2020-04-24, 16:10
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Nu intervjuas Tengil I Studio Ett. De är flata frågor som vanligt. Helt styrt.

Sveriges media kan vara ganska vass.

Men i detta fallet så känns det helt uppgjort vad man får fråga om.

Man skäms.
Citera
2020-04-24, 16:10
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad vill du ha sagt med det? Att dagens tråkiga siffror ändrar på allt? Sedan känns det smaklöst att du mer eller mindre verkar vara nöjd när siffrorna är sämre. Äckligt faktiskt.

Om du läser mina tidigare inlägg så förstår du att jag är en etisk människa som tycker att det borde vara högsta prioritet att rädda liv. De som är de äckliga människorna är de som utsett Anders och Löfven till hjältar när de mördar sitt eget folk.

Det är förskräckligt att siffrorna stiger så här din idiot! Jag vill till varje pris att det bromsas. Min förhoppning är att folk börjar inse att tydligare restriktioner krävs. Det är det jag syftar på att dessa äckliga människor kanske sitter och funderar och kommer till insikt.
Senast redigerad av .Dostoj. 2020-04-24 kl. 16:15.
Citera
2020-04-24, 16:11
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Anders Tegnell är fantastisk när det gäller att hela tiden ducka från sitt ansvar och de riktlinjer FHM har utfört. Nu säger Corona-Bob Tegnell följande i Aftonbladet:

"Folkhälsomyndigheten: Alldeles för tidigt att slappna av"

Helt otroligt då det är FHM med Corona-Bob Tegnell som slappande av från första början! Hur långe kommer han att undkomma ansvar i denna pandemi?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5v95d/folkhalsomyndigheten-alldeles-for-tidigt-att-slappna-av

Vilket ansvar? Han har ju redan för längesen avsagt sig allt ansvar för konsekvenserna, det har han lagt på invånarnas axlar. De som betalar hans lön ska oxå göra allt jobbet själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Bedrövligt hur FHM återigen duckar en direkt fråga

om ifall munskydd på äldreboenden skulle hjälpa till

att minska smittspridningen med

"Nej vi tittar inte på enkla lösningar"
Det här måste kommas ihåg till rättegångarna vi ska ha efteråt. De har alla blod på sina händer och de ska alla straffas för sitt enorma förräderi.

Vem vill bli gammal i ett land som dräper sina äldre?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Helvete vilken jävla graf.

Tror aldrig man kommer visa detta i regim TV.

Ja man blir helt chockad. Detta kan ju vara allt annat än bra?
Det ser ju inte klokt ut för oss. Dödstalen är ju det enda som säger om man gjort någorlunda rätt på något sätt. Vi måste ju ändra oss. Undra om det blir aktivitet i riksdagshuset i helgen?

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=DNK+EST+FIN+DEU+LVA+LTU+ NOR+POL+RUS+SWE
Citera
2020-04-24, 16:12
Medlem
Stones avatar
I Studio Ett kan han inte uttala sig om dödstalen är många eller inte och gubben är statistik personifierad. Det är underligt men jag gissar att ju minsta han verkligen säger desto mindre rubriker.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det enda man behöver hålla i huvudet är +70 är riskgrupp och diskriminerade.

Har du underliggande sjukdom oavsett ålder, var försiktig.

Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Min kompis ligger nedsövd i respirator just nu, inga underliggande sjukdomar så vitt jag vet. I trettio års åldern. Så nej jag är ej lugn än. Även om jag misstänker att jag har haft smittan själv också...

Är ej rädd eller orolig. Vill veta fakta om genotyperna innan jag säger något. Men det är ju ett nytt virus så allt sånt får man vänta på.

Hoppas det går bra!

En bekant berättade om sin bekants far i Spanien, han klarade sig efter 24 dagar på sjukhus, utan respirator -det fanns ingen till honom,

så man får gissa/hoppas han fick syrgas,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Den som lever får nog i framtiden läsa i någon bok vad som egentligen sades i maktens korridorer när denna tragedi utspelade sig. Sanningen har ju en förmåga att krypa fram förr eller senare.
Vad händer till de om sanningen kommer fram? Hur nånga bryr om den?
Tusentals människor som medvetet ofras nu kunde räddas.
Sanningen är redan uppenbart.
Redan ges inte vård tusental människor och snart tiotusentals.
De vet sjukvård kapacitet mycket dåligt men de hindrar inte att smittspridningen ökar snabbt. Ingen i maktens korridorer regerar. Det spelar ingen roll alla partier bara ute efter få en bit av maktens tårta.
Ingen straffas heller
Citera
2020-04-24, 16:13
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Sveriges media kan vara ganska vass.

Men i detta fallet så känns det helt uppgjort vad man får fråga om.

Man skäms.

Det känns som Studio Ett är till för att ”informera” allmänheten. Bara självklara frågor och svar.
Citera
2020-04-24, 16:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Anders Tegnell är fantastisk när det gäller att hela tiden ducka från sitt ansvar och de riktlinjer FHM har utfört. Nu säger Corona-Bob Tegnell följande i Aftonbladet:

"Folkhälsomyndigheten: Alldeles för tidigt att slappna av"

Helt otroligt då det är FHM med Corona-Bob Tegnell som slappande av från första början! Hur långe kommer han att undkomma ansvar i denna pandemi?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5v95d/folkhalsomyndigheten-alldeles-for-tidigt-att-slappna-av
När det gäller nytillkomna fall ligger vi på en tiondeplats där nästan samtliga som ligger över oss har en betydlig större befolkning där bara Belgien ligger nära oss med någon miljon mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Jag menar det.

Alla redan existerande problem i Sverige idag fortsätter eskalera oavbrutet framöver tills dess att giljotiner ställs upp på våra största torg.

Det krävs minst 1000 avrättningar och långa fängelsestraff.

Men ni kommer nog få se mycket mer döda i Sverige innan det sker. Ligger ni stabilt över 200 nästa vecka? 🤣

Midazolam och morfin. Det är ju dödsknark. Midazolam är en väldigt potent snabbverkande/korttidsverkande bensodiazepin. Avlivning av sjuka kommer gå snabbt. 30 minuter till 3 timmar innan den sjuke är död, i bästa fall.

I värsta fall kommer avlivningen kräva flera upprepade injektioner, speciellt om det är en stark patient. Då ligger patienten och rosslar upp till 3 dygn utan mat och vatten.

Vilket fint land ni har Sverige. Ni får det samhälle ni förtjänar. Kom ihåg att ni har röstat för detta. Ni är alla skyldiga.
Ger dig delvis rätt eftersom jag inte tror många kört för fort med sin bil om 5 km för fort kostat dig en avhuggen hand.
Ni och ni, va' fan, alla har ju inte röstat för en pandemi i landet (eller den nuvarande regeringen )
Oavsett tycker jag att Sveriges modell håller och att det, utifrån omständigheterna, fungerar så väl man kan förvänta sig. Utan giljotiner ......
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Bedrövligt hur FHM återigen duckar en direkt fråga

om ifall munskydd på äldreboenden skulle hjälpa till

att minska smittspridningen med

"Nej vi tittar inte på enkla lösningar"

Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Det här måste kommas ihåg till rättegångarna vi ska ha efteråt. De har alla blod på sina händer och de ska alla straffas för sitt enorma förräderi.

Vem vill bli gammal i ett land som dräper sina äldre?

Om jag överlever detta, funderar jag allvarligt på att flytta till ett annat land,

men det får vi se, man ska ha råd också,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in