2020-04-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Bwahahahaha... Haha ha hick... Hohohoho...
Snyft

Nej.
Alla som dör utanför sjukhus obduceras av rättmedecin
Om det inte är typ olycka el. Dylikt
Citera
2020-04-26, 16:54
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag brukar inte vilja skriva något negativt om invandrare men min erfarenhet är att de tenderar att vara mer högljudda än svenskar när det gäller vård.
Det är ju så att de inte är lika hjärntvättade och inlärt hjälplösa som Svenskar. Knappast något negativt ur medborgarperspektiv, elitskiktet ogillar det förstås och vill inte den naturliga misstänksamheten mot myndigheter smittar till alla svenskar. Jag tror invandringen på lång sikt kan ha en del positiva effekter på demokratin i Sverige och göra den mer levande, precis tvärtemot vad de styrande hoppades på.
Citera
2020-04-26, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jodå, jag läste den många gånger. Det stod ingenting om att dö, som du påstod. Det bevisas även om du klickar på den länk jag postade och väljer ett datum för att se en lagrad kopia av hemsidan.

Jag kommer inte ihåg vad som stod ordagrant men jag kommer ihåg att andemeningen var att alla som lämnade hemmet skulle dö. Jag vet inte om du jobbar på FT:s säljavdelning eller vad det är frågan om men du behöver inte försöka övertyga mig om att börja läsa skiten igen.

Mina föräldrar som haft en typ av stödprenumeration har också gett upp skiten.
Citera
2020-04-26, 16:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
40 döda senaste dygnet.. 187 för 2 dagar sen. Det är en rejäl nedgång om man är hyfsad på matematik.

Du glömmer eftersläpningen. På tisdag är det 300+ dödsfall i Sverige eftersom det inte är dagliga dödssiffror som presenteras.
Lätt att tro att det är daglig dödsstatistik när man exempelvis läser Expressen"

"Ytterligare 40 personer har rapporterats avlidna i covid-19 i Sverige under de senaste 24 timmarna."

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sa-manga-har-dott-i-corona-i-sverige/
Citera
2020-04-26, 16:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad säger du nu? De äldre (som vill själva förstås, och det vill de flesta) vaccineras varje höst för de förväntade strängarna av influensa.
Mitt inlägg blev lite otydligt på grund av att jag glömde rätta autokorrekt. Poängen är att folk dör trots vaccin, det är inte perfekt. Dessutom kan man tycka att det är underligt om äldreboenden ska betraktas som en del av samhället så till den grad att smittan inte går att stoppa där, utan måste stoppas ute i samhället. Leder inte det till mycket mer extrema åtgärder än att bara försöka skydda äldreboendena? Äldreboendena ska alltså vara öppna medan resten av samhället ska stängas ner för att smitta inte ska spridas till äldreboendena. Det verkar lite underligt att resonera så.
Citera
2020-04-26, 16:56
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om hon nu har bättre medicinsk utbildning än läkarna och ambulansförarna som inte ansåg honom särskilt sjuk så borde ju hon vårdat honom hemma.

Du är allt en rolig typ.

Nej. Jag har kunskap om att personer har större chans att överleva om man vårdas på sjukhus istället för hemma.
Citera
2020-04-26, 16:57
Medlem
Citat:
Det är klart han inte var. Det har alltid funnits och kommer alltid finnas folk som kräver vård oavsett hur lindrigt sjuka/skadade dom är. Precis allt pekar på att denna familj är av den typen.
Tror till och med många av dom som ligger med covid19 skulle kunna klara sig med egenvård
Med andningsövningar och vila etc......
Pratar naturligtvis inte om dom som ligger i respiratorer.....

Största faran är gäl att många också får panikångest och det gör det ännu svårare att andas
Citera
2020-04-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag förstår propagandaaspekten vilket man kan diskutera om det var huvudorsaken eller inte. Faktum är dock att så länge han inte avrättas när flyget landar så kommer han sannolikt få den sjukvård han önskade, som han inte fick i Sverige.

Ja. Två saker kan vara sanna samtidigt. Turkiets ledning kan tycka att det var bra PR. Det kan samtidigt vara så att mannen faktiskt inte fick vård som han behövde, i Sverige.
Citera
2020-04-26, 16:58
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v1lPq/turkietkannare-om-ambulansflyget-ren-propaganda

Nu är ju AB och Kurdo Baksi närmast att betrakta som propagandaorgan, men det är solklart att det flyget hade ett propagandasyfte.
Citera
Medlem
Evil_Santas avatar
Någon som kan förklara varför det är så förbannat svårt att rapportera fall/dödsfall på helger?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Nej. Jag har kunskap om att personer har större chans att överleva om man vårdas på sjukhus istället för hemma.

Fast om alla med milda symptom läggs in på sjukhus finns det ingen plats för dom svårt sjuka. Hur blir deras chanser att överleva då?
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Alla som dör utanför sjukhus obduceras av rättmedecin
Om det inte är typ olycka el. Dylikt
Nej, det stämmer verkligen inte. Sluta hitta på saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in