2020-04-22, 21:55
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Läs värt artikel kan förklara situationen och Sveriges strategi

"Hjordimmunitet" är epidemiologisk neoliberalism - karantänerna

https://thequarantimes.wordpress.com/2020/03/19/herd-immunity-is-epidemiological-neoliberalism/

Intressant artikel. Sant Sverige är nog en av de mest liberala länder som finns i Europa. Liberaler, Centern, MP och Kristdemokraterna är ju mycket liberala. Även S.
Citera
2020-04-22, 21:55
Medlem
Citat:
Anne 21:39
Finnes det en oversikt over hvilke land i Europa som rapporterer dødsfall kun for sykehus og ikke rapporterer for sykehjem/institusjoner?

Andreas Løf
Det er sikkert mulig å lage en slik oversikt, men det har ikke vi prioritert foreløpig. Det eneste landet jeg kommer på i farten som gjør det er Storbritannia, men det kan være det er flere.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/195851
Stemmer det at Storbritannia ikke rapporterer coronadødsfall fra sykehjem og institusjoner?
Citera
2020-04-22, 21:56
Medlem
Vad säger ni kring nyheten att vaccinerade mot Röda Hund resp. senare kombi-spruta,... ev. har ett framsteg/skydd i detta virus? Vad är egentligen forskningsbevisen? Kan det förklara att bland döda av Coroba i STHLM så oprop.stor andel var från Somalia och ovaccinerade?
Citera
2020-04-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Nikotin är ett gift men det är också gift mot bakterier och virus..
Storsnusare har sällan hål i tänder
Kan tänka mig storsnusare sväljer Mkt av saften ( intr satsen) och har nikotin i halsen stor del av dagen...

Om nu Aftonbladet skulle gå ut med att snus kan stoppa Corona så kommer vi ha .många nya som börjar snusa...

Är själv storsnusare 40 år tillbaka och är i stort sett aldrig sjuk, Nån enstaka dag med feber och inte hög heller

Tror det ligger något i detta! Själv en storsnusande tjej här, sen 10 år. Innan snuset så kunde jag bli förkyld ofta osv. Men sedan jag började snusa så händer det i princip aldrig. Det är som att bakterier och virus inte verkar få fäste lika lätt... Så det skulle kanske kunna vara lite anti mot Coronaviruset med? Vem vet...
Citera
2020-04-22, 21:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag tror på riktigt inte att folk förstår vad det här innebär och vad det kan komma och innebära för mänskligheten. När jag tittar ut genom mitt fönster är det full rulle överallt. Stora klungor med barn och lärare, folk som är ute och tränar i grupper osv osv.
De har helt ignorerat vad som sker och håller på att hända. Den situationen vi befinner oss i just nu är inte bra, men det är inte ett piss mot vad som komma kan.

Jag tror de här människorna bara iskallt utgår ifrån att någon annan ska lösa problemen åt dom. Sanningen är att till och med våra högsta ledare står handfallna. Det krävs inte mycket för att vi ska bli helt snedknullade. En pytteliten mutation eller återfinfektion som får alla smittade att fucka ur 10 ggr värre och that's it. Allt havererar. Inga matleveranser. Inga mediciner. Allt stannar. Det blir rädda sig den som kan. Krig på gatorna, plundring, mord, rån. Fuck alla, fuck min granne. Något sånt kommer inte finnas.

Men jävlar vad skönt det måste vara att va en arrogant idiot som bara kör på som ingenting. Det enda man kan trösta sig med är sådana människor förmodligen har en låg överlevnadschans när det blir dog eat dog.
Eller så kommer en andra våg där de som smittades under första vågen klarar sig bäst. Så var det med spanskan. Andra vågen var dödligare, men de som smittats under den första, mildare vågen klarade sig tack vare immunitet som fortfarande satt i. Så vad vet man?

Jag tror dessutom inte det är så illa utomhus i friska luften så länge sjuka stannar inne. Ska man vara vetenskaplig bör man kvantifiera. Hur stor är risken att dessa personer smittas? Särskilt om de på andra områden i sitt liv dragit ner på kontakter, kanske jobbar hemma etc.

Att hålla sig i form och få frisk luft är skitviktigt för lunghälsan och allmäntillståndet, och barn räknas inte som effektiva smittspridare. Så är det verkligen apokalypsen du skådar eller kan det vara så att du överdriver en liten, liten smula?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
För sjukvården är och kommer alltid vara gratis.

Nej men den är vad vi skattebetalare betalat för och är den urholkad när den behövs av befolkningen så ska fan ansvariga ställas inför rätta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
tack för svar! fortfarande strängare restriktioner än sverige, oavsett hoppas jag ni så småningom får igång samhället igen och kan leva som vanligt.
//Skalman
Takk! Jeg håper at alt snart kommer til å bli bedre i Sverige. Jeg tenker mye på dere.
Citera
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Under en världsomspännande epidemi är det liv och hälsa som är högsta prioritet. Inte pengar.
Trodde det var självklart.

Varför gäller det just under en epidemi när det inte gäller annars?

Vi har gränser för hur mycket vi lägger t ex på ombyggnader av vägar för att rädda enstaka människoliv.

Du får nog motivera varför ett människoliv är värt mer under en epidemi än i vanliga fall.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är lögn och förbannad dikt att ingenting görs. Varför förnekar du att det är en myt?

Varför påstår du att det är en myt när regimen och deras lakejer i FHM sitter med armarna i kors och väntar på att så många som möjligt ska smittas, i en lagom takt givetvis för att få ihop till den där flocken de svamlar om?
Citera
2020-04-22, 21:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Stemmer det at Storbritannia ikke rapporterer coronadødsfall fra sykehjem og institusjoner?
De har inte gjort det hittills

FT uppskattar att UK:s dödsfall är mer än dubbla det officiella antalet: https://www.ft.com/content/67e6a4ee-3d05-43bc-ba03-e239799fa6ab
Senast redigerad av Madagascar 2020-04-22 kl. 22:20.
Citera
2020-04-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej men den är vad vi skattebetalare betalat för och är den urholkad när den behövs av befolkningen så ska fan ansvariga ställas inför rätta.

Den är alltså urholkad och vi ska göra vårt bästa för att urholka den ännu mer?
Jo, det kommer naturligtvis rädda massa liv...
Citera
2020-04-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De har inte gjort det hittills

FT uppskattar att UK:s dödsfall är mer än dubbla det officiella: https://www.ft.com/content/67e6a4ee-3d05-43bc-ba03-e239799fa6ab
Takk for opplysninger og link!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in