2020-04-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag skyddar ingen taktik. Jag kallas förnekare men det är ni som är förnekare som tror man kan gömma sig för ett virus.

Det handlar inte om att tro det. Det handlar om att ta det säkra före det osäkra.

Till och med Tegnell har kommit ut i efterhand nu och sagt att tuffare restriktioner i början hjälper långsiktigt. Där var du förnekare. Precis som han själv.

Sveriges taktik var högrisk och nu har den fallerat. Vi har Italiens dödskurva och det bara fortsätter och fortsätter.. Det är ganska pinsamt med tanke på att det är bara lilla Stockholm, Stockholm är inte London men utifrån spridningen och dödsfall så skulle man kunna tro det.
Det säger en hel del om hur vi har hanterat Corona-krisen.
Citera
2020-04-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Det är vidrigt att många som ska ta studenten är ute och festar. Vi är inte i målgruppen för att bli sjuka. Nej men era föräldrar när ni drar hem skiten. Alltså är det dom som ska ta över efter oss sen.

Samtidigt citerade de Tegnell och sa "har man inte symptom smittar man inte" "är man sjuk ska man stanna hemma, vi är inte sjuka eller har symptom". Så tacka regeringen och Tegnell istället.
Citera
2020-04-24, 23:27
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej många här har konstaterat att smittan försvinner om man kör lockdown. Ländernas egna forskare, experter, myndigheter och ledare säger att smittan kommer att komma tillbaka men du litar väl ändå mer på Flashback?

Nej?
Citera
2020-04-24, 23:29
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Ja jag vet det där, men ville veta hur hans upplevelse var... Det är ju ändå inte som en vanlig lunginflammation om jag förstått det hela rätt.

Den stora skillnaden vad jag läst är att bakteriell lunginflammation oftast är farligare för hjärtat än viral. Renr symptom-mässigt så är det tydligen jättesvårt och veta/känna om infektionen är bakteriell eller viral. Symptomen är snarlika, men fanns studier på att bakteriella innan behandling kan kännas mer smärtsamma. Sen kan Covid-19 visserligen leda till ARDS -Acute respiratory distress syndrome. Mycket omfattande inflammation i båda lungorna.
Citera
2020-04-24, 23:30
Medlem
Jag såg ett litet inslag i nyhetsrapporteringen - där dom säger
"kurvan går åt fel håll"

I andra länder har myndigheterna förstått sin roll - att ta kontroll över kurvan, och se till att den går åt rätt håll !

Men i Sverige låter sig "myndigheterna" bli intervjuade i nyhetsprogram, och man försöker förstå hur det kommer sig att kurvan rör sig åt fel håll..

Kan det bero på folket? Följer dom inte rekommendationerna? Andra länder inför restriktioner på att man inte får träffas mer än två personer samtidigt..
Myndigheterna tycks inte ens förstå sambandet mellan restriktioner och utfall!

Eller beror det på att "myndigheten" inte fattat sin roll i sammanhanget?

DEtta arma Sverige, så svagt. Där inte ens myndigheterna är myndiga.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Det är vidrigt att många som ska ta studenten är ute och festar. Vi är inte i målgruppen för att bli sjuka. Nej men era föräldrar när ni drar hem skiten. Alltså är det dom som ska ta över efter oss sen.

Men de är unga. De fattar inte bättre. Men just det. Hur kommer de att känna om de blir smittade. Klarar sig bra men sedan besöker farmor och farfar som bägge blir rejält sjuka och dör. Inte mycket till konsekvenstänk. Men som sagt unga dumma.

Citat:
Här festar studenterna – trots de skarpa orden från ministern
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rARvXw/har-festar-studenterna--trots-de-skarpa-orden-fran-ministern
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det där är ju en floskel och inget annat. Vad är det säkra egentligen?

Att prioritera liv framför kortsiktig ekonomi.
Citera
2020-04-24, 23:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tyskarna är rika. De har råd. Men märkligt hur snabbt det svängt. För bara några veckor sedan sa alla experter att munskydd det är värdelöst. Nu börjar land efter land införa regler om att det måste användas.

Desperation..

Man slänger in allt, inklusive den där berömda "kitchen sink" för att bli av med smittan. Inget land förutom Sverige önskar att "leka" med den. Tyskland har ju även en mega-industri så de börjar nog att producera egna munskydd, snabbt.

Att man har sagt att man inte skall använda munskydd, tror jag nog att har att göra med att man vill inte vill att man skall åderlåta vården ännu mer..
Citera
2020-04-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag såg ett litet inslag i nyhetsrapporteringen - där dom säger
"kurvan går åt fel håll"

I andra länder har myndigheterna förstått sin roll - att ta kontroll över kurvan, och se till att den går åt rätt håll !

Men i Sverige låter sig "myndigheterna" bli intervjuade i nyhetsprogram, och man försöker förstå hur det kommer sig att kurvan rör sig åt fel håll..

Kan det bero på folket? Följer dom inte rekommendationerna? Andra länder inför restriktioner på att man inte får träffas mer än två personer samtidigt..
Myndigheterna tycks inte ens förstå sambandet mellan restriktioner och utfall!

Eller beror det på att "myndigheten" inte fattat sin roll i sammanhanget?

DEtta arma Sverige, så svagt. Där inte ens myndigheterna är myndiga.

Det är ju det de har gjort. Lagt ansvaret på folket och företag så endast folket och företag kan beskyllas..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det handlar inte om att tro det. Det handlar om att ta det säkra före det osäkra.

Till och med Tegnell har kommit ut i efterhand nu och sagt att tuffare restriktioner i början hjälper långsiktigt. Där var du förnekare. Precis som han själv.

Sveriges taktik var högrisk och nu har den fallerat. Vi har Italiens dödskurva och det bara fortsätter och fortsätter.. Det är ganska pinsamt med tanke på att det är bara lilla Stockholm, Stockholm är inte London men utifrån spridningen och dödsfall så skulle man kunna tro det.
Det säger en hel del om hur vi har hanterat Corona-krisen.

Nä jag har en inte lika vetenskapligt belagd syn på detta virus. Jag tror att naturen ger oss viruset för att folk ska dö pga att människor förstör vår planet med sitt vidriga leverne. Jag tror att människor egentligen ska leva på den ytan de själva kan gå runt utan bil och flyg.

Jag tror att Tegnell kan torska sig i röven med sina prognoser och det kan alla andra också. Tror ingen forskare är smartare än naturen. Visst vi kan stoppa ett virus och ett till men då kommer ett till extra smittsamt.

När mängden människor korrigeras dör viruset ut.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
När man har Italiens kurva gör man inte rätt.
Alltså gjorde Italien inte rätt.
Citera
2020-04-24, 23:33
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det är inte speciellt många överhuvudtaget mellan 0-69
Problemet vi har är att vi fick in det på äldreomsorgen

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ja det är så jävla synd att det inte lyckades stoppas.

man smittar asymptomatiskt och finns inte munskydd så... knappast vårdpersonalens fel,

de gick på "stanna hemma om du är sjuk",

professorn säger man smittar 2 dagar innan symptom precis i början på intervjun,

https://www.youtube.com/watch?v=QwoNP9QWr4Y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in