2020-04-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man kan undra varför en del länder har så få dödsfall i förhållande till antal smittade. Sverige har ju väldigt många. Saudiarabien till exempel har nästan lika många smittade men bara 121 döda. Israel har bara 191 döda med 14000 smittade. Sverige har över 2000 döda. Kan det bero på att vården är annorlunda eller beror det på att Sverige har en elakare form av viruset?

Vi testar bara om man är dödssjuk. Saudi är ett rikt land och har haft råd att testa mkt bredare. Sverige är alldeles för fattigt för det.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Platta kurvor och sluttande platåer...

Något säger mig att detta inte är samma fysiska universum jag föddes i.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Snarare är det väl så att Sverige är ett av ytterst få länder som försökt bibehålla demokratiska rättigheter fullt ut, som inte såkt ut sitt land, som inte satt munkavle på pressen och som dag för dag försöker kalibrera alla invånares intressen.

Berätta gärna vilka västländer som gjort detta? Länka gärna källor på det också. Om du anser att det är en demokratisk rätt att sprida ett virus som kan döda tycker jag du och din familj kan börja med att dö.
Citera
2020-04-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Snart får du se diagonala platåer och kanske lodräta platåer också.
Citera
2020-04-23, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Verkligen inte. Mellobeslutet var en katastrof men därefter kan jag inte se att vi kunde ha rattat krisen mycket bättre.

Danmark, Finland, Norge, Grekland med flera anser att du har helt fel och de har fakta som backar upp det.
Citera
Medlem
Honeyflys avatar
Johan Giesecke, tidigare statsepidemiolog och nuvarande rådgivare för WHO, medverkade i en stor intervju i helgen med brittiska UnHerd.

Han lyfte fram den svenska vägen som mer grundad i vetenskap, och att Storbritannien gjorde likadant – innan premiärminister Boris Johnson gjorde ”en 180-graders vändning”.

Nu intervjuas den tidigare statsepidemiologen av tyska tidningen Bild. Han säger att det inte finns några vetenskapliga belägg om att ”lockdowns” har en faktisk effekt.

Människor är inte dumma, säger Johan Giesecke till tidningen.

Skillnaden är att Tyskland just nu förstör sin ekonomi.

Hur länge skall dessa dårar hållas med sin inkompetens och dåraktiga uttalanden? Tillslut måste även MSM hur regimtrogna de än är inse att det inte längre är hållbart att låta dessa dårar ges utrymme i media!?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Dom kanske tar hänsyn till gravitationen!?
Citera
2020-04-23, 16:45
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Inte ens i Stockholm är andelen smittade så särskilt hög. Ute i landet, minimal.

Ok, så du menar att corona knappt då är smittsamt men ändå ska du med våld stänga ner hela landet? Hur knäpp är du egentligen?
Citera
2020-04-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Du verkar gilla att människor dör i onödan. Hur många fler vill du ska dö? Hur många fler vill du neka IV vård?

Rimligt är väl att "neka" samma personer som "nekas" IVA och dör under en vanlig influensa. Dvs där det skulle göra mer skada än nytta.

Exempelvis den tuffaste influensasäsongen "nekades" 90-95%. Men då är det inte så många yngre som blir svårt sjuka förstås så fler bör ges IVA nu, vilket också sker.

Men när ska ni idioter ta till er att folk faktiskt inte får IVA för att det inte är humant att utsätta dem för det, snarare än att det "nekas"? Ni behöver ju inte ändra uppfattning om Sveriges strategi för det men det är pinsamt hur vissa skriver som om de inte ens har en hjärna. Du till exempel men framförallt den där idioten trilske eller vad han heter som postar sina efterblivna siffror.
Citera
2020-04-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sägs ju att man kommit fram till att det inte är det.
Fast vad jag läst om det så har det så många konstiga, ovanliga egenskaper att man undrar.

Inget konstigt alls! Jag har alltid sagt att rökning är bra..
Har iofs inte haft något bevis....förrän nu
Citera
Medlem
Norge idag
-7 inlagda
-4 IVA
-96 karantän
+86 smittade
+4 döda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Vi testar bara om man är dödssjuk. Saudi är ett rikt land och har haft råd att testa mkt bredare. Sverige är alldeles för fattigt för det.
Inte då, vi har bara lagt pengarna på annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in