Citat:
Man kan ju såklart undra. Frågan är vart den typen av plötsliga dödsfall finns i västvärlden.
Min gissning är att sådana dödsfall inte förekommer. Vad jag förstår är det inte sällan så att kritiker mot diktaturstyret i Kina själva använder desinformationskampanjer i sociala medier för att piska upp stämningen. Det här skulle kunna vara en sån video, helt enkelt.
Det kanske låter konstigt - men jag minns en Flashbackanvändare som mer eller mindre påstod att svennebananer skulle dö där de satt på exempelvis tunnelbanan. Det har i vart fall inte hänt, då står det mig fritt att spekulera kring varför.
Min gissning är att sådana dödsfall inte förekommer. Vad jag förstår är det inte sällan så att kritiker mot diktaturstyret i Kina själva använder desinformationskampanjer i sociala medier för att piska upp stämningen. Det här skulle kunna vara en sån video, helt enkelt.
Det kanske låter konstigt - men jag minns en Flashbackanvändare som mer eller mindre påstod att svennebananer skulle dö där de satt på exempelvis tunnelbanan. Det har i vart fall inte hänt, då står det mig fritt att spekulera kring varför.
Det förekommer även sådana dödsfall utanför Kina. Jag har sett en film från Italien där en medelålders italienare ligger stendöd på gatan med buken i vädret som en död fisk. Han trodde han var frisk men icke.
Det är inget kontroversiellt med denna typ av coronadöd, det finns numera minst tre olika förklaringsmodeller till varför de sker. De är encefalitis och destruktion av hjärnstammen, snabb lungkollaps eller hjärtinfarkt.
Det är bara en tidsfråga innan det börjar dyka upp sådana fall även i Sverige för ännu är det så att bara en liten bråkdel av alla som bor i Sverige som har blivit infekterade av coronaviruset. FHMs ideer om en massiv dold smittspridning är bara trams menat att hålla folk lugna. Jag skulle till och med påstå att det är redan har hänt att folk säckat ihop och dött rakt upp och ner av corona men att det skett i hemmet istället för på gatan. I Sverige är det ju så att om det inte syns så finns det inte.
Alla har alltid varit helt uppgivna....