2020-04-25, 10:34
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Har inte kollat på hela men efter gårdagens kritik mot FoHM och deras påhittade utplaning och att de bryter mot mänskliga rättigheter kör de nu någon mys intervju med Tegnell på SVT. Där de till och med pratar om familj och trädgård.

Vare sig du vill det eller ej så är AT numera en av Sveriges mest kända personer, och för de flesta av oss en symbol för rationellt vetenskapligt agerande utan populism och otillbörlig påverkan. Det kan vara trevligt att få ett fördjupat porträtt av personen AT.
Citera
2020-04-25, 10:35
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag läste nåt på SCBs sajt att det kan ta upp till 5 v innan uppgifter om dödsfall är korrekta. Detta var på en sida som inte var coronarelaterad. Det är sent så jag ids tyvärr inte leta rätt på den nu, men det här med eftersläpning verkar inte vara något som FHM hittat på.

Det dör nog så pass många människor i deras hem och i boenden för äldre, de hinner nog inte registrera alla dödsfall, därav eftersläpningen.
Citera
2020-04-25, 10:35
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Stockholm, Helsingfors och Bryssel har liknande befolkningstäthet. Dödsfallen är inte i Lappland.
Ja, Stockholm och Bryssel lär vara jämförbara.
Citera
2020-04-25, 10:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Asymtomatisk smitta verkar vara hög om man läser svaren som läkaren ger på svt.se och på svt1.

” Jag är 70 år, törs jag åka bil korta stunder med en frisk 70-åring om jag sitter i baksätet bakom föraren?

Jag skulle som 70+ hålla en social distans hela tiden. Man vet ju inte om den andre är frisk eller sjuk. De flesta får en väldigt mild infektion, men sen är det en liten grupp som blir väldigt sjuka. Jag diskuterade med en narkosläkare som beskrev att de flesta 70+ inte blir så sjuka men de man ser på sjukhusen som ligger på intensivvården eller i respirator 1-2 veckor blir enormt sjuka med enorm lång rehabilitering och de kanske aldrig kommer tillbaka till det stadie de varit förut intellektuellt, njurfunktion etc. Var försiktig, säger Johan Styrud, överläkare på Danderyds sjukhus. ”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ja, om det bor 2,4 miljoner i Stocholm, så bör ju 25% vara just 600.000.

Men nu bor det inte 2,4 miljoner i Stockholm.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Smågodis och naturgodia är nog ganska givet att man slutat med, men ovanstående??

Samma trängsel som varje fredag vid lösviktsgodiset igår.
Folk verkar inte bry sig längre.
Citera
2020-04-25, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Har inte kollat på hela men efter gårdagens kritik mot FoHM och deras påhittade utplaning och att de bryter mot mänskliga rättigheter kör de nu någon mys intervju med Tegnell på SVT. Där de till och med pratar om familj och trädgård.

Sverige måste vara världens mest korkade land med mest korkade människor på jorden.
Folk dör. Pandemi i världen. Den främsta figuren som ska bekämpa det i detta land har fått enorm kritik. Valet man tagit i detta land har tydligt bevisat att det var totalt felaktigt.

Och så sitter samma asperger med idiotansikte som orsakat detta och får politisk korrekta frågor som har noll relevans med huvudämnet.

Sverige förtjänar exakt detta. Sverige förtjänar att pandemin ersätter en jordskalv som i detta land verkar inte trivas.
Sverige förtjänar att bli av med nån miljon personer. Hoppas att de flesta tillhör denna idiotkategorin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Stämmer hyfsat exakt med Stockholms län

(3a på bollen ser jag nu)

Jo men vi pratade om Stockholm, sen lägger ni in län för att styra om narritivet.
Citera
Medlem
Studier: Få Wuhan-bor har antikroppar (Källa: SvD)

Dags att ifrågasätta flock-immunitet nu?
Citera
Medlem
allt.o.ingets avatar
Corona avslöjar hela svenska staten. Äldrevården är avslöjad, vården är avslöjad, försvaret är avslöjat, ekonomin är avslöjad, politiken är avslöjad. Hanteringen av Corona följer samma usla mönster som allt annat som skett sedan 90-talet.

Det enda svenska staten värnar om är att hålla inflationen på 2 %, säkerställa årliga hyreshöjningar och ökad tillväxt genom billiga lån till folket.
Citera
2020-04-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Svårt att säga nåt annat. Men det blir ju bara svårare att skydda dem ju längre man drar ut på pandemins tidsförlopp. Varje dag som går är en ny risk för att misstag begås.

"Misstag"? Försöker du peka finger på de anställda? Ett äldreboende är inte en nationsgräns - där finns inte närmast oändliga möjligheter till kontroll. Vad som finns är en hel drös anställda som ränner ut och in, varje dag, året om och har närkontakt med alla boendes.

Det behövs inga "misstag" - allt annat än fullständig spridning på äldreboenden är fantastiskt!
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-04-25 kl. 10:41.
Citera
2020-04-25, 10:38
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Vil det kunne hjelpe om man har med seg en spruteflaske med vann og dusjer luften foran seg med vann for å få virusene til å falle til bakken slik at man slipper å puste de inn?
Luftfuktigheten hjälper då viruset smittar mindre vid hög luftfuktighet. R är mindre helt enkelt.

Det är därför som influensorna ar aktiva på vinterhalvåret då det är låg luftfuktighet.

Riktigt hur du tänkte att virusen faller till marken är det nog inte många andra som förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in