2020-01-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Dvs 85% är inte immuna, så...?

immunitet är en sak, vara i bra form en annan.
35-45% av 9 miljarder individer kan vara i fara, pga annan medicinsk behandling dom utöver det kommer säkert känna på ett angrepp på immunförsvaret.
dem med immunitet, kommer vara hängiga,

det här är en uppskattning, gissning,

men det har hänt tidigare,
Senast redigerad av Cyberepix 2020-01-25 kl. 12:59.
Citera
2020-01-25, 12:53
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fantastiskt, jag undrade var vi finner stöd för 4% dödlighet och du visar mig en källa som anger 2,8%.

Det styrker mig i min uppfattning att mycket av det som påstås och postas i tråden bör ifrågasättas å det bestämdaste.
Är det inte bra om jag bidrar med fakta? Det styrker min uppfattning om att googlande borde läras ut i småskolan.
Citera
2020-01-25, 12:54
Medlem
Flitens lampa lyser. Om 3 månader kan vi vänta skriverier om vaccinationsskandaler.

- Three research teams have begun work on developing potential vaccines, the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations said.

- Scientists hope to be testing the first possible vaccines in three months’ time.

https://www.reuters.com/article/us-china-health-virus-factbox-idUKKBN1ZO00Y?taid=5e2c24b1ecb7110001ba0e06&utm_ca mpaign=trueAnthem:+Trending+Content&utm_medium=tru eAnthem&utm_source=twitter
Citera
2020-01-25, 12:56
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
immunitet är en sak, vara i bra form en annan.
65-75% av 9 miljarder individer är säker i bra form, men kommer säkert vara sängliggande, 5-7 dagar.
dem med immunitet, kommer vara hängiga,

det här är en uppskattning, gissning,

men det har hänt tidigare,
Vi (människan) är inte immuna, punkt slut. Att var i god form är alltid bra när det gäller hälsa, men det krävs lite handpåläggning för att pesten inte ska utrota oss. Detta oavsett hur vältränade vi är.
Citera
2020-01-25, 12:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Är det inte bra om jag bidrar med fakta? Det styrker min uppfattning om att googlande borde läras ut i småskolan.

Jo, det är jättebra, blev kanske otydligt med ironin, inte riktat mot dig.

Men den som flängde runt med 4% borde ta sig en funderare på lämpligheten i att posta siffror och annat som inte är väl underbyggt från verifierar pålitlig källa.
Citera
2020-01-25, 13:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Flitens lampa lyser. Om 3 månader kan vi vänta skriverier om vaccinationsskandaler.

- Three research teams have begun work on developing potential vaccines, the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations said.

- Scientists hope to be testing the first possible vaccines in three months’ time.

https://www.reuters.com/article/us-china-health-virus-factbox-idUKKBN1ZO00Y?taid=5e2c24b1ecb7110001ba0e06&utm_ca mpaign=trueAnthem:+Trending+Content&utm_medium=tru eAnthem&utm_source=twitter

Exakt

Som sagt, Tegnell kommer ytterligare en gång att bedyra vaccinets ofarlighet, det grundar sig på ett väl beprövat och säkert grundvaccin, vi har hört det förr.
Citera
2020-01-25, 13:02
Medlem
Citat:

Men den som flängde runt med 4% borde ta sig en funderare på lämpligheten i att posta siffror och annat som inte är väl underbyggt från verifierar pålitlig källa.

Det är samma personer som sitter och postar twitterlänkar som om de vore klockrena källor. De förstår inte själva hur idiotiska de är.
Citera
2020-01-25, 13:02
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:

Inga problem.
Jag tycker också att helt ogrundade påståenden är ett otyg, speciellt när saker går att kolla upp innan man presenterar dem som ”sanning”. Även om jag kan låta lite aggro mellan varven tycker jag att det är bra att du ifrågasätter dumheter när du stöter på dem.
Citera
2020-01-25, 13:05
Medlem
Företagare i Shanghai twittrar.

Richard Volle
@richardvolle
·
4m
Wuhan: 48 hours only to install 5G Network to improve health service communication #2019_nCov #coronarovirus #wuhanvirus
Citera
2020-01-25, 13:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det är samma personer som sitter och postar twitterlänkar som om de vore klockrena källor. De förstår inte själva hur idiotiska de är.

Precis

Och vet du vad jag tror, jo, det är personer som är så jäkla skraja att de håller på att dö.

De haussar upp precis allt de kommer över för att bekräfta sina vanföreställningar.
Citera
2020-01-25, 13:06
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Å andra sidan har både CDC och WHO twitterkonton så man kanske inte ska kasta ut babyn med badvattnet bara för att man inte gillar plattformen?
Citera
2020-01-25, 13:07
Medlem
Citat:
Precis

Och vet du vad jag tror, jo, det är personer som är så jäkla skraja att de håller på att dö.

De haussar upp precis allt de kommer över för att bekräfta sina vanföreställningar.

Ja.
Jag är nyfiken på hur gamla dessa personer är. Jag är så gammal så jag minns sars, mers och svinis. Därför går jag inte full panic på en gång bara för jag läser om en ny influensa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in