2020-04-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
En lång ringlande jävla kö där man står tätt efter varandra in till systembolaget i PK-huset i Stockholm.. Vad fan är det för fel på dessa stockholmare??? Vad är det dom inte fattar? Är Dr Tengele deras gemensamma husgud eller vad är problemet? Helt sanslöst vilka idioter!!

https://twitter.com/Frogeye01/status/1246012173983387649

De är där på lunchen och handlar.
Lunch är en kort paus under dagen som de som arbetar har.
Arbete är en sysselsättning som många vuxna ängnar sig åt.
De som arbetar får lön.
En del av lönen går till skatt åt samhället.
Samhället betalar ut en del av skatten i bidrag till socialfall som du.
Sluta bit den hand som föder dig.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
DR. JOHN PRATAR OM.SVERIGE!!

Spola till 25:15 i klippet så får ni hörs Dr. johns åsikter och tro om er framtid..... Sorgligt...

https://youtu.be/fXJ3KGcUopo

Gillar verkligen John Campbell.

Tyvärr har han rätt om Sveriges framtid, och han gör också helt rätt i att kritisera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Har knappt öppnat min dörr på tre månader.
Jag kan faktiskt inte finna nån kommentar. Är du en prepper?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skulle det inte vara 8000 döda i Stockholm till maj enligt vissa i tråden?

Enligt vissa så ska det vara 200 000 i slutet på 2020. Tillåt mig att vara skeptisk.
Citera
2020-04-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Ja hellre ett som hände för två veckor sedan än 50 nya per dygn i Sverige.
Varför skulle denna Sydamerikanska stad vara ett undantag?
Citera
2020-04-03, 17:49
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag kan faktiskt inte finna nån kommentar. Är du en prepper?

Jag är forskare, vet vad som komma skall.
Citera
2020-04-03, 17:50
Medlem
Hur fan kan svetsarn öka?? Detta är ju snart jämförbart med Hitlers massmord.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
INTENSIVVÅRD. Antalet intensivvårdsplatser går åt – och det snabbt. Enligt flera läkare som P3 Nyheter har pratat med har personer i Stockholm, som i vanliga fall skulle ha bra förutsättningar att cklara coronaviruset, nekats intensivvård.
– Vi är nära att nå taket för hur mycket vård vi kan ge. Folk kommer att dö som annars kanske hade kunnat överleva om de fick adekvat vård, säger Johan Styrud från Läkarförbundet.
I stället har personerna erbjudits morfin och syrgas, rapporterar P3.
Hälso- och sjukvårdsdirektör Björn Eriksson säger dock att det fortfarande finns ledig kapacitet i intensivvården

Så vad stämmer egentligen?
Är vi nära nå taket eller finns det ledig kapacitet?

DE når aldrig taket utan nekar många så att det alltis finns plats för satsministern och statsepidemiologen. Med fruar barn och barnbarn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
358 döda alltså senast jag kollade. Helt klart att med den takten vi håller nu blir det över 1000 döda. Jag "tror" vi har 1000 döda om 10 dagar och kanske totalt vi kan få 1600 döda i början av maj, sedan bör det klinga av. Jag sitter här och räknar och räknar. Fy fan vad destruktivt.

Detta är nog ändå det mest optimistiska scenariot. Skulle folk fara runt för mycket och smitta hela tjocka släkten blir det värre. Därför borde städerna nu isoleras.

Ja, det är nog optimistiskt, man vågar knappt räkna på pessimostiska scenarion men jag gissar på över 500 döda totalt på måndag 😫
Citera
Avslutad
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Inte jag. Hur vet du?

Idag sa de på pressträffen att det fanns eftersläpande fall tex de hade 12 dödsfall som inte tagits med beroende på att de inte hade dödsdatum ännu ,de säger ju själva att dödsfall släpar efter och dessa kommer läggas till senare tillfälle .
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Positivt att Löfven åtminstone öppnar upp för att ompröva dödsstrategin:

Man måste alltid vara beredd att ompröva. Om något händer som vi inte kunnat förutse så måste vi vara beredda att ändra. Men de här huvudpelarna är viktiga, menar jag: begränsa smittspridningen, konsekvenserna för ekonomin, skydda samhällskritisk verksamhet och så vidare. Det är rätt men man måste också vara beredd att justera inom den ramen.

[url="https://www.dn.se/nyheter/sverige/stefan-lofven-tusentals-kommer-att-do/"]

Det negativa för hans del är att det är de ytterst förutsägbara konsekvenserna som förhoppningsvis kommer få oss att ändra kurs.

Idioten har kostat oss nästan en månad med fri smittspridning, en omprövning borde understryka vilka efterblivna drägg han och hela Regeringen utgör.

Under tiden de väntar dömer de människor till döden.

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tegnells och Löfvéns tvätta händerna strategi och stanna hemma om du är sjuk funkar inte.Nu börjar vi få svar på detta, men vi ska inte belasta sjukhusen, vi stänger inte grundskolorna, vi stänger inte av Stockholm, vi inför inte karantär, vi har grupper på max 50, vi har inget obligatoriskt munskydd krav listan kan göras lång.............................................. ...................Tegnell vakna!!!!!!!

Får se hur länge till de väntar.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
INTENSIVVÅRD. Antalet intensivvårdsplatser går åt – och det snabbt. Enligt flera läkare som P3 Nyheter har pratat med har personer i Stockholm, som i vanliga fall skulle ha bra förutsättningar att cklara coronaviruset, nekats intensivvård.
– Vi är nära att nå taket för hur mycket vård vi kan ge. Folk kommer att dö som annars kanske hade kunnat överleva om de fick adekvat vård, säger Johan Styrud från Läkarförbundet.
I stället har personerna erbjudits morfin och syrgas, rapporterar P3.
Hälso- och sjukvårdsdirektör Björn Eriksson säger dock att det fortfarande finns ledig kapacitet i intensivvården

Så vad stämmer egentligen?
Är vi nära nå taket eller finns det ledig kapacitet?

Chefsläkaren från sthlm sa nyss i TV4 att man når taket under helgen om inget extraordinärt positivt sker. Så ja, vi är nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in