2020-04-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Jo jag vet att Tom Britton sagt detta, men det har väl inte ens Folkhälsomyndigheten vågat höfta till med?

Googla
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja exakt och det är därför jag vill vrida läpparna utav folk som går omkring och skriker alarmist i Sverige. Opassande som f..n att säga så till sina medmänniskor. Hånfulla elakingar.
Lider av sjukliga tics.
Även fast det dött över 900 människor i Sverige och över hundratusen i hela världen skriker de alarmist och beter sig illa.

Ingen känner igen viruset. Ingen är expert på det. Inte ännu.

Deras sätt att hantera rädsla.
Fegisar innerst inne, ignorera bara.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vilka vi?
Tala för dig själv.

Näe, vi. De scorar så lågt i korruptionshänseende så att stater, institutioner och privata sektorn inte litar på dessa länder. Jag har, om än för länge sedan, suttit med riskscoring (motpartsrisk) för utlåning (motköp vid export) med dessa länder som motpart. Jag kan meddela att du i egenskap av medborgare enligt våra statliga institut för utlåning inte litar på de länder jag nämnde.

...och Ryssland ligger femtio platser längre ner.
Citera
2020-04-13, 22:44
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Okej Xi Jinping

Det är fake news : D

Praise China

Efterblivna fanskap, du förstår dig inte på kina och deras snitch-mentalitet där du får good goy poäng på din social credit score för skit som detta. Du måste förstå att personer från ANDRA städer, ÄLSKAR detta och visar STOLT upp hur de barrikerar in folk från Wuhan.

https://imgur.com/1hTpHWv

Trams. Man svetsar inte igen dörrar sådär. En kommunistisk skurkstat vet hur dörrar svetsas igen effektivt och bilderna från "igensvetsade" i Kina är fake.
Man kan inte svetsa i trä & betong. Man svetsar inte igen dörrar med vinklade reglar så personerna i lägenheterna kan öppna dörrarna och fota konstruktionen om man vill svetsa in människor utan att det sprids.

2 snabba svetsloppor i vardera gånggärn och man har svetsat igen dörren på ett par sekunder.

Idiot.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
De tester som gjorts i samhället. Hudratusentals kan vara lite högt beroende på hur många hundratusen man menar.
Men om vi utgår från siffran 2,5% i Stockholm som FHM kom fram till var smittade just runt månadsskiftet, sen faktumet att 7% av alla på förlossningen under några veckor var smittade, så borde det bara i Stockholm vid månadsskiftet vara minst 5% om vi räknar lågt. Det innebär 125.000 bara i Stockholm. Sen är ju Sörmland och Östergötland också ganska hårt drabbade plus alla andra regioner också.
Med det som underlag skulle gissa att någonstans 250.000 till 500.000 var smittade förra veckan.
Detta är förstås min alldeles helt ovetenskapliga killgissning..men med de siffror som finns som underlag.

Jag hoppas att det är fler, men det kan lika gärna vara färre..

Jag hoppas då verkligen detta stämmer, vilket vore extremt bra. Bör innebära att USA nu har minst 20 miljoner smittade.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
"Infektionsläkare Björn Olsen har fått rätt om coronapandemin såhär långt. Han varnade redan i januari för att det vi kunde se utspela sig i Kina skulle utveckla sig till en pandemi. Han avrådde ivriga skidåkare från att åka till Alperna under sportlovet. Han förordade att de som återvände skulle sättas i karantän. Hela vägen har han legat ett eller flera steg före Folkhälsomyndighetens förutsägelser och rekommendationer."
https://www.svd.se/vad-folkhalsomyndigheten-gor-fel?fbclid=IwAR2r3ZSyfwa02jx8SKAt_Hf16c97my880v0g6 ay-gHlVLnOfy7diFN5hC7 4

Bra att MSM börjar granska makten istället för att bara hylla regimen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Då kan du ju inte spekulera i den senaste månaden, så vad är statistiken för mars?

Ja du verkar lite trög, som jag skrev det dör ca 250 personer i snitt i Sverige om dagen. I allt från cancer till knivmord och ålderdom.

Visa mig statistik på att det dött 40% mer som du skrev.

Jag vill minnas att Sverige drabbades hårt av säsongsinfluensan 2017-2018, och då dog dom gamla som flugor men inget vart så uppblåst som detta.

Man får ju kolla statistik för dom senaste 5 till 10 åren för att få en bred bild.

Sen får du lägga till att en stor andel sitter hemma, mindre folk på krogar, evenemang, inget att göra, inga pengar att supa upp eller knarka företc. Så olycksrisken är lägre. Corona sparar liv, eller?

Sen när det är över kommer hjärtinfarkterna öka då folk försöker gå i trappor efter att ha svullat i soffan. Så det jämnar ut sig.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Om några timmar börjar Italien och Spanien öppna igen.
Två av de länder som drabbats värst av coronaviruset i Europa

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nyzQo/bara-timmar-kvar--spanien-och-italien-borjar-oppna-igen
Citera
2020-04-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Och varför kan de inte ha det? Det är ett ganska isolerat land och ytterst få turkmener åker på sportlovsresor till Italien. De var väldigt snabba med att begränsa resor och införde väldigt strikta karantänregler för alla anländande. Det är inte alls omöjligt att de på det viset lyckades stoppa spridningen.

Varför inte jobba på att stoppa den galopperande smittspridningen i Sverige istället för att försöka sprida propaganda om att det minsann är sämre i andra länder?

Nu har du missat debatten jag hade.
Enligt mig sköter Sverige detta värst på planeten tillsammans med Brasilien. Och stater då som Vitryssland, Nordkorea och Turkmenistan där det kommer vara noll döda i corona när detta blåst över.
Citera
2020-04-13, 22:45
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Detta är exakt skapelsen.
Vi har covid19 som egentligen är ett fantasifoster.
Länder har stängt ner och det vi människor än så länge upplever är distansering, plexiskydd på Ica osv.
Nästa steg som ingen upplevt ännu är problemet att förflytta sig. När ID2020 och Bill Gates dödsvaccin är på plats kommer inte en enda människa på planeten kunna förflytta sig över en landsgräns utan att vara vaccinerad och tracked med det som i bibeln beskrivs som the devils mark.
Och allt sker framför våra ögon, och folk BER t.o.m. om en snabbare vaccintillverkning
Nu är du i fel forum och skriver.
Det finns en annan avdelning för konspirationsteorier.
Citera
2020-04-13, 22:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du är inte ryss eller kines, vad vet du?

Läckt klipp med engelsk text från kina
https://youtu.be/mvbyRdRRb7o
Jag tänker inte sitta och stirra 30-min på en kinesisk kärring. Det är rätt klarlagt att viruset spreds på marknad 2019. Om gulingarna kunde låta bli äta allt som kryper,krälar hoppar springer mm så hade allt varit som vanligt nu.
Citera
2020-04-13, 22:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att tid är en faktor. När man har en fluid situation är det viktigare att fatta beslut baserat på preliminär data än att vänta på information som kan komma om flera år. Så svårt är det inte att fatta det.

Du kan ju inte ens tolka det du postar. Tidigare postade du en länk som som enligt dig skulle visa att det dött fler under mars, men länken visar att det inte gjort det.

Vad är det för beslut du tänker ska fattas på preliminär data?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in