2020-04-14, 17:33
Medlem
Lainus007s avatar
Jag undrar vad fan det är för fel på folket.

Satte mig på ett tåg imorse, Sydsverige. Människor hostar rakt ut, harklar sig, snyter sig som att det vore en tävling i vem som kan väsnas mest. Blir tokig. Gick från vagn till vagn och samma visa överallt.

Inget mer kollektivt från och med nu. Får köpa en skruttig bil, detta funkar inte..
Citera
2020-04-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Nu skall dock isoleringen av Nyland upphöra den 19:nde april, för att "smittospridningen runt Helsingfors inte längre avviker från övriga landet".
Nu gäller det att se om deras testresultat håller, skall bli intressant att följa.

Ja det kommer att vara intressant att följa både Finlands och de övriga europeiska ländernas sätt att försöka öppna upp.
Citera
2020-04-14, 17:34
Medlem
Det är intressant att äldre personer utvecklar antikroppar mot covid19, men inte unga. Hur de unga ens kan bli friska är en gåta, men tros bland annat bero på leukocyter. Detta kan vara en anledning till att många unga är asymptotiska. Troligen är det så att de inte helt blir av med viruset utan det ligger latent. Äldre personer som utvecklar antikroppar blir troligen sjukare, men de blir rena från viruset och får en bättre immunitet.

Här kan vara en av förklaringarna till att Kina har lyckats så bra:

Citat:
The study, from researchers from Fudan University in Shanghai, took blood samples from 175 coronavirus patients who had recovered at Shanghai hospitals and who'd had "mild" symptoms. (Patients with "severe" symptoms were excluded because many had received blood transfusions to treat their illnesses.)

Alltså Kina har använt blodtransfusioner i stor skala.

https://www.businessinsider.com/study-recovered-coronavirus-patients-antibodies-2020-4?r=US&IR=T
Citera
2020-04-14, 17:35
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag ttodde det var Stockholmare som trängts på after ski i Italien som smittat ner Sverige.
Men jag ser att PK-eliten på SR oekar ut somalier och iralier som smittbärare. Jag trodde aldrig jag skulle se den dages SR pestflaggar Irakier och Somalier. Vad har hänt? Har SD infiltrerat SR?

Ja det är ovanligt man får sån info svart på vitt. Men nu är det iaf. bekräftat även från regimmedia. Vilket kan tyda på att alla fördomar återigen bekräftats. Jag fick en del illvarsel när jag hörde om patienter som hostar rakt ut utan hänsyn till sin omgivning.
Citera
2020-04-14, 17:36
Medlem
381 av 11445 är friskförklarade i Sverige, skrämmande lågt.
Senast redigerad av Slacker- 2020-04-14 kl. 17:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
Frågan om beredskapslager är väl inte ett ansvar som ligger på Statsministern?
Den typen av ärenden ska beredas i Försvarsutskottet (med Pål Jonson M som ordförande) och sedan klubbas av Riksdagen. Om man gjort det och det sedan inte verkställts då kan vi lägga ansvaret på Regeringen.

Löfvens regering har underlåtit att se till att Sverige har beredskapslager av nödvändiga artiklar. Punkt slut.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Nu skall dock isoleringen av Nyland upphöra den 19:nde april, för att "smittospridningen runt Helsingfors inte längre avviker från övriga landet".
Nu gäller det att se om deras testresultat håller, skall bli intressant att följa.

Var läser du att isoleringen av Nyland ska upphöra? Jag läser att en reporter tror det. Men jag ser inget officiellt om det?
Citera
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Var är länken?

Felaktig uppgift. Det ska vara Västerbotten. Inte Norrbotten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/hemtjanstanstalld-i-skelleftea-dod-av-corona
Citera
2020-04-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag anser att det är bra med olika åsikter.
Jag respekterar det fullt ut.
Jag vette fan var jag står själv alltid.

Men att ange att allt handlar om en stor svensk konspiration är så uselt, meningslöst,falskt och fult.

Det begriper alla med någon form av begåvning att det är helt fel.
Kan Tegnell ha fel?
Ja givetvis.
Men han har det inte på grund av någon hemlig konspiration som Epstein är på spåren.

Tegnell gör som han gjorde under Pandemrix-skandalen. Kör sitt race efter sin idé. Tror faktiskt att hans autistiska jag njuter av att få vara med om detta under sin livstid. En galen man är han.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Är t,ex inte gymfantaster en riskgrupp.. det är ett känt faktum vid det här laget att sport och idrottsutövare drabbas trots att de är så att säga kärnfriska.
Om man inte sover ut t,ex, så drabbas immunförsvaret och det finns flera faktorer än just sömn såsom stress etc som tillfälligt kan sänka ner immunförsvaret trots att man i övrigt är kärnfrisk.

Om man har det stressigt på jobbet och därtill inte lyckas sova ut ordentligt, vad tror du det innebär då när det gäller risken att bli smittad och svårt sjuk.. utöver dessa gymgalningar som florerar hej villt och så förstås de som överaktiverar immunförsvaret genom att springa sina dagliga löprundor..

Vad dina fantasier säger är helt oväsentligt. Data som vi har från hela världen bekräftar att de som är i riskgruppen är äldre med underliggande sjukdomar. Punkt.
Citera
Medlem
Kolla Norges kurvor! Har de nåt peaken?
https://i.imgur.com/PGdWefc.jpg
  • Mindre inlagda,
  • Mindre på intensiven,
  • Mindre med respirator,
  • Mindre i karantän
Döda går upp men sakta, +5 idag.
Citera
2020-04-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad ska Tegnell göra åt saken om det saknas skyddsutrustning i vården?

Är han liksom ansvarig för precis ALLT?
Det visste han redan i februari och skulle ha agerat efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in