2020-04-21, 18:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Aldrig! ni alarmister ska inte få vinna detta. Ni skapar bara panik och förespråkar total nedstängning så alla vi som jobbar ska bli arbetslösa precis som ni.

Och det mest komiska är att ni är ute och vandrar och gör observationer och sedan går ni in här och förfasar er över allt folk som är ute, fast nu gör exakt samma sak själv.

Ni borde skämmas!
Om någon ska skämmas är det väl du.
Om jag inte minns fel har du beskrivit Corona som en "förkylning" och att de som dör ändå bara är gamlingar som snart skulle dö ändå.
Men ändå vevar du på för fullt dag efter dag. Pinsamt.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ja jag hatar dubbelmoral. Är det nått fel med det?
I vad ligger dubbelmoralen?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ser inget fel i det, och det är inte ens förbjudet.

Fast det är ju inge vidare smart.
Själv går jag bara ut när jag skall handla mat.

'pengfåsen' gick ju ut trots att hen inte hade något livsviktigt ärende att göra, för att sedan gå hem och gnälla på alla som går ut utan att ha livsviktiga ärenden att göra.

Jag hoppas att hen får som hen vill, och att hens ytterdörrdörr blir den första som svetsas igen p.g.a befolkningens odrägliga olydnad.
Citera
2020-04-21, 18:58
Medlem
NirvanAs avatar
Hur ser dödsfallen ut för specifika datum nu när många eftersläpningar fyller på vid tidigare datum?
Citera
2020-04-21, 18:59
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWatch337
Allt du skriver stämmer. Detta har stött min nattsömn med och många många forskares och läkares sömn, många utomlands.
Desto värre är att mycket värre skall det bli .
Idag mördas de i alla åldrar uppåt ner till 70. Snart ner till 60år därefter 50år sedan 40år och så vidare. Alltså är detta bara början på folkmordet!
Se hur de nu gör i Gävleborg go vänner! Så kommer det bli i hela landet inom kort!
Samtidigt erkänner regionen genom att citera Läkartidningen att syrgasbehandling kan hjälpa många personer som är sjuka i covid-19 att överleva:

"Syrgasbehandling och intensivvård med respiratorbehandling förbättrar överlevnaden och chansen att bli helt frisk vid svår covid-19."

Region Gävleborg har beslutat att covid-19-smittade som bor på äldreboenden inte ska få syrgas. Istället ska de behandlas med opioider som försvagar andningsfunktionen och leder till en bekvämare dödsprocess. Huvudanledningen uppges vara att personalen på dessa boenden saknar kompetens för att administrera syrgas.
https://www.friatider.se/gavleborg-ingen-pa-aldreboenden-ska-fa-hjalp-med-syrgas

Min fråga är kan ni leva med er själva efter detta? ?
Om ni ens överlever?!
Är det inte dags att tex arbetsstrejka?
Utkräva ansvar! Och att samtliga entiledigas?;
Och rädda er själva nu! !
Spanska sjukan tog spå många liv i Europa, Usa och världen
Se THE black plague på Youtube så ni förstår vad ni har att vänta!
Det kommer dö spå väldigt många fler än de miljoner som dog i Spanska sjukan! !

Och

Dessa makthavare lurar nästan ett helt folk! Att dö en extremt plågsam död dessutom!
Jag har inga ord för det som sker just nu. Denna okunskap och denna massiva operation hjärntvätt av befolkningen är det värsta jag sett! Och jag har varit i de sk värsta kommunistiska diktatorländer!
Sverige har blivit en diktatur utan dess like!
Tänk om alla som vet! Vad dom händer å vad som kommer ske slutade mata alla troll! Staten betalar! Och bara utbildade alla! För hur man kan överleva detta!
Att alla höll ihop! ! Gick samman! Istället för dessa dagliga krig här!
Rädda oss själva! ! Utan statens hjälp!

