Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Men varför är det så svårt för vissa att faktiskt ha ett visst avstånd mellan sig. Kan tycka det är skönt. Även på uteserveringar vill jag inte ha nån som andas mig i nacken, inte i normala tider heller. Man kan grilla utan vara inpå varandra, röra sig, sitta ner med avstånd eller äta stående. Det är en begränsad tid, okej ingen vet hur länge, men varför behovet att klämma in sig med "kompisar".
Jag är faktiskt inte särskilt hypersocial själv men undrar ändå om han inte tar i lite för mycket med sina två meter och att inte träffa andra än de man bor eller arbetar med. Om man bor själv och jobbar hemma, då? Då är risken att man sprider något vidare inte särskilt stor, och de som bor och jobbar ensamma hela veckan kan nog behöva se någon vän öga mot öga emellanåt, lite beroende på person.
Jag får intrycket att han inte alls tänkt igenom de aspekterna utan drar till med något som schablonmässigt ska tillämpas av alla utan urskillning, och det inger inte något vidare förtroende. Dessutom börjar det ju finnas de som varit infekterade och tillfrisknat och förmodligen kan antas vara immuna så här strax efter genomgången infektion. Var nionde blodgivare, till exempel. Varför måste de sitta inne och häcka 24/7?
Han låter bestämd och säker just därför att han inte tänkt efter, och för att han drar alla över en kam och försöker smyga in utländska restriktioner bara för att han själv "vill" och "tycker" så.