2020-04-11, 21:07
Avslutad
Jag har hört att det inte går att vaccinera mot virus. Är det sant?
Vad hoppas vi alla på isf?
Tidigare i historien har väl inget vaccin utövats på mänskligheten genom historien.
Rätta mig om jag har fel.
Och Glad Påsk till alla här inne.
Citera
2020-04-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Nej du har fel.... Vi hade 31 procentiga ökningar mellan onsdag till torsdag och till fredag.

Kurvan var fuckin lodrät....

Kanske har de gått ner, kanske har den fortsatt...

Svaret har vi om 3.5 dygn.
Jag har inte sagt nåt annat. Jag besvarade en som påstod att ”alla Europas länder utom Sverige har vänt trenden i döda och smittade” vilket inte bara är fel, utan det är inte heller representativt för hur corona i de här länderna kommer att utvecklas när de öppnat upp i samma mån som Sverige.
Citera
2020-04-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan366
8e plats i världen. Ganska så dåligt betyg.

Vad jag kan se är det 11 länder med fler dödsfall per capita. Dvs, Sverige på 12e plats.
Citera
2020-04-11, 21:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Patienter återinsjuknar i Covid-19

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/larmet-friskforklarade-patienter-blir-sjuka-igen/
Citat:
Nu larmar myndigheter i Sydkorea om att man sett flera exempel på patienter som tillfrisknat från covid-19 och gjort ett första negativt test – men sedan insjuknat igen. Det uppger sydkoreanska folkhälsomyndigheten, enligt Reuters.

Patienterna var inlagda på sjukhus men skulle skrivas ut efter att ha återhämtat sig och tagit ett negativt test för coronaviruset. Men när man tog ytterligare ett test visade det sig att patienterna blivit sjuka – igen.

Ett lurigt virus...
Citera
2020-04-11, 21:10
Medlem
Inga döda i Tyskland idag?
Citera
Medlem
Grekland klarat sig bra (ekot 11/4)
Men inte Italien. Konstigt. De har liknande samhälle, många äldre. Vad kan detta bero på? (Förutom stark karantän mm)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Man blir inte immun efter covid-19, viruset är en lömsk jävel. Så denna artikel förvånar mig inte, gamla nyheter.
https://www.expressen.se/nyheter/henrik-ar-immun-mot-corona-ett-paradis/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Va? Det är väl för att USA uppmanar sina medborgare att dom ska bära munskydd. Är du helt blåst?
Motsvarigheten skulle vara att en symptomfri Tegnell står på presskonferensen MED munskydd.
Förstår du? Eller behöver du bilder?

Jeg har ikke noget med Dikt'ts indlæg at gøre!!!!!!!
Citera
2020-04-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vart ser du att det är en ökning av hjärtattacker? Det var väl en ökning av folk som dog av hjärtattack HEMMA, inte totalt av hjärtattack.
Det vet ju ingen förrän statistiken är klar i efterhand. Men du borde väl kunna räkna ut själv att om folk är livrädda för sjukhus just nu, så kommer fler dö hemma pga det.

Tack. Läste lite slarvigt.

Men då kanske de går om snart då om de nu är corona de dör av. Då kan Trump hålla käften sen ;-p
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Som de flesta förnekare har du ingen koll vad som händer utanför sveriges gränser i denna GLOBALA kris.

Ska vi se något positivt i detta så flera länder i Afrika för första gången börjat med social-bidrag till de fattigaste i Sydafrika, Marocko och Gambia för att nämna några länder.
80€ per månad som är en stor summa i dessa länder.
Hoppas man behåller detta efter krisen.

Det finns en otrolig solidaritet bland familjen och klaner i dessa länder vilket inte lämnar någon hungrig eller törstig, och man tror mer på sina lokala ledare när dom säger att ffår du corona viruset så är du garanterat död, detta gör att folket i byarna stannar hemma. (vita lögner).
Nej ingen koll på afrikanska socialbidrag det stämmer.
Men varför kallar du mig förnekare?
Jag brukar säga ja till det mesta.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Ni som inte tror på någon immunitet. Vad är er lösning?

Att stänga ner hela världen samtidigt i
3 månader? 6 månader? Tills vi utrotat viruset?

För finns ingen immunitet då fungerar inte vaccin heller.

Så vad är alternativet då?
Citera
2020-04-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesuislilrgt
Vad jag kan se är det 11 länder med fler dödsfall per capita. Dvs, Sverige på 12e plats.
Du kan ej räkna med blåbärsländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in