Det är vår snart varmt! Det är dags du lär dig ALLT om leva i skogen, överlevnad! Tält! Bygg en liten stuga till vintern måste den vara klar! Bygglov? Ursäkta vad är det?! Regimen håller på att döda dig! Hallå vakna!
Ta med dig verktyg,elgenerator,säckar med mat! Säckar med allt du ska plantera! Plantera tex potatis i hinkar med! !Ta med mediciner! Första hjälpen osv!
Gör en egen kamin! El köp en billig! !
Se på PREPPERS och överlevnadsvideor på sådant du måste lära dig,tanka ner dessa ta med! Solceller är mkt bra att ha!
Listan kan göras oändligt lång!
Många kommer inte kunna köpa allt! Du som har över! Dela med dig! !
Det finns ingen tid att bråka! Håll ihop!
Överleva! Vi har extremt stora skogar i Sverige! Lär dig hitta å filtrera vatten!
Hur du gör eget kaffe fort av maskrosernas rötter är Xtra plus att veta!
Lev så! Jobb? Lägenhet?hus? Saker? Bara lämna allt! Vad ska du med det till om du bara har att invänta döden? ?
Det är det enda vi har att se fram emot i landet Sverige!
Folket måste! Rädda sig själva! Tills militär från annat land kommer och räddar oss. Förmodligen USA.
Man kan bo i liten grupp! Och leva Robin hoodliv. Men glöm ej smyga för staten! Skulle väldigt många vara smarta nog att göra detta kmr de börja leta.. och de är ej vänligt sinnade. Så handlar om att gömma sig med. De kommer övervaka landet från luften .
Om jag får bara EN enda att vakna att rädda sitt liv! Är jag nöjd Den som sprider detta gör skillnad .

Varför ljuger du?
Regionen har beslutat att människor som är palliativa inte ska behandlas med syrgas. Det är en jävla skillnad mot vad du förmedlar.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ja jag hatar dubbelmoral. Är det nått fel med det?
Du ser ingen skillnad på att gå på en promenad själv och att sitta i tätt i klungor på en uteservering?
Vad är ditt problem egentligen?
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
I vad ligger dubbelmoralen?

Att tycka att folk ska hålla sig inne och sedan vara ute och gå och vandra själv. Det är väl dubbelmoral det? Gillar du dubbelmoral?
Citera
2020-04-21, 19:00
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om det har funkat i andra länder, så ser jag inte varför det skulle bli gatlopp, uppror och revolution just här. I Italien och Spanien där de har en mycket hetsigare historia, klarade de av mycket hårda karantäner med utegångsförbud och allt, utan att göra uppror. (Att några smet ut genom fönstret om natten, är en annan sak. Men då fanns det i alla fall inga öppna krogar att gå till och sprida smittan.)
Man är därnere själva förvånade över uppslutningen hos folk ...
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur ser dödsfallen ut för specifika datum nu när många eftersläpningar fyller på vid tidigare datum?
Du kan följa det här (excel)
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/bekraftade-fall-i-sverige/

T.ex. 86 döda i snitt per dag för vecka 15 nu.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det här är en bra graf som visar utfall på faktiskt dödsdatum, med eftersläpningar och beräknad prognos baserat på historiska eftersläpningar.

https://adamaltmejd.se/covid/
Citera
2020-04-21, 19:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norik
Därför finns det ett antal siter nu som visar och prognostiserar baserad på en snitt lag som t.ex. https://adamaltmejd.se/covid/ och det vet du också. Det planar runt 80-90 per dag.

Mina beräkningar visar också att det planar ut runt 80-90 döda per dag. Höga tal, ja, men planande.

En sådan prognos kommer alltid att plana ut. Det är inbyggt i själva prognosen för utplaningen. Varför?
a) Jo man tar senaste dagens rapportering och simulerar ut den som att samma antal läggs ut bakåt under de kommande dagarna. Per definition får man då en utplanad graf.
b) Dessutom ökar eftersläpningen medan modellen tar de senaste dagens utplaning.
Effekten av a) och b) blir att man fryser den nivå man ligger på nu, dvs det planar ut.

Du kan testa och göra samma prognos, fast börja 30/3. Du kommer att plana ut på 40-45 fall per dag.
Citera
2020-04-21, 19:01
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad vill du säga med det? Har man förutsättningar för att bli bättre får man den behandling som krävs, t.ex syrgas. Har man inte förutsättningar så inleds palliativ vård, dvs patienten kommer att dö och det ska ske så lindrigt som möjligt. Direktiven anger att opioider har en bättre lindrande effekt än syrgas.

Är du läkare? Om inte anser jag att läkarnas bedömningar trumfar din åsikt.

De som är sämst avlivas.

De som får syrgas eller annan andningshjälp är på vårt sjukhus med väldigt få undantag under 65 år. Någon över 70. Noll över 80 trots att deras hälsa varit bra innan. Resten får allmän vård, typ lite stöttande.

Det är väldigt många som har goda chanser att klara sig som blir utdömda. Det finns dock de som är så sega att de klarar sig utan intensivvård.

Källa: Min kompis som jobbar på covid IVA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in