Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
Vad är det som är oklart? Har du inte läst redan om effekterna hos Hyundai t.ex.? Det här är inte att stänga av vid dagens slut. Det är kinesiska nyåret. Det är en av två lagstadgade semestrar man har i Kina (nationaldagen är den andra). Det är bättre att du kanske läser på lite om Kina innan du börjar uttala dig.
Oavsett när du tex. går in på Windy.com och kollar halterna av SO2 i Kina bakåt i tiden på Wayback ser du i stort sett samma mörka karta med fyra-fem centra, däribland Wuhan/Hubei. Det är alltid höga/ relativt höga halter där, men halterna varierar också mycket. Men i stort ser det ut att vara detsamma: är det högt/ relativt högt på A är det ungefär detsamma på B och C.
Om du hittar något som sticker ut så kom med det. Jag har inte hittat något extremt konstig, men jag kan förstås ha missat något. Jag har tagit stickprov på olika dagar och tider. Ju fler som kollar desto bättre. Jag har inte lyckats hitta dessa extrema halter som jag sett på twitter. Kanske ska man lägga sig precis över ett kolkraftverk.