2020-04-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Förstår inte vad du menar? Vad menar du?
Ja ni soyaboys offrar era äldre så att ni kan ta en fika.
Citera
Medlem
kofotskentas avatar
Nu är det regimtrogen, positiv coronapropaganda i statliga tv-kanalen med mysbögen Mark Levengood.
Svensk media gör allt för att den här viruskatastrofen ska bli ihågkommen som en positiv upplevelse för hela svenska folket. Fy fan vad sjukt..
Citera
Medlem
Döda / befolkning i 10 länder med mest befolkning och Sverige
  1. Sverige 10 miljoner - 88
  2. USA 325 miljoner - 61
  3. Brasilien 207 miljoner - 5
  4. Kina 1,3 miljarder - 2
  5. Mexico 129 miljoner - 2
  6. Indonesien 261 miljoner - 1
  7. Nigeria 190 miljoner - 1
  8. Ryssland 145 miljoner - 0,7
  9. Pakistan 207 miljoner - 0,4
  10. Indien 1,3 milarder - 0,2
  11. Bangladesh 164 - 0,2
https://www.worldometers.info/coronavirus
Citera
2020-04-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan366
Sitter själv i USA. Mina amerikanska vänner undrar vad ni håller på med i Sverige? Till och med CNN som hatar trump hånar Sveriges linje.

Frågar inte du då dom vad i hela friden man håller på med själva? New York? "såg det inte komma" eller vad?
Jag är inte helt positiv till Sverige, framförallt inte till våra myndigheter men att klappa sig på bröstet och tycka att man är "bra" i USA är ju så skrattretande dumt "only in America"...
Citera
Medlem
Citat:
Kan tänka mig de. Förstår ej hur folk kan sitta här och försvara denna linje. Finns det inga vikingar kvar i Sverige som försvarar sina gamla?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vikingatiden

Läs på, uttala dig sedan igen.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Sitter själv i USA. Mina amerikanska vänner undrar vad ni håller på med i Sverige? Till och med CNN som hatar trump hånar Sveriges linje.

Hela övriga världen hånar oss. Följer mycket utländsk media.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Vi kan få ner smittan ordentligt med lockdown, behövs inget vaccin för att snart kunna leva någorlunda normalt tills dess. Visar min nya forskning imorgon på detta.

Jag hoppas att den är väldigt detaljerad.
Citera
2020-04-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Nu är det regimtrogen, positiv coronapropaganda i statliga tv-kanalen med mysbögen Mark Levengood.
Svensk media gör allt för att den här viruskatastrofen ska bli ihågkommen som en positiv upplevelse för hela svenska folket. Fy fan vad sjukt..
Lever han än?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Problemet är att det är förknippat med stor risk att bromsa hårt, och sen släppa efter. Om man inte lyckas utrota viruset helt så kan det leda till motsatt effekt, alltså att fler dör.
Är det därför WHO rekommenderar det och i stort sett alla andra länder utom Sverige gör så? Och hur stor risk är det inte med Sveriges strategi? Eller är den säkrare på något vis?

Och det är väl vid väldigt få kriser, stora som små, där det lönar sig att reagera sent och i princip inte göra något? I en kris och även en pandemi är det viktigaste att agera snabbt och resolut, även om vissa saker blir fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Titta framförallt på Frankrikes kurva över antalet döda/miljon!
Man hade kunnat förvänta sig mera resultat av deras rätt stränga utegångsförbud.

Är inte det för tidigt att säga?
Vad jag vet gäller detta från 24:e Mars och då borde man väl förvänta sig resultat ungefär nu?
Citera
2020-04-11, 21:53
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det tycker jag också.

Och innan vi kan genomföra Kinas metoder så måste viruset bli mycket dödligare.
Eftersom detta är flashback, så finns ingen bra metod för att bara hålla med utan att tillföra något nytt...

Så då får jag väl skriva att jag faktiskt inte tycker att detta virus ger intryck av att vara särskilt dödligt.
Och jag har börjat känna mig som en konspirationsteoretiker som undrar ifall diverse olika stater med intresse av att se EU, UK och USA försvagas, skulle kunna tänkas göra vad de kan för att västvärldens regeringar ska överreagera.
Citera
2020-04-11, 21:53
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Skall vi alltid försöka hitta konstgjorda lösningar istället för att vara realister?
Industrin älskar dig dock.

Hur då realister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in