2020-04-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pliiisken
Jag tror helt ärligt han bara kommer med något sidospår sen blir han i tysthet bortplockad av regeringen och utbytt. Han har visat han saknar empati och blir ilsken när han får proper frågor av journalister (få gånger det hänt med dagens indoktrinerade journalister) och inte vill svara.

Dom kommer bara att skylla på folket, "ni lyssnade inte på våra rekommendationer, hade ni lyssnat på oss så hade det inte blivit så här"
Citera
2020-04-23, 00:30
Medlem
GrandCanyons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
No human coronavirus has ever be shown to give long-term immunity. The virus also mutates faster then we previously estimated, changing the way it attacks cells and delivering 270x the normal viral load.

Jag har för mig att SARS1 visat på immunitet i upp till 12 år.
Citera
2020-04-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag undrar hur det fungerar för dem som haft rödahund?
De är immuna mot det, kanske skydd mot covid med? Intressant det där, men vaccinering har väl gått ur nu?
Citera
2020-04-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Som natt och dag mot Sverige.
Jag menar inte att journalister ska söka konflikt som ett egenvärde, men de behöver lära sig att ställa relevanta frågor och att kräva svar när de ansvariga slingrar sig.

Det kan jag helt klart hålla med om, som person som ändå är positivt inställd i mycket av det FHM gör (med vissa undantag) så kan jag hålla med om att fler kritiska/relevanta frågor bör ställas under våra PK:s.
Citera
2020-04-23, 00:31
Moderator
-Info-s avatar
Här kan ni läsa om en 56-årig man utan underliggande sjukdomar som coronan tog livet av:

Citat:
56-årige Kole Mitkovski drev Södans Sportbar i Trelleborg. Han kände många och restaurangen vid Söderslättshallen var hans livsverk.

Allt förändrades en dag i slutet av mars när Ulli hade varit ute i flera timmar i solen. Efter det fick hon hosta och några dagar senare började också Kole känna sig dålig. Han fick feber, hade ont i kroppen och hostade mycket, ibland lite blod. Rådet från vårdcentralen var hostmedicin och att de skulle höra av sig om det blev värre.

Symtomen kom och gick. Ulli säger att det är så konstigt med viruset, att det hela tiden går upp och ned. På påskdagen hade Kole väldigt svårt att andas och Ulli ringde ambulans. Bara timmar senare avled han på lasarettet i Trelleborg. Efter hans död testades han positivt för corona. Kole Mitkovski hade inga kända underliggande sjukdomar.

https://www.expressen.se/kvallsposten/ulli-55-isoleras-efter-makens-dod-haft-honom-hela-livet/

Verkligen otäckt virus.

Det är ju knappast troligt att en vanlig influensa hade dödat Kole. Han var ju bara 56 år gammal och hade inga underliggande sjukdomar.
Citera
2020-04-23, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
De lyckliga får vård i sjukhus testas bara.
De lyckliga? En del dör ju på grund av sjukvården! Och de som dör, dör våldsammare på sjukhus än de som dör på äldreboenden enligt en nylig undersökning.
Citera
2020-04-23, 00:34
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men varför är det så svårt för vissa att faktiskt ha ett visst avstånd mellan sig. Kan tycka det är skönt. Även på uteserveringar vill jag inte ha nån som andas mig i nacken, inte i normala tider heller. Man kan grilla utan vara inpå varandra, röra sig, sitta ner med avstånd eller äta stående. Det är en begränsad tid, okej ingen vet hur länge, men varför behovet att klämma in sig med "kompisar".
Jag är faktiskt inte särskilt hypersocial själv men undrar ändå om han inte tar i lite för mycket med sina två meter och att inte träffa andra än de man bor eller arbetar med. Om man bor själv och jobbar hemma, då? Då är risken att man sprider något vidare inte särskilt stor, och de som bor och jobbar ensamma hela veckan kan nog behöva se någon vän öga mot öga emellanåt, lite beroende på person.

Jag får intrycket att han inte alls tänkt igenom de aspekterna utan drar till med något som schablonmässigt ska tillämpas av alla utan urskillning, och det inger inte något vidare förtroende. Dessutom börjar det ju finnas de som varit infekterade och tillfrisknat och förmodligen kan antas vara immuna så här strax efter genomgången infektion. Var nionde blodgivare, till exempel. Varför måste de sitta inne och häcka 24/7?

Han låter bestämd och säker just därför att han inte tänkt efter, och för att han drar alla över en kam och försöker smyga in utländska restriktioner bara för att han själv "vill" och "tycker" så.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-23 kl. 00:44.
Citera
2020-04-23, 00:34
Medlem
Citat:
Nu till guldfrågan. Oralsex, finns det studie om att man kan få skalbaggar i trumpeten ifall ett kjolstyg ger en felatio? Måste veta strax...
Enligt smittskydd i Danmark kan man "dyrke sex" så det borde inte vara nåt problem såvida "kjoltyget" inte är superhostig och feber..
Citera
2020-04-23, 00:36
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ser mer ut som ett epileptiskt anfall än en stroke.

