Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Det där verkar vara nån slags darwinism, att naturen har sin gång och den livsdugligaste överlever. För det blir ju kontentan av hans resonemang. Laissez-faire.
- Javisst. Då uppstår frågan: Tillämpar Johan Giesecke samma resonemang gentemot svältande afrikaner? Vill Johan Giesecke stoppa biståndet, och hänvisa till att svälten upphör när tillräckligt många afrikaner har dött? Eller anser Johan Giesecke att svarta afrikaner är mer värdefulla än vita västerlänningar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Så visst, utifrån sitt perspektiv har han rätt, men det är inget jag ställer upp på.
- Jag håller med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Det ÄR märkligt för Sverige har en extremt stor pekpinne när det gäller vad man får säga, PK korridoren är ju ett populärt uttryck.
Mitt hus, starta mig inte där med alla jävla byggregler...
Men när det kommer till den största krisen iallafall jag har sett skall vi vara fria att göra vad vi vill och det är helt plötsligt bra.
Ok, fine...
Får vi börja röka inne på restaurangerna igen.
Får vi börja dricka öl i parken som 15 åring.
Får vi...
Svaret är ju nej på allt det för där slår man ned som en hel hjullastare.
- Du har helt rätt. Det är konstigt att myndigheterna helt plötsligt har valt lägga ansvaret hos Sveriges invånare.
För att hjälpa medborgarna att göra rätt, så har Folkhälsomyndigheten gett medborgarna olika rekommendationer kring Covid-19. Men Folkhälsomyndighetens råd har varit värdelösa. Främsta exemplet är att Folkhälsomyndigheten har avfärdat problemet med smittspridning utan symptom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Jag tycker snarare det är inkompetens, har börjat läsa upp mig på dessa killar nu och vad dom sagt i intervjuer och min magkänsla från början var rätt.
Dom är lite celebriteter som gått från smitthärd till smitthärd.
Dom teoretiserar kring detta och ger råd.
Regeringen har sagt FHM is the boss.
- Det är förvisso en bra attityd. Beslut rörande smittskydd bör tas av en smittskyddsmyndighet, och inte av regeringen. På så sätt undviker man att politiska överväganden sätter stopp för viktiga åtgärder.
Jag klandrar Folkhälsomyndigheten mer än jag klandrar regeringen för fiaskot kring Covid-19. Det är hög tid att lägga ner Folkhälsomyndigheten. Istället bör Smittskyddsinstitutet återuppstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Dom här killarna ser sig inte själva som praktiska krishanterare, dom pratar om det någon annan skall implementera det.
Så vem leder egentligen denna kris och ser till att allt blir gjort och uppföljt mellan regeringen och FHM?
- Kan det vara som vanligt? Alltså att journalistkåren bestämmer färdvägen? Journalistkårens politiska program blir Sveriges politiska program.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Iallafall jag vill att mina skattepengar skall gå till kompetent krisledning, startk försvar ochj allt det.
- Är du nöjd ifall dina skattepengar går till krisledning, men används till att bekosta krisledningens hbt(q)-certifikat?