Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Tänker samma. Även denne man som dog i Frankrike var visserligen 80 år men han var ute och reste i Europa och var säkerligen vid god vigör. Han har säkerligen fått den absolut bästa vård i Frankrike och det gick inte ändå
Jag tror definitivt att han var vid god vigör för annars hade han inte rest från början - men!
Det är nog många av oss som haft en äldre släkting i samma scenario som fått duka under väldigt fort när de väl fått någonting. Andra system i kroppen kan gå på sparlåga utan att det syns utåt, om du förstår hur jag menar.
—
Förvånar mig att folk fortfarande tar det här så lätt. Jag är egentlgen inte så orolig för viruset i sig, problemet är att även låga procent blir väldigt många om det här sprider sig som vi tror det kan göra.
Det är mycket lättare när någon blir kraftigt försämrad innan de börjar smitta ordentligt - det kan vi inte nu.
Hur som helst kommer detta vara ett wake-up call. Vi kan inte resa som vi gör, vi kan inte äta som vi gör och vi kan definitivt inte underbygga sjukvården.