2020-04-18, 00:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jo men det blir ju inte bättre ifall fler folk kommer in med smittan.. och kanske vistas i städer i Sverige som hittills är relativt "förskonade". Ngn här i tråden nämnde ju att dennes tyske vän enkelt kunde köra hit till Sverige. Tänk om ett gäng tyskar som är ovetande smittade åker till t.ex. Malmö för att festa/turista eller dylikt... Då är det igång med onödigt mkt smitta i Malmö. Bara som ett exempel...

Så går det med mesiga styrande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi måste invänta denna data över veckorna framöver.
Det är en eftersläpning på ca 2 veckor, men du kan se i min länk nedan i min profil.

Nej det är inte en eftersläpning på 2 veckor, det kan hända att enstaka fall kommer in så sent, men det är dom närmaste dagarna dom den absoluta merparten kommer in.

Jag tror inte du är puckad så varför driver du en tes du nu vet är fel? Du sänker din trovärdighet och undergräver din egen förmåga att påverka. Varför sänka sig själv?
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Vilka påstår att kurvan har planat?
Överallt förutom Sverige...
Åk till Nordkorea, stanna där och kom aldrig tillbaka era svin. Ni passar bättre in i den miljön.

https://imgur.com/a/WG2O02F
Citera
2020-04-18, 00:43
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Det är faktiskt rätt konstigt. Svenskar avrådes från att resa hemifrån överhuvudtaget men det är ingen hård regel. Vilket utnyttjas av utlänningar som kommer hit.

Antingen eller.
Ska det vara stängt så ska det vara stängt för alla. Annars kan, nej ska det vara öppet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vanligt.
Som ex. kräver USA visum av svenskar men de kan resa hit utan.
Men det är väl alltid så? Eu ska ändå vara en gemensam union.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej för Sverige är ju inte stängt.

Men det blir 2 veckors karantän för norrmännen när dom kommer tillbaka
Citera
2020-04-18, 00:44
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag kanske tolkar fel, men för mig ser det ut som att skillnaden i dödlighet mot ett normalår:

2 april ≈ +78
1 april ≈ +48
31 mars ≈ +38
30 mars ≈ +52

Att jämföra med Folkhälsomyndighetens förteckning av antalet döda av Corona

2 april = 67
1 april = 50
31 mars = 44
30 mars = 43

Utifrån de siffrorna verkar det inte finnas så stort mörkertal, eller tänker jag fel?

Nej. Men väldigt många här hoppas på att det ska vara värre än vad det är. Det är en stor dröm för dessa.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men det är väl alltid så? Eu ska ändå vara en gemensam union.

EU faller förhoppningsvis efter detta.
Citera
Medlem
Öppnar Danmark igen för svenskar ska jag inte spendera mycket där. Bara gå runt och vara dryg.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför är det så många vänsterblivna som vill att Sverige ska strunta i våra gamlingar?

Står man för den ”rätta värdegrunden” så tycks man ha råd med ett rymligare samvete. Det förefaller i vart fall vara samma människor.
Citera
2020-04-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Står man för den ”rätta värdegrunden” så tycks man ha råd med ett rymligare samvete. Det förefaller i vart fall vara samma människor.
Var är "vi står inte ut" grupperna??
Citera
2020-04-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jo men det blir ju inte bättre ifall fler folk kommer in med smittan.. och kanske vistas i städer i Sverige som hittills är relativt "förskonade". Ngn här i tråden nämnde ju att dennes tyske vän enkelt kunde köra hit till Sverige. Tänk om ett gäng tyskar som är ovetande smittade åker till t.ex. Malmö för att festa/turista eller dylikt... Då är det igång med onödigt mkt smitta i Malmö. Bara som ett exempel...
Tror ej de skulle må så bra. Men hypotetiskt? Ja i fall medicin/vaccin kommer fram snart så kan vi snart vända kapitel. Ett annat scenario är att viruset är säsongsbetonat och dör ut vid sommaren som vanlig influensa? Hur som tror jag på GILEAD Scienses ink och Remdesivir. Helt klart det. 😁😁😁🍺🍺🍺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in