2020-04-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Precis, riktigt bra tal. Kom ihåg att använda DAX ALCOGEL 85% allihopa.

Riktigt bra?

Jag missade när det tydligen var riktigt bra. Du kan väl förtydliga...
Citera
2020-04-17, 11:31
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Enligt Expreseen så hölls det egen presskonferens för utlänsk media idag på förimiddagen.

Detta verka som ett väldigt märkligt upplägg, sen när har vi i Sverige börjat och skilja på inhemsk och utlänsk media.
Man vill bättra på Sverigebilden som nu har kantats av kritik och oförstående till Sveriges "strategi" mot Covid19.
Men dom kan lätt titta på "våran" presskonferens och ta del av vad som sägs.
Vi har en totalt värdelös regering som gör allt för att framstå som bäst i klassen till varje pris, PINSAMT!
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och hur vet du att det är så? Är det alltid så? Är detta ett typiskt scenario eller ett ovanligt, något som kanske kan inträffa även vid andra tillstånd? Och varför skriker du med versaler, är det för att övertyga dig sjalv?
Jag rekommenderar att du tittar på reprisen av dagens Malou efter tio. Där går man igenom detta 20 minuter in i programmet.

Ja, det är det allvarliga tillståndet som de flesta dör i.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Så, precis som hon frågar nu har FHMs hållning varit att det inte är relevant med testning då det redan är spritt. Nu har det kommit politiskt beslut kring att det är relevant och då får man ändra syn på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har jag missat att det är du som bestämmer när regeringen ska hålla presskonferens?

En presskonferens handlar inte bara om att komma med spektakulära uttalanden som att skolorna stänger. Tråkig info är också info.

Nej, uppenbarligen inte. För då hade du inte sett PK där hela poängen är att det inte finns en poäng. Vill man egentligen få reda på något från den presskonferensen så måste du gå på en annan PK. Men du förstår ju inte det, för du är i princip lobotomerad.

Vad skolstängning har med saken att göra vet jag inte. Jag yrkade tidigt (mycket tidigare än FHM) på att stänga åtminstone universitet då dessa utgör stora nav för smittspridning. Och jag fick rätt, sen har jag aldrig mer sagt något om den saken. Men tur att du fick in en halmgubbe där, mupp.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Kan man hoppas att ebolamedicinen kommer att hjälpa i den här pandemin?
Verkar lovande enligt expressen.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
“If you don’t want the elderly to die, then you are evil”

Men för söta satan, de gamla ska naturligtvis fortsättningsvis isoleras helt innan vi har en välfungerande medicin. Vaccinet får vi nog vänta på nåt år tyvärr
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentOstskog
Ok fine - men min poäng var att dödstalen inte ökat alls så mycket som de utbrutna coronasiffrorna anger. Under "din" period en ökning med ca 350 jämfört med snittet från 2015-2019

It takes a long time for these yearly calculations to be finalized. Come back in three months and then compare the month again.
Citera
2020-04-17, 11:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag skiter i vad som används, du hävdar det inte är svenska- det är svenska i allra högsta grad.

http://www.saob.se/artikel/?unik=T_0703-0249.sO5L

Hänvisningarna är som yngst nästan 40 år i den SAOB-artikeln, men om du skiter i det så kan vi ju använda tidsenligt språk. Där talas om obotlig som den helsvenska benämningen.

Hur som helst, för att återgå till huvuddisskusionen om dödsorsak. Den enda någorlunda säkra metoden för att se hur covid-19 inverkat på dödligheten i landet är att analysera när året är slut. Då kan först se om totalt antal döda är fler än normalt och sedan kan man analysera varje dödsorsak för sig för att få en förklaring och möjligen en avvikelse som kan identifieras som felförda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I predicted the same thing earlier. Let’s see if we’re right.

Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Ja, det verkar onekligen som att vi funnit ett bra sätt att behandla sjukdomen. Gäller bara att sparka igång produktionen av medicinen på allvar bara. Efter det kommer detta reduceras till ett virus som enbart kommer vara farligt för fattiga länder som inte har råd med medicinen.

Men! Om vi nu hittat dunderhonungen som fixar biffen... är det inte bättre att totalt stänga samhället tills dess att vi har en lager av medicinen som gör att vi inte får några fler onödiga dödsfall? Det är väl den här jackpott som länder som stängt hoppats på? Nu sitter vi i Sverige i skiten precis innan en livräddande medicin kan administreras till de som behöver.

Ja det är ju självklart och vad alla andra länder hela tiden tänkt. Begränsa smittan så mycket som möjligt för att rädda liv tills vi vet mer om viruset och dess behandling.

Men Sverige kastade all försiktighet överbord direkt och har offrat hundra eller tusentals. Detta eftersom sossarna gjorde bedömningen att de äldre som dör inte är en viktig väljargrupp, däremot är de som skulle drabbas av en lockdown det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du kan tycka det är tramsigt. Men du har inte koll på vilken funktion presskonferenser har.
Faktiskt har jag det. Du är marinerad i regimpropaganda och kan inte se träden för bara skog. Det här var PINSAMT. Och det märktes att även Johan Carlson var medveten om att han svamlade och kokade soppa på en spik. Han brukar inte låta sådär, när han har RIKTIG info att förmedla. Då brukar han låta säker.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Den enda som ställt relevanta frågor är en tysk utrikeskorre som blivit rikskändis på kuppen.

Ja, det säger mycket om svensk media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in