uppskattar förklaring.

Ett virus är kroppsfrämmande, när det kommer in i kroppen är det ett befintligt problem, nativa försvaret angriper direkt, samt aktiverar det adaptiva försvaret, och känner det adaptiva försvaret igen viruset går det ännu fortare att angripa och övermanna inkräktaren, lite förenklat.
Citera
2020-02-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Ja, och hur många av dessa 390 personer var smittade för 14 dagar sen? Kan du ta med hjärnan när du postar? Det känns som det här var något som du borde fattat på första dagen.

Nu har det gått de där 14 dagar och lite mer, dödligheten har inte rusat iväg. 3 utanför kina.
Citera
2020-02-17, 18:34
Medlem
severustheemperors avatar
Angående det påstådda talet av den chinesiska generalen...
https://greatgameindia.com/coronavirus-chinas-secret-plan-to-weaponize-viruses/

Det som får mig att bli lite tveksam angående genuiteteten, är att det vore konstigt att en indevid på
den nivån skulle vara så oinformerad att han trodde att halva kina skulle överleva en attack med vätebomber från USA..... Visserligen är kommunism bra på att få höjdare vars främsta egenskap är att kunna manipulera sig till toppen.

Den som vill förstå hur spridning av strålning ser ut i verkligheten behöver bara titta på några falloutmaps från chernobyl för att förstå att en enda markexplosion med en större vätebomb skulle så
gott som utrota hela Europa.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in