2020-04-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Och väldigt få blir immuna och för kort tid. Så viruset kommer rumla runt i landet i flera år och dessutom komma i nya mutationer och i nya vågor. Så folk måste bereda sig på att Ccorona inte kommer försvinna i första taget. Det lär härja i minst 2-3 år till. Vaccin lär det inte bli tal om.

Det enda som ev. kan hjälpa är bättre vård av de sjuka så fler överlever utan större skador och någon form av bromsmedicin. Vi lär få räkna med en betydligt kortare medellivslängd framöver kanske så låg som 55-60 år.

Jäääävlar! Jag blir så imponerad av dina expertkunskaper på området så jag vet inte var jag ska ta vägen!

Vi kan nog stänga tråden nu. Det här är tydligen vad som gäller för covid-19:

1. Väldigt få blir immuna.

2. De som blir immuna blir det ”väldigt kort tid”.

3. ”Viruset kommer härja i flera år med nya mutationer

4. Kommer härja i minst 2-3 år. ”Vaccin blir det inte att tala om”.

5. ”Vi får räkna med en betydligt kortare medellivslängd på 55-60 år”.

För i helvete. På riktigt, hur kan du skriva sån här skit? Hör du hur du låter? Du har noll underlag för dina påståenden. Det här är ren och skär dynga. Skit. Lögner.

Men för all del, berätta gärna om din utbildning inom epidemiologi?

Orkar inte med sån här skit. Förstår varför folk lämnar tråden.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag kan inte förstå varför FHM måste uppfinna hjulet på nytt med allting, Det som de nu medger var känt redan i Januari. Men det är som att de verkligen tror precis som Löfven att det bara finns forskning i Sverige. Övriga världen kan man bara strunta i.

- Ja, det är märkligt. Anders Tegnell och Johan Giesecke vill inte lyssna på andra länder. Men när någonting går fel, då passar det att klandra andra länder.

Anders Tegnell gav skidturister rådet att gärna åka till Italien. Det var ett uselt råd. Nu säger Anders Tegnell att hans usla råd helt och hållet berodde på den information som han fick från Italien.

Ifall Anders Tegnell satt på samma information som italienarna, hur kommer det sig att hans beslut skiljde sig så otroligt mycket från italienarnas beslut? Italien stoppade flyg från Kina 31:a januari. Varför gjorde inte övriga Europa samma sak? Ifall Anders Tegnell lyssnade på italienarna, så borde Anders Tegnell kanske ha insett att det är hög tid att stoppa flyg från områden med smittspridning?

Citat:
Sverige hade kunnat hantera detta mycket klokare om man bara hade läst utländska forskningsrapporter och dragit lärdom av dem. Men det finns en väldig besserwisser-mentalitet i Sverige. Man tror inte på något förrän man har sett med egna ögon.

- Och när man kan se sjukdomen med egna ögon, så är det för sent att göra någonting.

Citat:
Hade man bara följt utvecklingen i omvärlden och dragit slutsatser därav så hade Sverige klarat sig ur detta mycket bättre och vi hade kunnat rädda väldigt många människoliv.

- Vi har fått beskåda en otrolig uppsättning av upprepade misslyckanden.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jo, de stämmer till 100%. Officiella siffror.

Worldometer stämmer inte med andra källor som:

Platz.se
C19.se
https://www.coronakartan.se/

Jag vet inte vilka siffror som stämmer, men är skeptisk till att Worldometer har korrekta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
kvinnor älskar psykopater och våldsverkare.
Inte alla
Citera
2020-04-29, 21:26
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Så man kan tolka det som att detta är slutet för mänskligheten.
Nej men slutet på alla pensionärer...
Citera
2020-04-29, 21:26
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Professor i matematisk biologisk matematik säger i Aktuellt nu att 1 av 1000 dör av covid19.

En av tusen. 0,1%.
Hmm hur kommer det sig att drygt 0.18% av NY citys befolkning dött i Corona. Folk som dött flera gånger?
Citera
2020-04-29, 21:27
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Så.

10 000 000 / 1000

10 000 döda i Sverige?

Båda professorernas oberoende beräkningar landar på mellan 10 000-20 000 döda totalt i Sverige. En av dom sa dock att det kan i bästa fall hamna på kring 8000 döda.

Tragiskt så klart men det är en tredjedel av England och många andra länders dödstal redan idag. Dom är ju några fler invånare dock.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Professor i matematisk biologisk matematik säger i Aktuellt nu att 1 av 1000 dör av covid19.

En av tusen. 0,1%.
Då skulle ca 3 miljoner svenskar gått igenom covid? Vi borde vara nära flockimmunitet nu?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Så.

10 000 000 / 1000

10 000 döda i Sverige?
Alla behöver inte smittas, kanske bara 60 %.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Lockdown till 2021 låter ju verkligen som ett bra alternativ. Kommer inte vara mycket kvar av ett samhälle efter det.

Alltså vad snackar du om?

Majoriteten av världen är digitaliserad.. "Inte mycket kvar" pfahaha...
Nä kanske inte för toalettvättare som du själv.

Vad anser du är kvar om ett år om man håller öppet experten? Va?
jävla idiot.
Citera
2020-04-29, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du kan inte säga så! Jag försökte berätta det innan, men blev påhoppad direkt.
Goda trender tas inte emot med öppna armar här om man säger så..

Jag lär mig aldrig!
Citera
2020-04-29, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ja men de gissningarna baserar sig på något?
Ministern har insiderinfo som vi inte har.

Ja, många har gissat rätt på mycket. Men antar att du är en Tegnell-följare så du skiter väl i vilket.

Gissning eller inte, utgångspunkten ska vara att det här kommer pågå i år framåt.
Vi har inget vaccin och från det att man hittar ett vaccin så kommer det ta cirka 1-1 1/2 år innan det blir tillgängligt. Folk fattar inte... inte nog med att vi måste hitta ett vaccin så ska det sedan tillverkas till flera miljarder och sedan distribueras. Bara det kommer ta månader.

Nej jag var en av dom första som fattade vad tegnells syfte med det han gör var. Så inte jätte glad i honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in