SUDDEN CARDIAC ARREST: “AN ELECTRICAL PROBLEM”

Signs and Symptoms
When SCA occurs, the heart stops beating altogether. As a result, blood no longer is pumped throughout the body, including the brain. The person suddenly passes out, loses consciousness, and appears lifeless—except for abnormal “gasping” which may last for several minutes.

Occasionally, SCA victims will experience 10-20 seconds of seizure activity (shaking of the arms and legs) at the onset of the event as the brain stops receiving blood and oxygen from the heart.

The SCA victim is never awake and needs immediate help. If nothing is done, the victim will die within minutes.
Citera
2020-04-23, 00:36
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Tror jag inte på. Varför är då så få testade inom Region Skåne? De ligger på samma antal testade som de gjort ett bra tag...

"Antal konstaterade fall i Skåne: 566
Totalt antal provtagna i Skåne: 6 643
Totalt antal covid-patienter som vårdas på sjukhus:72, varav 22 i intensivvård
Totalt antal covid-positiva som avlidit: 56"
Skåne väntade på att fjollträsk skulle få tummen ur röven. Till slut tröttnade vi.

Citat:
En ny teknik för att analysera virusprover har utvecklats i Region Skåne. Den gör det möjligt att hantera tvåtusen svalgprover varje dag i sökandet efter covid-smittade. Därmed kan krassliga vårdanställda snabbt få veta om symtomen beror på det nya coronaviruset.
Citat:
Anna Söderlund Strand arbetar på Klinisk mikrobiologi i Region Skåne och fick uppdraget att hitta ett sätt att göra analyser utan att vara beroende av provtagningskit från en överhettad världsmarknad.
Jonas Björkman arbetar på Centrum för molekylär diagnostik vid Biomedicinskt Centrum BMC i Lund, där man till vardags utför genetiska analyser och har den avancerade utrustning som krävs för storskalig hantering.
Citat:
Med den nya metoden kan Region Skåne framställa sitt eget reagens. Tekniken är dessutom till stora delar robotiserad och kan analysera 384 prover samtidigt i en process som tar ungefär en timme och fyrtio minuter.
Citat:
Tekniken är enkel men genial. Vi tillverkar allt som behövs själva, utom själva provtagningspinnen, säger Ingvar Eliasson.
https://www.sydsvenskan.se/2020-04-22/ny-teknik-i-region-skane-klarar-tvatusen-analyser-av-covid
Citera
2020-04-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag är faktiskt inte särskilt hypersocial själv men u drar ändå om han inte tar i lite för my ket med sina två meter och att inte träffa andra än de man bor eller arbetar med. Om man bor själv och jobbar hemma, då? Då är risken att må sprider något vidare inte särskilt stor, och de som bor och jobbar ensamma hela veckan kan nog behöva se någon van öga mot öga emellanåt, lite beroende på person.

Jag får intrycket att han inte alls tänkt igenom de aspekterna utan drar till med något som schablonmässigt ska tillämpas av alla utan urskillning, och det inger inte något vidare förtroende. Dessutom börjar det ju finnas de som varit infekterade och tillfrisknat och förmodligen kan antas vara immuna så här strax efter genomgången infektion. Var nonde blodgivare, till exempel. Varför måste de sitta inne och häcka 24/7?

Han låter bestämd och saker just därför att han inte tänkt efter, och för att han drar alla över en kam och försöker smyga in utländska restriktioner bara för att han själv "vill" och "tycker" så.
Nej, du ska inte sitta och häcka..det är stor risk att många blir deprimerade efter det här. Många varnar för det. Men vet inte vad du träffar för folk men måste de vara så närgågna? Eller är det nån tjej du saknar? Det är svårt, men håll dig till en partner då och gör ett "avtal".
Citera
2020-04-23, 00:37
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Jag tror helt ärligt han bara kommer med något sidospår sen blir han i tysthet bortplockad av regeringen och utbytt. Han har visat han saknar empati och blir ilsken när han får proper frågor av journalister (få gånger det hänt med dagens indoktrinerade journalister) och inte vill svara.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Dom kommer bara att skylla på folket, "ni lyssnade inte på våra rekommendationer, hade ni lyssnat på oss så hade det inte blivit så här"

"Och så gjorde 22 forskare några tjänstemän ledsna efter att ha kallat dem talanglösa i debattartikel. Det är klart att ingenting funkar efter en sådan sak. De förstörde allt, allt!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in